Hoi allemaal Afgelopen maandag kreeg ik plotseling koorts en erge hoofdpijn. Op aanraden van de VK ben ik weer 2/3 paracetamol per dag gaan slikken. Ze dacht dat het griep was die na 3 dagen weer weg zou zijn. Ondanks de paracetamol hield ik erge hoofdpijn, op sommige momenten was deze zo erg dat ik niks aan mijn hoofd kon verdragen, geen licht, geen mobiel, geen iPad, niks. vrijdagavond kreeg ik opeens erge last van jeuk, heb mezelf maar voor gek verklaard en goed met zwitsal creme ingesmeerd voordat ik ging slapen. Gisterochtend werd ik volledig onder de bulten wakker. Ze zitten op een afstand van ongeveer 5 centimeter van elkaar, zijn best groot en als je ze uitduwt zoals bij een puist komt er alleen maar helder vocht uit waarna de bult verdwijnt en een zwarte plek achterlaat. De weekenddienst zei dat het waarschijnlijk waterpokken zijn, deze heb ik als kind nooit gehad, komende maandag dus gelijk even naar de huisarts. Ik vind het zo verontrustend dat ik zulke hoofdpijn erbij houd, en koorts. Ben bang dat dat kwaad kan voor ons zoontje. Juist omdat ik nu van veel collega's op Facebook lees dat hun kindjes waterpokken hebben.... Ben ik bang dat dit ook echt is wat ik heb. Wie heeft er ervaring met waterpokken tijdens de zwangerschap?? Ging dit snel weg, werd je behandeld? En waren er na de geboorte ook dingen terug te vinden bij je kindje die door waterpokken kunnen zijn gekomen? Ik hoor het graag, maak me erg ongerust.
Je bent gelukkig over de 16 weken zwanger. Als je onder 16 weken besmet was geraakt dan had dit grote gevolgen kunnen hebben voor je kindje. Oa afwijkingen, blindheid enz.. Nu is het vooral belangrijk dat je hoge koorts omlaag probeerd te krijgen. Hoge koorts is niet goed voor de kleine, als dit te lang duurt en kan voor vroegtijdige weeen zorgen. Waterpokken tijdens zwangerschap heeft vooral gwvolgen voor de 16 weken en rond de bevalling.. Hoofdpijn is normaal bij waterpokken. Zeker op latere leeftijd. Allemaal tikkie erger dan waterpokken als kind.maar liever waterpokken dan gordelroos. Daar blijf je je levenlang last van houden als je pech hebt.
Waterpokken en gordelroos is hetzelfde virus. Na het doormaken van waterpokken blijft het virus latent in je lichaam achter namelijk. Goed idd dat je al zo ver bent in de zeangerschap. Risico's zijn dan minimaal.