Hoi dames, Ik wil graag jullie ervaringen horen Sinds een paar dagen heb ik veel last van misselijkheid, benauwdheid, duizeligheid en een algeheel gevoel van malaise...Niet lekker dus. Nu hebben ze al 2 x bloedgeprikt, bloeddruk opgenomen en urine nagekeken. De eerste keer was de bloeddruk gemiddeld 130/95. De tweede keer 120/83. Bloeduitslagen zijn iedere keer prima alleen in de urine is nu al 2x eiwit aangetroffen. Nu moet ik 24 uur lang urine opvangen. Hebben jullie enige ervaring hiermee en hoe de behandeling er verder uit gaat zien als er weer teveel eiwitten inzitten? Ik word nu iedere keer naar huis gestuurd en ik voel me zo slecht Alvast bedankt voor jullie reacties Groetjes Foekje
Met 24u urine meten kunnen ze heel goed je nierfunctie controleren. Beetje afhankelijk van wat ze aantreffen zullen ze er een behandelplan op maken. Ik denk dat je niet teveel moet speculeren en proberen de uitslag af te wachten.
had ook teveel eiwitten. heeft tijdje gebeurd en alles was weer over zolang het maar een beetje is kan het ook zo weer over zijn. had het hier een aantal maanden.
Met 24 uurs urine meten ze exact je eiwitten. Voor de behandeling daarvan zijn vastgestelde protocollen. Maar zoals al eerder gezegd, daarop vooruitlopen heft niet veel zin. De behandeling is volledig afhankelijk van hoeveel eiwitten je hebt.
Dankjewel allemaal...Ik weet het ook. Niet op de zaken vooruitlopen Ach ik zie het wel. Morgenochtend om 10.00 urine inleveren en vanuit daar kijken we wel weer verder. Maak me gewoon een beetje zorgen.
Bij mij ging het zo: Paar weken stijgende bd bij vk-controles icm veel vocht vasthouden. Op gegeven moment, met exact 37 weken, naar ziekenhuis doorgestuurd ivm vermoeden PE. Daar direct opgenomen, plan was 24 uur urineonderzoek. De volgende dag, nog niet halverwege die 24 uur, werd al besloten in te gaan leiden, ivm mijn reflexen. Die avond ballonnetje ingebracht, volgende ochtend vliezen gebroken en infuus gestart, en 's middags had ik opeens een dochter Dat ging wel heel snel dus! Jij bent minder ver, dus dan wachten ze meer af. Overigens werd de PE bij mij de nacht na de bevalling nog eclampsie (en fluxus a 5.5L, maar dat lag ergens anders aan) dus het was goed dat ze zo snel gehandeld hebben.
Jeetje, ook heftig Emily27 ...Gelukkig is het allemaal goedgekomen met jou en de baby. Ik lig inmiddels sinds gisterenochtend in het ziekenhuis. Bij m'n zojuist opgenomen controles zat ik gemiddeld op 160/105, dus dat is veel te hoog helaas ... Nu nogmaals 24 uur urine opvangen, ctg's en bloedprikken. Hopelijk gaat m'n bloeddruk omlaag en kan ik weer naar huis. Even afwachten dus
Oef spannend! Hopelijk lukt het de boel enigszins onder controle te krijgen zodat de uk nog lekker een paar weekjes kan blijven zitten!! Sterkte.