Jaa worden jullie ook zo gek van die mensen die constant zeggen; het hoort erbij en het is het allemaal waard?! "Flikker een eind op" denk ik dan Hier iemand die de ganse dag loopt te kokhalzen.. 4 weken vreselijk ziek geweest op het depressieve af en nu alleen nog maar kokken, kokken, kokken.. Kan zelfs niet normaal praten en slik daardoor de hele dag pepermunt om enigszins te kunnen praten.. en mensen blijven zeggen; 't hoort erbij! Ammehoela!
Jep, heel herkenbaar. Ik word er eerlijk gezegd vooral onzeker van. Vraag me dan af, of ik soms overdrijf en me aanstel. Gelukkig hier een heel lieve aanstaande papa die het niet nalaat om in gezelschap te zeggen dat hij me heel erg bewonderd om mijn houding tijdens deze moeilijke maanden. En toen pas een goede vriend van ons, die ook de hele tijd zegt "ach het hoort erbij, maak je niet druk, het gaat vanzelf weer over" zelf klaagde omdat hij 3 dagen buikgriep had gehad en had gespuugd, zei mijn man doodleuk: "Ja dat hoort er bij, rot hè?"
Haha *proest* idd! Nou ik vraag me soms wel es af waarom mensen altijd zo positief doen over een zwangerschap opzich.. Tuurlijk, dat je kindje het allemaal waard is geloof ik gelijk.. Daar vertrouw ik ook helemaal op.. Maar dit is toch gewoon echt niet leuk?? Waarom hoor je daar zo weinig over? Ik vraag me dan serieus af of mensen zich wel net als ons gevoeld hebben of denken dat ze net zo beroerd waren..
Zo herkenbaar dames! En hier is het nog maar 2 weken 'feest'. Voel me ook een aansteller en stuit op veel onbegrip, waardoor ik me nog meer als aansteller ga zien. Op mijn werk zijn ze gelukkig meer dan begripvol, en mijn vriend is een engel. Maar pfoe, kan me niet voorstellen dat alle vrouwen het zo voelen, dan.zou je er toch wel meer over horen? Want de beroemde 'roze wolk'...? Nope, die is hier donkergrijs! Ik denk trouwens dat er wel duidelijk een verband is tussen zo ziek zijn en stemmingsklachten; of het nu beide komt als reactie op de vele hormonen die door je lijf gieren of doordat het ziek-zijn de stemming beïnvloedt weet ik niet - ik denk allebei? Ik weet iig zeker dat mijn lijf de hormonen wat lastig vindt, hopelijk is het de hcg want dat is er met 16 weken weer zo goed als uit
Idd Kiraa, dat heb ik me op mijn dieptepunten ook wel afgevraagd: waarom hoor je hier niets over? Ik word onzeker van al die vrouwen die maar roepen hoe mooi het is om zwanger te zijn en hoe goed ze zich wel niet voelen. Ik voel me eigenlijk voortdurend beroerd, heb nauwelijks energie om iets aan mezelf te doen en voel me alles behalve stralend..
Hmmm eigenlijk geen stemmingsklachten. Ja, soms zie ik het allemaal even niet meer zitten, maar dat zou ik anders ook hebben als ik wekenlang non stop superberoerd zou zijn. Ben eigenlijk nooit erg "stemmings" gevoelig, ook niet als ik ongesteld ben ofzo. Tot groot verdriet van manlief, die lijkt het namelijk makkelijker om een super chagrijnige vrouw te hebben dan een super beroerde vrouw (collega wordt ook vader en z'n vriendin is een waar monster geworden) In elk geval wat dat HCG en de beroemde 16wk grens betreft.... Ik ben die grens al gepasseerd, maar de misselijkheid neemt alleen maar toe. Wil je niet teleurstellen, maar soms werkt het dus anders. Eerste weken van de zwangerschap was ik alleen maar super misselijk en last van maagzuur. Tot ik op een gegeven moment continu liep te kokhalzen. Later ging ik daar incidenteel een beetje bij braken en sinds een aantal weken heb ik alles bij elkaar!
Meiden, ik wilde jullie eventjes een hart onder de riem steken. De misselijkheid is vreselijk, maar gaat ooit eens over! En dan vergeet je bijna hoe erg het was, echt waar!!! Ik ben ook wekenlang 24/7 kotsmisselijk geweest. Nu sinds weken heel veel maagzuur helaas, maar alles is beter dan die verlammende misselijkheid. Ik leef met jullie mee! Werd ook gek van het commentaar op de misselijkheid: ik heb geen medelijden met je,dit wilde je toch?? Zó irritant!!!! Lekker laten lullen!!!!
Hier ook misselijk de hele dag door. Als ik eet of drink is het even goed maar dat moet ik daarna weer bekopen Ik probeer maar zoveel mogelijk door te gaan. Gelukkig gaan de kinderen morgen weer naar school. Heb ik iets meer rust. Sterkte allemaal.