24 uur werken in de zorg, met 4 kinderen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Elsa86, 6 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.473
    3.330
    113
    Hier 28 u en 2 kids en heb diensten van 8.5u en 6.5 u en maar 2 diensten per maand van 5u. Gelukkig wel een basisrooster en elke 2 wkn hetzelfde.
    Om het weekend sws en vriend zorgt zelf voor de kids als ik middag avond heb en m'n ma past op op m'n andere diensten overdag. Wel vaste dagen.
    M'n dagdiensten dan zit ik al om 6u in de auto met 2 kids maar moet wel zeggen ik leg echt alles klaar de avond van te voren en echt routine hebben we dan.

    Succes!
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Ik werk officieel 32 uur per week maar in de praktijk zijn het meer uren.
    Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen (4x9)
    Maandag is mijn vaste vrije dag: de zijne op woensdag. Dinsdag komt m’n moeder en donderdag en vrijdag gaan ze naar school/kdv/Bso.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds kort 1x per week hulp in de huishouding heb. Ik kwam erachter dat ik, in m’n vrije tijd of ‘s avonds, heel veel met schoonmaken en wassen bezig was en dat wilde ik gewoon niet meer. We doen het samen mijn man en ik maar toch vroeg het teveel van ons. Ik kijk liever in de avond nog een film of lees een boek.
    Het is echt een verademing!
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Dat doe ik inderdaad ook als ik dagdienst heb. De oudste 2 redden zich grotendeels zelf, mijn man kleedt de jongste aan en ik kleedt die van bijna 3 aan. Hun haren doe ik beneden, terwijl mijn man de hond uitlaat.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik denk niet dat ik mijn man daarin mee krijg. Maar wie weet, als ik het niet rond krijg.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Hoezo niet? Ik ben van mening dat het gewoon niet allebei lukt. Bij mij dan. Niet hoe ik het wil. Ook 24 uur, plus kinderen erbij is gewoon topsport. Mijn man’s redenatie was: ‘ik heb gewoon liever dat we de tijd die we aan schoonmaken/wassen/stofzuigen/etc, kwijt zijn besteden aan ons gezin. En natuurlijk redden we het niet met één keer per week hulp. Tuurlijk ben ik nog met strijken bezig en wat lichte schoonmaak, maar het scheelt al zoveel dat ik niet aan de grote dingen hoef.
     
  6. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    hoezo niet? Ik heb toen gewoon gezegd we werken 32 en 36 uur (4x9) ik kan het niet alleen. Dus nu al jaren sinds de tweede om de week 3 uur hulp. Echt beste investering ooit. Toen ze pasgeleden een keer 8 weken er niet was, was het weer echt stressen. Alleen maar bezig, werk, rijden, schoonmaken, was, sporten, school, kids. Vrije dag kwamen alle afspraken en huishouden op terecht. Het geeft veel lucht dus ik zou het zeker als optie overwegen :)
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.590
    3.972
    113
    Ik werk niet in de zorg, maar heb wel heel lang 32 uur gewerkt en werk nu 28 uur.
    Het valt en staat allemaal met de basis, je man heeft bepaalde dagen en tijden dat hij werkt. Jij zult afhankelijk van de baan wisselende diensten hebben. Bij de sollicitatie zou ik daar vooral duidelijkheid voor jezelf in willen krijgen. Heb je iedere week een ander rooster. Wanneer weet je wat je rooster is. Hoe flexibel kun je opvang krijgen. Moet je opvang afnemen op een kdv? Of is een gastouder aan huis misschien een optie. Heb je een netwerk waar je op terug kunt vallen, passen jouw ouders of schoonouders bijv. Ook een dag op de kinderen?
    Ik denk dat het niet direct niet kan met 4 kinderen, maar dat je goed alles geregeld moet hebben.
    Toen mijn kinderen nog niet naar school gingen paste mijn moeder altijd 1 dag in de week op. (En gingen ze 3 dagen naar KDV) mijn moeder die deed ook huishoudelijke dingen erbij. Niet de hele badkamer soppen, maar wel Stofzuigen en de was/strijk dingen. Scheelde ons echt veel werk, maar op den duur hebben we er toch ook nog een schoonmaakster bijgenomen, 1x per 2 weken 3 uur. Zodat we ook echt die badkamer
    En keuken niet hoefden te doen. Je bent met die kinderen en werken gewoon eind van de dag moe. Je wilt dan niet die klusjes doen.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @Wellesnietes @Iertje81 omdat hij het nog liever zelf doet. Toen ik tijdens de zwangerschap van de 4e last had van ischias, wilde ik mijn zus vragen om 1x per week een ochtend te helpen. Na veel zeuren is hij hiermee akkoord gegaan.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Opvang is flexibel. Geen idee hoe snel ik het rooster heb, maar ik kan een maand van te voren de opvang nog makkelijk doorgeven.
    Schoonouders werken nog, maar kunnen wel af en toe eens oppassen. Ouders zijn 70+ en willen incidenteel wel oppassen, maar geen vaste dag.
     
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.493
    1.090
    113
    Tja als jij het niet red en hij geen schoonmaakster wil dan is het heel simpel toch, dan doet hij het maar. Kan jij s avonds uitrusten en andere dingen doen en hij stoffen en de badkamer soppen.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.590
    3.972
    113
    je moet het dus hebben van je flexibele opvang. Niet van opa’s en oma’s.
    Dan zou ik goed navragen wanneer de planningen rond zijn. En wanneer je dit te horen krijgt, ander is het niet haalbaar als je bijv. Maar voor 2 weken de planning krijgt.
    Het enige wat dan lastig gaat worden op den duur (maar je kinderen zijn nu nog klein) zijn sport lessen, zwemlessen etc. Dingen die op vaste dagen zijn. Als jij dan moet werken is een gastouder aan huis, die ook kinderen bij sportclubs kan brengen misschien wel fijn.
    De levens van de kinderen gaan best veranderen als ze eenmaal naar school gaan, heb ik gemerkt. Daarom werk ik nog maar 28 uur ipv 32, zodat ik er op woensdagmiddag en vrijdagmiddag altijd ben voor sport en speelafspraken.
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Mijn ervaring met teams van deze organisatie is dat de roosters sowieso wel 6 weken van te voren uit zijn. Ik weet dat ze het rooster t/m december al rond hebben, dus dat komt goed.

    Oudste heeft momenteel op maandagmiddag zwemles, ze staat nu op de wachtlijst voor de zaterdag. Dan kan mijn man mee en 1x in de 2 weken kunnen mijn schoonouders wel oppassen.
    Op donderdag heeft mijn oudste sinds kort majorettes, dan kunnen mijn schoonouders haar wegbrengen.

    Maar misschien dat ik nog wel ga informeren naar een gastouders aan huis. Want als schoonouders wegvallen, hebben wij een probleem.
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.590
    3.972
    113
    Fijn dat er al een lange planning is. Dat maakt alles regelen een stuk makkelijker!
    je hebt nu 1 kind wat naar een zwemles en majorette gaat, maar straks willen de andere ook iets. En dat is misschien op een andere dag of andere tijd. al die naschoolse activiteiten vergen een hoop planning (Als ze bijv teamsporten doen is het vaak 2x per week trainen en nog in t weekend wedstrijd) en ik heb maar 2 kinderen...
     
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Haha ja, ik weet dat de anderen ook op sport zullen willen. De 2e wil ook op majorettes, dus dat komt goed uit. Maar die mag pas als ze een tijdje naar zwemles gaat en dat gaat ze nog niet eens (wel aangemeld). En als de 3e en 4e op zwemles en sport gaan, zijn we al weer een aantal jaar verder, dat is weer een zorg voor later.

    Maar ik snap dar het wel iets is om rekening mee te houden.
     
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Nou als hij het liever zelf doet dan is dat probleem ook opgelost! Zolang jij het maar niet hoeft te doen toch?:)
    Ik vind het namelijk wel onwijs knap dat je 4 kleine kinderen hebt en 24 uur per week gaat werken. Want in de praktijk komen veel van de overige taken toch op de schouders van mama terecht
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.550
    7.367
    113
    Geheel off topic (midden in de nacht, kan niet slapen :roflmao:) maar je neemt nu toch 3 dagen opvang af en geen 2? o_O
     
  17. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Je hebt helemal gelijk, we nemen er 3 af :)
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    @TS gefeliciteerd en aan jullie allemaal: "respect"

    Ik zou al koekoek worden om de opvang voor 1 te regelen met onregelmatige diensten, laat staan 4 (?!?) en dan ook nog 24 uur werken. Wat een allemaggies gepuzzel.
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Haha dank je wel. Ik krijg regelmatig te horen van mensen dat ze het knap vinden...4 kleine kinderen en dan daarnaast ook nog werken.

    Ik moet wel zeggen: een stabiele thuissituatie is wel heel belangrijk (vind ik dan).
     

Deel Deze Pagina