Helpen de ijzrtabletten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door studente90, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben bijna 28 weken zwanger, en omdat ik laatste tij erg vaak depri ben moest ik van huisarts bloed laten prikken. Resultaat: ijzertekort, daardoor sneller moe en dus gevoeliger/prikkelbaar
    Nu heb ik pillen meegekregen, eenmaaldaags slikken.
    Hielp dit bij jullie?

Las namelijk dat bij veel mensen die pillen niet werken... En voor mij is het uiterst belangrijk dat ik mijn ijzer omhoog krijg. Ik eet trouwens al erg gezond.

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ijzertabletten zorgden voor verstopping bij mij. Of mijn hb omhoog ging kan ik me niet herinneren, sorry. Ik ben er vrij snel weer mee gestopt.
    Roosvicee ferro bevat ook veel ijzer. En als je de tabletten wel gebruikt, dan roosvicee laxo om verstopping te voorkomen!

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Waar las je dat dan? Is het na een paar weken opnieuw geprikt bij die mensen of voelen ze zich niet beter? Het duurt een week of drie à vier voordat je effect merkt. En als je zorgt dat je de tabletten met wat sinaasappelsap neemt (vitamine C!) en zéker niet met zuivelproducten, zou ik niet weten waarom ze niet zouden helpen.

Hier werken ze prima.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier werken ze ook goed.. Ook geen verstoppingen etc.

Wel goed drinken erbij.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik krijg er altijd darmklachten van maar vorige zwangerschap uiteindelijk floradix (in overleg met de gyn in plaats van de staaltabletten) gaan gebruiken en zo ook mijn waarde genoeg omhoog gekregen.
    Gebruik het nu weer.

6. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Het werkt bij mij ook!
    Maar als je last krijgt van je darmen, zou ik overgaan op roosvice ferro en-of floradix (kun je bij de Kruidvat kopen)

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Ik merkte na mnd pas wat verschil maar niet heel veel.

8. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey, ik had het drankje van floradix(bleh) maar goed, het hielp wel ...na drie weken heeft de vk opnieuw geprikt en ruim een hele punt omhoog gegaan!Heb nu dus maar de pilletjes van floradix.Top van de vk, ijzertabletten innemen met jus d orange...de combi van ijzer en vitamine c versterkt het proces!

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg van de gyn fero gradumet, dat zou goed werken zonder dat je er verstopping van krijgt. En idd; mijn ijzer ging omhoog en heb geen verstopping gehad :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als je goed vezels blijft eten, valt het met verstopping vaak mee. Ik had ook behoorlijk ijzertekort, meteen aan het begin al. En geen goede ervaring met ijzertabletten. Maar door goed op mijn eten te letten, af en toe wat pruimen als het echt vervelend was, lukt het goed. Nu was mijn ijzer na een maand goed omhoog gegaan, maar neem ik ze nog als onderhoudt, om de dag. Het schijnt dat je bloed tot 30 weken erg verdunt, dus dat je ijzer dan vaak steeds lager wordt. Tot die tijd zal ik ze wel moeten slikken. Blijft bij een groep vrouwen zo'n puntje van aandacht helaas... Maar de pillen werken wel!

Oja, en geen melk drinken rond die tijd dat je ze neemt, maar liever sinaasappelsap ofzo. Dat bevordert de opname van ijzer.

Deel Deze Pagina