Helemaal mee eens... En ze praten het ook altijd goed dat ze kun kids 5 dagen per week op het KDV droppen... Nee, want het is voor hun eigen onwikkeling en ik kan geen goede moeder zijn zonder mijn carriere, en het is bewezen dat kinderen op het KDV gelukkiger zouden zijn.. blabla Ik kan helemaal begrijpen dat je naast moederzijnde ook graag wilt blijven werken, maar het moet niet ten koste van je kind gaan, want die moet voor alles gaan... Ik vind 3 dagen werken juist perfect.. ! Zo kan je alles perfect combineren..
op zwemles (babyzwemmen) zat er dus ook zo 1 die ging van 3 dagen werken naar 5 dagen werken want ze trok het niet maar 3 dagen werken en der werk was zo belangrijk en ze konden niet zonder haar!!! blalalal nou ik vind dat echt zo erg waarom wil je dan een kindje?? bij ons verderop zit naschoolse opvang en ik irriteer me mateloos hoeveel kinderen nog rond 19 a 20 uur of soms later worden opgehaald... dan denk ik jeetje als vader zijnde wil je dat toch ook niet dan rem je zo'n cariere muts toch ook af van: hallo je bent moeder je hoort er voor je ukkepuk te zijn??? je werk is bijzaak en voor geld maar je leven gaat toch om zo'n klein drommeltje
Owh vreselijk tot 19.00 a 20.00 uur.... En vooral als ze dan echt 4 a 5 dagen naar het KDV gaan.. Zo mis je toch zoveel van je kindje... Voordat je thuis bent spelen ze misschien een halfuurtje met hun kindje en dan moet het alweer gelijk het bedje in om de volgende ochtend weer in alle haast hun bed worden uitgetrokken om weer op een drukke KDV afgezet te worden. Ik vind dat echt erg...
ehm, in deze geemancipeerde wereld kunnen papa's ook er voor hun ukkepuk zijn hoor! Ben het helemaal met je eens dat een kind niet 5 dagen per week naar de opvang moet maar vind het zo oneerlijk dat er maar vanuit word gegaan dat de moeder minder moet werken ipv de vader
Leuk dat je dat zegt, mijn man is echt apetrots dat hij genoeg verdient om mij thuis te laten blijven bij Louise en straks bij de 2e. Als ik zou willen werken (nu even niet) zou hij dat ook prima vinden, maar 3 dagen werken 4 dagen thuis zou echt max zijn, en voor hem het liefst helemaal niet. Je hebt toch geen kinderen om ze uit te besteden? Ik moet er niet aan denken zeg...
Sorry hoor,maar wat kortzichtig! DE werkende moeders worden weer eens afgekraakt zodra de mogelijkheid zich hier voordoet! Ik werk 4 dagen per week omdat de functie nu eenmaal voor 4 dagen per week was! De vacatures liggen niet bepaald voor het oprapen en inmiddels was mijn WW uitkering ook gestopt. En nee, mijn vriend verdient niet genoeg om ons te onderhouden!!! Gelukkig is het een leuke functie en de kleine vermaakt zich uitstekend bij mijn moeder thuis. 3 dagen p/w lijkt mij ook ideaal, maar ik zou dan moeten vragen of dat hier mogelijk is én of het financieel aantrekkelijk is. Want geloof me dames! Thuis zitten met de kleine is ineens niet zo leuk meer als je moet lopen piekeren over al die rekeningen die betaald moeten worden! Been there, done that..... Nu ik werk en weer ruim bij kas zit benik een veel gelukkigere en vrolijke mama! Door die verwijtende opmerkingen van jullie krijgen veel moeders een naar gevoel. Hou er toch eens mee op. En hallo, ooit jezelf afgevraagd waarom er kids tot 19 uur of 20 uur bij de opvang zitten? Misschien omdat er geen familie is die op kan passen en ouders een baan hebben buiten de kantoortijden?
Ik ben heel blij voor je! Echt. Maar niet iedereen zit in die luxe positie of wil in die positie zitten. En IK zou weer niet afhankelijk willen zijn van mijn vent. Dus als ik niet zou hoeven werken, zou ik het alsnog doen. Ik ben het gewend om mijn eigen geld te verdienen.
Das wat m'n voorganger zegt, mits het niet noodzakelijk is, want dat ist natuurlijk een heel ander verhaal. Vrienden van ons hebben echt ruim meer te besteden dan wij, maar zij vind het nodig om 5 dagen per week te werken + regelmatig een halve dag op zaterdag en daarnaast zijn ze bijna alle avonden allebei met de hobby bezig. Kindje is dus 2. Dat begrijp ik niet... neem dan geen kind.
Of misschien worden die kinderen pas 's middags gebracht?? Werken ouders onregelmatig?? Makkelijk hoor, dit meteen veroordelen. En jammer dat dit ook weer zo'n discussie moet worden. Ik werk 32 uur, onregelmatig. Man werkt 32 uur, regelmatig. Ik zou soms best minder willen werken, maar over het algemeen vind ik het heerlijk. Moet er niet aan denken om niet te werken, ik zou me verschrikkelijk voelen. Bovendien probeer ik mijn dochter te leren dat ze niet afhankelijk hoeft te zijn van het salaris van iemand anders. Iemand anders zou zich waarschijnlijk verschrikkelijk voelen als ze wel zou werken. Lekker doen wat volgends jou goed is. Oh ja, als mijn man zou zeggen 'Jij bent moeder, zou je niet eens thuisblijven bij je kind' HAHAHAHA sorry hoor... hebben de 'Dolle Mina's' hier nu voor gevochten? On topic: 24 uur werken vind ik niet te veel en niet te weinig. Ik had toen ik 24 uur werkte het gevoel dat mijn leven perfect in balans was
Zullen we maar iedereen in zijn/haar waarde laten? Als iemand ervoor kiest om zijn/haar kindje 5 dgn naar het KDV te brengen, laat ze dan. Als je ervoor kiest om part time te werken, prima. Ben je een thuismoeder, ook prima. Waarom nou iemand afkraken omdat het kindje 5 dgn naar een KDV gaat? Waarom iemand afkraken omdat zij liever thuis blijft? Ieder moet doen waar zij zich het beste bij voelt. Ieder huisje heeft zijn kruisje en je kan nooit in iemand zijn portomonnee kijken.
Maar dan moeten jullie het ook zo formuleren want nu komt het echt over alsof alle moeders die 4 of meer dagen werken harteloos zijn en beter geen kind hadden kunnen nemen. En ook al zou mijn vriend veel verdienen, dan nog zou ik willen werken. No way, het is niks voor mij om afhankelijk te zijn van zijn inkomen. Persoonlijk vind ik het goed (en slim) om als vrouw eigen inkomen te hebben. Want niemand kan de toekomst voorspellen. Wat vandaag goed is, kan dat morgen niet meer zijn. Maargoed, dat is mijn instelling. Mijn moeder heeft me er altijd op gewezen om te studeren en financieel onafhankelijk te zijn. En dat is wat ik mijn meissie straks ook wil laten zien. Dus ieder zijn eigen keus
Ik vraag me af of iedereen die hier zo'n grote mond heeft over werkende ouders die veel uren maken, ook echt voorbeelden kunnen produceren waarbij de kinderen 5 dagen naar het kdv gaan. Ik ken namelijk veel mensen die op verschillende kdv's werken en daar zijn geen van de kinderen er 5 dagen. 4 dagen is vaak ook het max geadviseerde vanuit het kdv. En hoe durf je te zeggen dat vrouwen die veel uren maken er meer voor hun kleintje moeten zijn. Ooit gehoord van mama kostwinnaar, papa thuis? Hoe bekrompen zijn we zeg anno 2010. Werken is ook leuk! En ik zou gek worden thuis! Is ook niet zo leuk voor Evy. Wij hebben de taken goed verdeeld en ook de werkuren. Ik ken een hoop carriere k*tjes zoals die zo vriendelijk worden omschreven hier en die werken graag. Je bent zelf de beste beoordelaar of er balas is tussen werk en prive. Voor de een is dat thuis blijven, voor de ander FT werken. Big deal! NL loopt achter met z'n onderontwikkelde onderwijs systeem waarin het gewoon onmogelijk is om opvang goed te regelen. Kijkend naar de landen om ons heen kunnen we nog een hoop leren! Helemaal rondom opvang in plaats van het heen en weer slepen van kinderen omdat de overheid weigert het goed te regelen. Mijn kind heeft het prima naar haar zin op de opvang, dus ik ben blij met het kdv en maak er graag gebruik van! En ik ben een blije moeder omdat ik wat doe met mijn hersens wat ik leuk vind en waarvoor ik gestudeerd heb in een werksituatie wat ook nog goed betaald. Tot hier mijn betoog
Heb je net een voorbeeld gegeven over die vrienden van ons, vader werkt dus ook 40 uur (of meer). Moeder werkt dan dus 40 + een halve weekenddag en is af en toe 1 dag vrij en dan... jaja, geloof het of niet, gaat die dochter 's cohtends naar de peuterspeelzaal. En dan dus ook nog bijna elke avond weg voor hobby en in het weekend vaak concerten (hobby is muziek maken)
ja en ik heb het over de cariere moeders die ten koste van hun kinderen cariere willen maken en hun kids dus maar 5 dagen dumpen in een opvang.... ik vind dat echt heel erg voor die kinderen en ik teken er voor hoor om helemaal mama thuis te zijn voor mijn kleine.... maar helaas heb ik mijn inkomen ook nodig!!! we hebben het nu goed geregeld, de ene late diensten en de andere vroeg zo hoeft levi niet naar opvang maar is bij papa of mama... en ja wij zitten in een luxe situatie
Wat vind je er dan van dat wij het enige land zijn waarbij PT werken zoveel voorkomt en in de meeste landen beide ouders FT werken? Opvang hoeft niets iets negatiefs te zijn. Jij doet nu net alsof het iets verschrikkelijk is. En wat is er mis met carriere maken? Als niemand carrieregevoelig is, zou het niet zo best zijn he.
Ik geloof dat de derde feminitische golf nog niet bij iedereen zijn intrede heeft gedaan hier Gaat het er niet om dat elke vrouw en man zijn eigen keuzes mag maken zonder daarvoor veroordeeld te worden? Het lijk wel of het nog steeds de norm is dat mama thuis blijft thuis en papa de man is die zondag het vlees snijdt. Alles wat daarvan afwijkt wordt als 'slecht' bestempeld. Gelukkig zijn er veel meer mogelijkheden en mag iedereen zijn eigen keuzes maken. Alleen jammer dat zelfs anno 2010 vrouwen elkaar nog steeds veroordelen. Mannen kraken elkaar toch ook niet af als ze (fulltime) werken en vader zijn?
Ben het met je eens trees....wel vind ik dat een van de ouders (of dat nou pap of mam is maakt niet uit) thuis moet zijn bij de kinderen....en niet 5 dagen in de week naar kdv....IK geloof nooit dat zoiets goed kan zijn voor een kind.... Maar zoveel mensen zoveel meningen...ieder moet voor zich weten.