Ik was echt zwaar uit mn plaat gegaan. Ik wil niet dat ikzelf of mijn kinderen gefilmd worden in zo'n situatie voor commerciele doeleinden, of het nou wel of niet uitgezonden word.
Diegene die van jullie hier zo tegen is , kijken jullie wel ? En daar ben ik gewoon benieuwd naar , hoef er geen discussie over ......maar ben er wel over eens dat als je er zo tegen bent , moet je er ook niet naar kijken .
Maar ik heb begrepen dat er vooraf is gevraagd of er gefilmd mocht worden en dat het bij 1 persoon pas daarna is gevraagd? Kijk dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.. eerst filmen en daarna pas toestemming vragen.. ik ben wel benieuwd hoe ze het bij bijv. trauma centrum doen daar zie je ook vaak dat ze bij een ongeluk ter plaatse komen en dan meteen filmen.
dat kunnen ze ook niet altijd van te voren vragen Springmuis , zullen ze wel achteraf doen en dan bij toestemming uitzenden en anders niet, als iemand niet bij kennis is kunnen ze het niet vragen ...
Jahoor Ze wordt toch niet aangevallen??? Zij heeft een mening, ik heb een mening, een ander heeft een mening en daar wordt over gediscussieerd. Wordt ze dan gelijk aangevallen? Wat een bull! 't Is een forum toch...
Niet naar het bewuste programma nee.. Wel naar trauma team op SBS6, omdat ik er geen moment over nagedacht heb of er wel of geen toestemming gevraagd zou zijn. Nooit over nagedacht eigenlijk, ik ga er altijd van uit dat er toestemming wordt gevraagd of er camera's aanwezig mogen zijn tijdens een medische behandeling, vòòraf!! En naar mijn weten wordt er tijdens die opnamen nooit gebruik gemaakt van verborgen camera's.. Is dat wel zo, dan mogen ze SBS ook aanpakken van mij..
Ik ben programmamaker en heb zelf een aantal medische programma's gemaakt. Geen enkel item ging zonder VOORAF en Achteraf toestemming te hebben gevraagd op zender. Ook wordt beeldmateriaal echt niet bekeken door 'een heel team'. Hooguit door 2 personen. En dan is er al toestemming gegeven. Ook hebben wij zwijgplicht, net als een arts. Dat er bij dit programma verborgen camera's zijn geplaatst is iets waarvan ik zelf ook vind dat ze te ver zijn gegaan. Ik vind het daarom ook goed dat deze serie van de buis is gehaald.
Ik vind bij dit programma ook en dat heb ik hier al vaker gezegd , dat ze hier wel in de fout zijn gegaan ......maar mijzelf zou het niet zoveel uitmaken als ze me zouden filmen als ik maar wel een keuze daarna heb of het wordt uitgezonden ja of nee
ik snap de ophef ook totaal niet, bedoel ik vergelijk het met die van sbs6 vond dit alleen mooier gefilt, ik was het zeker weten gaan kijken. tevens zou ik me ook niet druk maken om het fijt dat ik gefilmt ben, als ik maar toestemming gegeven heb voor het uitzenden. en ik denk dat nu die mensen die en zaak willen aanspannen, die willen er nog even een slaatje uitslaan, hmm van mij mag dat flink mislukken. vind het echt overdreven allemaal. en dus jammer dat het van de buis gehaald is na 1 uitzending.
Ik vond het een leuk programma om te zien. Ook omdat het me interesseert. Maar ik vond het wel weer een letterlijk 'Nederlandse versie' van een goed engels programma. Het concept is (onder andere?) overgenomen van 24 hours in A & E wat op TLC werd uitgezonden. Daar waren zeker wel levensbedreigende situaties te zien vanuit de spoedeisende hulp van het Kings Cross Hospital. Misschien hebben ze daarom de titel zo genoemd? 24 hours in A & E vind ik ook leuker en interessanter om te zien dan 24 uur: tussen leven en dood.
Bij al die programma's had ik al een heel naar gevoel: wat nu als jíj daar op een brancard ligt, of je moeder, of je kind, en je wordt gefilmd? Ik snap niet dat mensen dat op tv willen hebben. Maar ja, als het wordt uitgezonden hebben ze er blijkbaar toestemming voor gegeven. Dat moet dus iedereen voor zich weten (maar dan moeten ze wel eerst zelf de beelden hebben gezien voordat ze definitief ja zeggen). Ik heb die programma's nog nooit in z'n geheel gezien, ik krijg er een te naar gevoel bij en zap gauw weer weg. Ben héél blij dat het VUmc heeft gevraagd de serie te stoppen, en dat RTL dit heeft ingewilligd. Het zou voor mij een reden zijn om de ambu naar een ander zkh te laten rijden, als ik zou weten dat er mensen meekijken en meeluisteren naar mijn gesprekken met een arts, die daar helemaal niets mee te maken hebben. Nóóit zou ik er toestemming voor geven om het te filmen of uit te zenden, en ik zou witheet worden als ik zou horen dat een tv-medewerker heeft meegeluisterd met mijn gesprek met een arts. Terecht dat er klachten worden ingediend, over schending van het beroepsgeheim. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de tuchtrechter.