24 uur per dag misselijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RoAn1981, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corine73

corine73 Nieuw lid

4 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Roan en andere meiden,

Wat een hoop herkenbaarheid! Altijd fijn te lezen dat je de enige niet bent.
    Ik ben nu bijna 8 wkn zwanger en sinds 3 wkn continue misselijk. Ook ik hoef niet veel te spugen. Maar het sloopt je! Ik begin echt 'op' te raken en ik hoop zo dat het met 12 wkn over is. Dit hou ik geen 9 maanden vol!
    Iedereen is superblij voor me behalve ik... Ik wil ook leuk wiegjes gaan kijken, kraamzorg uitzoeken etc maar lig alleen maar van ellende in bed. Ik slaap ook ontiegelijk veel.
    Heb van de huisarts emesafene zetpillen gehad maar die helpen helaas ook niet. De sea-bands die ik gekocht heb ook niet.
    Het gekke is dat ik best trek heb in crackers en fruit en tijdens t eten ben ik ook ff niet misselijk maar daarna in alle hevigheid weer.
    Dus als iemand nog een gouden tip heeft, hoor ik t graag!

2. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Ja voor mij zijn ook alle tips welkom.
    Ik ben sinds een week goed misselijk. Sinds gisteren helemaal geen eten meer binnen kunnen houden en voel me echt ellendig, donderdag eerste echo dus hopen dat het goed is en dat ze misschien iets kunnen voorschrijven voor het overgeven.

Maar in tussentijd zijn alle tips welkom

3. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Zo herkenbaar meid! Ik ben ook al 2 weken vreselijk beroerd en ziek! Hele tijd misselijk, maagzuur, aantal keer overgegeven! Bahbahbah! Dat is niet hoe je je zwangerschap voor de tijd voor ogen ziet! Ook heb ik een tijdje heel veel moeite gehad met mijn kindje! Had echt zoiets van; als dit het is, wil ik het niet! Had ook het idee dat ik het helemaal niet erg zou vinden om een miskraam te krijgen... Gelukkig zakt dat gevoel bij mij nu weg want daar voel je je dan ook alleen maar schuldig om! Hopelijk voelen we ons allemaal snel beter en kunnen we ook op die roze wolk klauteren! :)

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @ RoAn: hyperemesis houdt niet enkel braken in, ook 24 u/24 misselijk zijn en slechter kunnen eten en niet meer normaal kunnen functioneren valt daar onder.

Al goed nieuws dat je al weer iets meer hebt kunnen eten. Teken dat er beterschap op komst is! Kan nu echter wel nog een periode zijn dat het even beter is maar ook weer een stuk slechter zal gaan. In ieder geval de moed erin houden! Hopelijk ben je één van de 'gelukkigen' waarbij het rond de 12 weken over gaat.

5. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi, ook voor mij is wat ik hier lees heel herkenbaar. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger en vanaf week 6 de hele dag misselijk en helaas ook regelmatig spugen. Medicijnen geprobeert maar dat helpt weinig. Inmiddels ben ik tien kilo afgevallen. Doordat er op mij werk mensen tekort zijn heb ik al die tijd gewerkt. Om mijn werkdagen redelijk door te komen heb ik veel leuke dingen moeten laten. Afgelopen maandag was het op. Ik had buikpijn en bleef spugen op mijn werk dus ben ik door een lieve collega naar huis gestuurd, zij zou voor mij langer blijven. ik voel me langzaamaan opknappen maar ben echt nog niet zover dat ik kan werken. vandaag naar de planning gebeld en ik kreeg te horen dat het vast tussen mijn oren zit en dat ik maandag toch echt wel weer verwacht wordt. ik ben zo verdrietig om al het onbegrip.
    Ik las dat het met jou (Roan) nu iets beter gaat. Wat fijn voor je meid, ik hoop echt dat het beter blijft gaan en je kan gaan genieten van je zwangnerschap. Dit geld natuurlijk ook voor alle andere meiden hier.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook al weken misselijk. ik ben ondertussen van emesafene naar primperan gegaan naar zofran de laatste helpt mij het beste maar neemt niet wel dat ik toch nog misselijk ben helaas.

bij de eerst ben ik uitgedroogt geweest en opgenomen met hg dus dat wil ik nu koste wat het kost voorkomen

7. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @clnl: zo jammer dat er zo weinig begrip is op je werk! Ik zit al een maand of 3 thuis en ga over een week terug parttime werken. Ik heb dan ook weer zware HG gehad en in ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Op het werk ook weinig begrip dus leuk is anders maar ben vastbenoemd dus ze kunnen me hiervoor ook niet aan de deur zetten. Kan me in beelden dat als je op contract werkt, niet werken moeilijker zal liggen. Is trouwens de tweede keer dat ik zwanger ben en HG heb en thuis zit. Ik weet uit ervaring dat je maar beter zorgt dat je terug wat op krachten bent voor de bevalling, deze duurde bij mij 28 uren en daarna maanden nauwelijks geslapen door baby met reflux en darmkrampen. Over een uitputtingsslag gesproken.
    Ook al zit ik thuis, leuke dingen doen, lukt hier sowieso niet hoor. Veel te ziek voor geweest en nu nog aan het recupereren van maanden niets kunnen eten en het weinige dat binnenging, terug over te geven. Lichamelijk compleet door reserves gegaan ook. Dus let goed op dat je niet te veel vraagt van je lichaam! En zeker genoeg drinken want als je uitdroogt, ben je nog verder van huis!
    Sterkte!

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @ Amfy: hier ook bij eerste HG gehad en deze keer dit echt willen vermijden! Dus probeerde ik zoveel mogelijk iets kleins te eten en zeker drankjes te drinken waar toch suiker en wat voedingsstoffen in zaten. De helft vloog er ook weer uit maar ik dacht dat ik het op deze manier wel zou halen. Helaas toen een hele zware darminfectie gehad en 2 weken lang 20 keer per dag waterdiarree gehad. En toen ook niets meer kunnen binnenhouden. Dus weer uitdroging en ziekenhuis :(

Ik hoop voor jou dat het je lukt en een ziekenhuisopname kan vermijden!

9. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ohhh, welcome to my life. Ik heb er ook nog eens bij dat ik gemiddeld 2 a 3 uur per nacht slaap, dus ik ben helemaal niks meer waard afgelopen 4 weken.

Ookal zoveel geprobeerd. Ik heb in iedergeval nu een pakje crackers naast me bed, als ik wakker wordt smorgens moet ik direct wat nemen. Merk dat het daardoor iets minder wordt. Het overgeven, want misselijk blijf ik.

Ik zou juist weer een moord doen voor een goede nachtrust met slaap.

Heel veel sterkte!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Helaas ook veel ervaring met misselijkheid/spugen en mijn belangrijkste tip aan de dames die er nu nog midden in zitten: rusten, rusten, rusten! Dat is bij mij altijd het enige geweest dat enige invloed had op de misselijkheid. Veel hulptroepen, veel bankhangen, veel in bed liggen.

Bij mijn dochter ben tot bevalling (erg) misselijk geweest met spugen als ik teveel deed, moest iedere maand een stapje terug doen, vanaf 10 wkn gedeeltelijk, vanaf 18 wkn volledig in ziektewet.

Deze keer HG gehad, vanaf 6 wkn volledig in ziektewet. Vanaf 20 wkn gaat het beter en werk ik weer een beetje, maar meer dan een paar uurtjes zit er niet in, dan begint het spugen weer ;). Vervelend, maar het is niet anders. Straks na de bevalling is alles weer over.

Heel veel sterkte allemaal!

11. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elynada, bedankt voor je reactie. Wel heftig zeg zienhuisopname en na de bevalling een kindje met reflux. Hoe gaat het nu met je? Deze zwangerschap zal ook wel zwaar zijn met nu nog een kindje om je heen.
    Toen ik schreef, veel leuke dingen moeten laten bedoelde ik eigenlijk alles prive moet ik laten. Mijn man doet alle boodschappen en veel in het huishouden. Ik werk parttime dus het scheelt dat ik ook 2 en een halve dag thuis ben, maar kan dan niks behalve bankhangen. Medicijnen werken niet, echt heel frustrerend! Gelukkig lukt het wel om te drinken.

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook de hele dag misselijk. En heb ook vaak gedacht (nooit hardop uitgesproken trouwens! ) van is dit het nu? Snap nog steeds niet dat mensen zeggen dat een zwangerschap fijn is, heb vele wc's van heel dicht bij gezien. Maar idd je weet waar je het voor doet! Kan ook goed zijn dat het over een paar weken over is!

13. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

helaas ik ook misselijk, een drama pffffff vanaf het moment dat ik mijn benen uit bed doe is het er, en het blijft tot ik weer naar bed ga.
    spuug in de ochtend alles eruit, tot het alleen maar gal is. dan eet ik niets meer, bijna niets in de namiddag pas weer een beschuitje en als ik mazzel heb een witte boterham.
    warm eten ieeeeeeeuuwwww. alleen de geur al. en dan tegen 21 uur krijg ik drang naar ham kaas chips.

en dan te bedenken dat je hcg de komende weken nog stijgt, beloofd niet veel goeds

gelukkig een geweldige lieve man naast me:)

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb de laatste paar dagen best redelijke uren gehad. Ik voel me nog steeds belabberd maar de misselijkheid lijkt af en toe wat minder te zijn. Warm eten is nog steeds de hel en elke middag rond 17 uur krijg ik al de kriebels. Niet leuk. Maar verder gaat eten best redelijk en ik gooi er gelukkig niets uit. Hopelijk betekent dit dat het de goede kant op gaat...Sterkte iedereen, het is niet niks, het kan je eerste weken echt enorm verzieken..

15. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Oh, ik had dit topic kunnen schrijven! Zo vreselijk invaliderend dit! Hoe is het nu met jullie?

16. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

Helaas hier ook te herkenbaar.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ook opnames , veel spugeb en uitdroging continu.

Deze zwangerschap verloopt iets beter maar wel de hele dag kotsmisselijk en nu en dan spugen .
    Is heel zwaar.

Zo zwanger zijn is echt niet leuk.
    Ik ben dankbaar maar baal zo hiervan.

Beterschap ladies!

17. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Ik heb nu emesafene gekregen, ben benieuwd...lees daar weinig positieve verhalen over?

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb emesafene en ik ben er tevreden over. Heb het nu zo'n 8 weken, 2x per dag. De misselijkheid is niet volledig weg, een paar keer per dag een vlaag van misselijkheid met heel soms overgeven. Maar de rest van de dag kan ik normaal eten en drinken, gewoon een klein beetje aanpassen.
    In verhouding met zonder medicijnen, vrijwel niet kunnen eten en drinken en 24 uur per dag overgeven is het voor mij een verademing.

Helaas idd niet voor iedereen. Hopelijk doet het wel wat voor jou!

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze er gerust wel zijn hoor!
    Maar "narigheid" delen blijft wat langer hangen denk ik en maakt meer indruk;).

Kennisje van mij heeft ontzettend veel baat bij Emesafene gehad, zelf heb ik er dus helemaal niets aan.

Ik hoop voor jou dat het echt helpt!

Ben zelf nu al non stop 17 wk misselijk en geef eerlijk toe, dat ik af en toe de wanhoop nabij ben.

20. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Met mij gaat het redelijk. Ik ben nu 16,5 week en ik had eerlijk gezegd gehoopt dat ik nu kon zeggen dat ik me weer helemaal tiptop zou voelen, maar helaas. Het is wel zo dat de constante misselijkheid niet meer zo heftig is, het is er nog wel, maar vaak wel te hanteren. Eten vind ik nog steeds een straf, en ik eet ook veel minder. Gelukkig hoef ik niet te spugen.
    De emesafene deed voor mijn gevoel weinig maar toen ik er twee weken geleden mee probeerde te stoppen, voelde ik me toch een partij beroerd! Dus het doet dus kennelijk meer dan ik dacht :) Ik ga er dus nog ff mee door, ik gebruik het 2x per dag en daarmee lukt het op zich wel.

Het valt me wel op dat heel veel vrouwen in mijn omgeving echt heel hard zijn: kom op, misselijkheid hoort erbij, gewoon elk uur een crackertje eten, je weet waar je het voor doet. Nou, het is ons eerste kindje, dus ik weet eigenlijk nog niet goed waar ik het voor doe..Ik 'weet' het wel, maar ook weer niet, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik ken mijn kindje nog niet, ik voel het nog niet bewegen, ik kan me nog niets bij hem of haar voorstellen. Dus dat helpt me meestal niet echt. En crackertjes eten helpt echt niet hoor, als je zo misselijk bent als wij...Gelukkig hebben we dit forum, ik heb er heel veel steun aan, en ik hoop dat ik anderen ook kan steunen, want het is echt niet niks, dat zwanger zijn..

Deel Deze Pagina