24 uur willen werken echt zo vreemd?

Discussion in 'De lounge' started by Inez01, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik werk 24 uur en vind dit echt het minimum. Heb nu wel moeite om te schakelen en heb het gevoel elke keer weer in het werk te moeten duiken om bij te blijven en de ontwikkelingen te volgen. Maar 24 uur is algemeen geaccepteerd hoor. Voor werkgever is het soms lastig en relatief duur omdat je een werkplek inricht en vaak dezelfde kosten maakt als iemand die FT werkt.

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Voordat de kinderen er waren werkte ik 32 uur en nu 24. Ik heb nog een jaar 27 uur gewerkt, 3 keer 9 uur, maar dat was niet meer te doen. Nu is het prima zo. Hubbie werkt 40 uur, maar is wel elke dag om 15.00 uur thuis, dus heeft nog de middag en avond met de kids. We zijn alles behalve rijk ( althans, financieel gezien dan ;)) maar dit levert genoeg om het financieel "goed" te hebben.

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Wist niet dat mijn topic zoveel reacties zou opleveren. Dank allemaal!
    Intussen ga ik verder met mijn speurtocht.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Voor wat voor branche is het? En waar?

Ik kan altijd genoeg vinden rond de 24 uur namelijk...en ik zoek echt op vanalles!

Werk nu trouwens 20 uur...en dat vind ik heeeeeeeeeeerlijk!
    Maar zoek af en toe og wel...gewoon meer zomaar! hahaha!
    werk nu wo/do en vrij. en dan lekker 4 dagen thuis!

Zou het niet anders willen

(ja...en man die tonnen verdiende...maar helaas...hier ook niet!)

5. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Zoals ik al schreef ben ik vorige week begonnen aan mijn baan voor 32 uur per week.
    Het meest ideaal vind ik 24 uur per week en een baan dicht bij huis. Helaas heb ik dat op dit moment beiden niet, haha.

Ik vind mijn baan leuk, maar ik vraag me wel serieus af hoe lang ik dit ga trekken. Vooral dat reizen breekt me op. Niet schrikken, maar ik reis gemiddeld 3 uur per dag..

Deed ik voorheen ook, toen ik nog geen kind had. Toch merk ik dat het nu stukken pittiger is, hoor.

Ik ga er wel het beste van maken! Ik heb een boeiende baan, toffe collega's, een goed salaris!! Ik weet namelijk ook hoe het is om werkloos thuis te zitten en me af te vragen hoe we deze maand de rekeningen gaan betalen. Daarom ben ik dankbaar voor deze baan!

Ben wel blij dat ik op woensdag altijd vrij ben. Zo breek je toch de week. En ik ben blij dat mijn moeder alle dagen oppast.
    Mjin vriend is elke dag eerder klaar met werken dan ik dus haalt hij meteen de kleine op zodat ze wel z.s.m. weer thuis zit.
    :)

6. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik doe 3x id week een schoonmaakhuisje. en vind dat meer dan genoeg.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ik werk fulltime (36 uur). Ik heb een tijdje 24 en 28 uur gewerkt alleen werd voor mij de werkdruk daardoor te hoog. Was voor mijzelf dus niet prettig. Toen had ik ouderschapsverlof uren die ik inleverde. Financieel moet ik ook wel fulltime werken maar vind het ook prettiger.

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik werk ook 3 dagen 24 uur totaal en dan onregelmatig en ik vind het heerlijk zou echt niet meer willen werken... ben nu het grootste deel lekker thuis en zo af en toe moet ik naar mijn werk ideaal

9. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Ik werk oorspronkelijk 32 uur maar ik heb voor een paar jaar ouderschapsverlof opgenomen en werk dus 24 uur. Als het verlof afgelopen is, ga ik definitief 24 uur werken. Ook mijn man werkt 32 uur ipv full time. Financieel gezien kunnen we dit doen en we vinden het ook heerlijk om de kinderen te zien opgroeien.

10. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ga straks ook weer full-time aan de gang omdat ik geen andere keuze heb,manlief zit zonder werk.
    als hij weer werk heeft gaan we kijken of ik minder ga werken

11. Esin

Esin Niet meer actief

Werk nu ook 24 uur, maar wil straks 2 dagen gaan werken...

Met die 2 dagen ben je er toch even tussenuit en verdien ik toch nog extra centjes, maar heb ik ook heerlijk de tijd voor de kinderen en daar geniet ik echt van....

Lekker wandelen, naar de kinderboerderij of de speeltuin..
    Kinderen hebben is toch eigenlijk ook het mooiste wat er is?
    En ze worden ook zo snel groot.. Nee meer werken komt voor mij wel weer als de kinderen groot zijn...

Vind het ook altijd zo schattig als ik met mijn dochter naar buiten ga, dan zegt ze vaak tegen me: Mama ik vind dit zo leuk, ik ben nu echt gelukkig... haha kinderen ook... :D

12. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ik heb wel een luxe hoor, ik ben thuis bij mijn meissie. Omdat ik thuis werk ;)
    Heb 2 maanden elke week 3 dagen gewerkt, en moet zeggen dat is ook wel lekker. Ben je toch ff onder de mensen.

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik werk 36u per week en ben van plan dit te blijven doen (even half jaartje aankijken hoe het zit als de 2de er is...)

ik werk de ene week 2 volledige dagen per week (de rest halve dagen van 7 tot 13u en de andere week werk ik 3 volledige dagen en de rest halve... bevalt me eigenlijk prima. ik heb voldoende tijd voor jamie vind ik. mijn huishouden doe ik op de halve dagen, savonds als jamie in bedje ligt of zondags (altijd als jamie slaapt eigenlijk. hij slaapt smiddags nog 2,5uur... in die tijd kan je veel doen (appartementje)

vroeger (toen jamie er nog niet was) heb ik wel een tijd 24u gewerkt maar vond dit echt veel te weinig!! ik verveelde me gewoon... 1e dag poetste ik het appartement...en de andere 2 dagen deed ik letterlijk niets (geen auto)

14. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik werk 4 dagen (32 uur) en ben op zoek naar iets anders. Gaat wel lukken, denk ik, want als een werkgever het fijner vindt zou ik ook best in 4 dagen 36 uur willen gaan werken. Mijn man heeft om de week 1 dag vrij en de rest van de tijd gaat de kleine naar het KDV. Ik heb er geen moeite (en hij trouwens ook niet, hahaha).
    Ik las net dat iemand schreef dat ze geen 4 dagen zou kunnen werken als haar kind naar het KDV zou moeten; ik vraag me af waarom dat is...? Wij hebben heel bewust gekozen voor dit KDV en ik laat mijn kind daar dus met een heel gerust gevoel achter. Hij ziet me niet eens meer staan zodra we daar zijn :D Ik zou juist niet prettig op mijn werk zitten als (1 van de) opa's en oma's op zouden passen. ;)

Maar goed; das wel erg off-topic.
    @TS: Ik zie best vaak vacatures voorbij komen voor 20/24 uur per week (nationale vacaturebank). Vind ik te weinig, dus pech voor mij, maar ze zijn er wel, dus :) Succes met je zoektocht!

15. Esin

Esin Niet meer actief

Ik verveelde me echt nooit toen mijn meiden er nog niet waren
    Lekker uitslapen, uitgebreid ontbijten, beetje schoonmaken, boodschapen, lezen, soms een leuke film kijken, winkelen enz...

En nu verveel ik me ook niet.
    Probeer altijd wel naar buiten te gaan met de kids.
    Nu met dit weer is het iets minder en heb ik zelf niet altijd zin...;)

Maar heb net mijn rijbewijs gehaald dus dat word straks alleen maar leuke uitstapjes maken met mijn meiden..
    Maar vind het ook wel lekker om er even tussenuit te zijn als ik ga werken. Heb dat ook wel nodig, maar niet ten koste van mijn kinderen. ;)

16. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik werk ook 24 uur! en vind het heerlijk! lekker onregelmatig dus soms de hele week vrij en het weekend even werken. Zou het niet anders willen!

17. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    24 uur, helemaal niet vreemd! Ik teken er zo voor! Helaas moet ik 32 uur werken, voel me er echt niet goed bij, maar het kan niet anders. Ik heb een jaar lang 24 uur gewerkt met behulp van betaald ouderschapsverlof, daar voelde ik me enorm goed bij. Ik ben nu kostwinner, dus moet wel. Mijn man is al 2 jaar ziek (zwaar depressief) bij huis en hij is ook werkloos. Wel doet hij anderhalve dag in de week vrijwilligerswerk om weer in het arbeidsproces te komen, maar het duurt nog wel even voor hij zover is. Ik droom over de dag dat ik weer 24 uur kan gaan werken. ;)

Succes met het vinden van een voor jou geschikte werkplek! :)

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Ook ik werk 24 uur in een leidinggevende functie.
    Dit is een kwestie van goed plannen en delegeren maar bevalt me prima.Wel ben ik op 1 van mijn 2 vrije dagen altijd telefonisch bereikbaar en kan ik met de pc inbellen vanuit huis op kantoor maar het is heel sporadisch dat dit nodig is. Mijn dochter gaat 2 dagen naar KDV en 1 dag naar oma. Persoonlijk zou ik nooit meer dan 3 dagen oppas willen inschakelen, dan zou voor mij de balans weg zijn.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dit slaat echt helemaal nergens op. Alsof je alleen serieus genomen wordt als je fulltime werkt, doe ff normaal.

Weet je wat ik gaar vind? Mensen die voor een kind kiezen en die dan vervolgens 5 of 6 dagen per week droppen bij een kinderopvang omdat ze zo graag willen werken. (heb het nu niet over mensen die niet rond kunnen komen zonder meer te werken)

Ik vind moeders die 1 of meerdere kinderen hebben, en ook nog 3 dagen per week = 60% erbij werken, juist respect verdienen, en die neem IK JUIST serieus.

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ben het hier heel erg mee eens, de cariere k*tjes noem ik ze altijd... iedereen heeft een kind dus neem je er ook 1 maar je cariere mag er natuurlijk niet onder lijden dus zitten die arme kindertjes 5 hele dagen op kinderdagverblijf en als de vergadering uitloopt gaan ze na de naschoolse opvang en worden ze in de avond uren een keer opgehaald... ( en nee voor de mensen die het financieel niet kunnen redden en daarom meer werken heb ik respect)

Share This Page