24 uur willen werken echt zo vreemd?

Discussion in 'De lounge' started by Inez01, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Vrouwen hebben het maar zwaar!
    Het is nooit goed genoeg.. ;)

Ik ben happy met mijn leven zoals het nu is. Ik heb ein-de-lijk een leuke baan van 32 uur per week. Mijn vriend gaat proberen om ook 4 dagen te werken i.p.v. 5, maar of dit mogelijk is.. Dat is de vraag nog maar.

Ik heb werkloos thuis gezeten de eerste 6 maanden na de bevalling. En het beviel me echt niet! Ik voelde de muren op me af komen, ik had geen ambitie meer, ik voelde me nutteloos. Elke ochtend zag ik mensen vertrekken naar hun werk en ik zat maar thuis.... ik had geen agenda, ik kon niet zeggen: 'He he eindelijk weekend!'...
    Ik was er best depri onder! :)
    Nu voel ik me een SUPERMOM!!!
    Een vrolijke en independent mom!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dus thuisblijfmoeders zijn dan totaal niet zelfstandig, aangezien je het daar steeds over hebt?

3. Trees

Trees Niet meer actief

Vijf dagen kdv zou ook nooit onze keuze zijn. Net zo min als dat ik geheel thuis zou zijn en Treesman fulltime zou werken. Wij hebben een mooie middenweg gevonden, wat voor ons goed voelt. Zowel ik als de aanstaande papa gaan minder werken en het 'grappige' is dat het feit dat Treesman minder gaat werken wordt gezien als erg bijzonder en wordt toegejuicht en dat ik minder ga werken, maar wel blijf werken als raar. Schijnbaar doe je het ook nooit goed voor de buitenwereld ;).

4. Trees

Trees Niet meer actief

We maken het elkaar zwaar ;).

Wat dat betreft kun je beter man zijn, dan doe je het niet snel fout. Al hoewel als thuisblijfpapa ben je volgens sommige weer een doetje ;)..

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Blijkbaar, en daarnaast nutteloos en depressief.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Dames dames!
    IK was depri omdat ik thuis zat, he!
    Jullie maken er een heel ander verhaal van!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat wordt er helemaal niet gezegd. Mijn reactie was op de persoon die zei dat 24 uur weinig was en je dan niet serieus gezien kan worden. Verder zeggen de mensen hier dat als het NIET ANDERS KAN ( zoals bij jullie) het gewoon begrijpelijk is. Wij hebben het hier over moeders die gewoon 5 dagen blijven werken omdat ze dat WILLEN, niet omdat ze dat MOETEN.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Maar oke, als ik mijn mening geef; ik zou me niet zelfstandig voelen wanneer ik thuis zou zitten.
    Daarom vind ik het knap als vrouwen dat wel kunnen.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Dus? :$
    Dat mogen ze toch willen....?
    OMG!
    Niet alle moeders vinden het leuk om thuis te zitten, he.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat wordt er helemaal niet gezegd, waarom voelen jullie je gelijk zo aangesproken zeg, ongelovelijk. Ik denk bij mezelf van, als je je carriere zo belangrjk vind en 40 of 45 uur per week WIL werken ( dus NIET omdat het moet ivm vaste lasten en kosten) waarom mensen dan een kindje nemen als je 5 dagen per week van 9 tot 5 a 6 werkt, je ziet je kind dan toch amper?

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    OMG ik begrijp die moeders niet die zo veel willen blijven werken terwijl er een kindje thuis op zijn moeder wacht!!! dan kan ik me niet voorstellen dat cariere voor gaat en de kids in de opvang worden gedumpt!!! zo zie IK het!!! das MIJN mening!!!
    Nogmaals voor degene die financieel het niet bolwerken das een ander verhaal!!!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    DUH

En nee niet alle moeders vinden dat leuk nee, IK ook niet, daarom werk ik 3 dagen per week, wo, do en za en zit mn zoon 2 dagen per week op het KDV. Ik wil mijn kind graag ook nog zien, met hem knutselen, met hem lekker dagjes weg, lekker met hem wandelen etc etc

Vind jij een uitspraak ALS: als je maar 24 uur werkt wordt je niet serieus genomen, vind je dat wel normaal? Aangezien ik DAAR op reageerde. En ga ik helemaal over de zeik over zon uitspraak? Nee. Voel ik me aangesproken? nee. Ik vind zon uitspraak gewoon onzin omdat het helemaal nergens op slaat.

En niet alle moeders vinden het leuk om thuis te zitten nee, net zo als dat niet alle moeders het leuk vinden om hun kind 5 dagen per week amper te zien.

Ik vraag me gewoon af waarom mensen 5 dagen per week gaan werken omdat ze dat willen terwijl ze een kind hebben. En dan heb jij het over thuiszitten, sorry hoor maar als ik vrij ben ga ik leuke dingen doen met mn kind, en dan verveel ik me TOTAAL niet, dan is thuiszitten een heel ander verhaal.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48

Dus als je 40 uur WILT werken mag je geen kinderen baren?
    Maar als je 40 uur MOET werken dan mag je wel kinderen baren?
    :(

14. Esin

Esin Niet meer actief

Helemaal mee eens....

Bizar dat er vrouwen zijn die gelukkiger worden van werken (en dan heb ik het over vrouwen die 5 dagen werken) dan heerlijk vrije tijd doorbrengen met hun kindje....

Het is maar wat je gelukkig maakt he... ;)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik zou ook niet 5 dagen willen werken, nee. MAAR ik ben ik. Er zijn vast mama's die wel 5 dagen willen werken.

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja ik snap dat dus niet, der is niets wat mij gelukkiger maakt dan mijn zoontje!!! werk is een noodzaak om leuke dingen te doen in mijn vrije tijd en tja ik heb het naar mijn zin op het werk das een leuke bijkomstigheid maar mijn plezier is echt thuis

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zeg niet dat die mensen geen kinderen mogen, dat moeten ze zelf weten. Ik vind het principe van ik wil nu aan kinderen beginnen maar ik wil wel 40 uur blijven werken omdat ik zo graag wil werken, heel wat anders dan mensen die een kinderwens hebben maar slecht rond kunnen komen zonder minder te gaan werken.

Die mensen, werken om voor hun kind te kunnen zorgen en hun rekeningen te kunnen betalen.
    of
    Die mensen, stoppen hun kind 5 dagen op de opvang, omdat ze willen werken omdat ze dat zo leuk vinden.

Dat is een groot verschil.

18. Aura

Aura Niet meer actief

Je kan alles wel willen....maar het is toch egoistisch om te zeggen omdat ik 5 dagen wil werken blijf ik dat doen en dump je je kind bij oma of KDV...sommige mensen zitten idd. in een situatie waar ze niks aan kunnen doen.....en proberen er zo snel mogelijk verandering in te brengen...en idd wat mij betreft hoeven die carriere tijgers (indien zowel man als vrouw fulltime werkt) geen kinderen te krijgen...vind dat gewoon zielig....
    Even rare vergelijking maar jen eemt toch ook geen hond als je beide fulltime werkt? Ookal kan je 5 dagen in de week een hondenuitlaatservice betalen?

Nee vind als je verantwoordelijkheid wil als ouder dat je die ook moet nemen....

Mijn man gaat straks 1 dag per week thuisblijven en ik ga 1 dag en 1 avond in de week werken...zo is er nooit oppas nodig en ben ik toch er nog even lekker uit terwijl mijn man nu al uitkijkt naar zijn papdagen :D.

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik werk niet voor de noodzaak, ik werk omdat ik het leuk en belangrijk vind. En dat is weer voor iedereen anders.
    Ik denk dat werken mij verrijkt en ontwikkelt en dat ik daardoor een gelukkiger mens ben, of ik nou wel of geen kinderen heb.

Werk en prive moet in balans zijn. Als dat betekent voor iemand dat hij-zij 40 uur werkt is dat toch prima voor diegene. Misschien werkt diegene wel in het weekend als de ander thuis is, of ´s avonds.

En worden kinderen slechter van het feit dat beide ouders FT werken? Daarom haalde ik het buitenland erbij. In de meeste landen om ons heen wordt door (als zij allebei werken) beide ouders fulltime gewerkt. Daar is de opvang veel beter op ingestel dan hier. Dat is een zorg minder voor werkende ouders.

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ach ach mensjes, we zijn weer op niveau (zucht, zucht, heeeeeeeeeeeele diepe zucht). Waarom veranderen topic's met een simpele werkvraag toch (bijna) altijd in een welles/nietes kamp van werkende en thuisblijfmoeders?? Ongelooflijk (schud hoofd):(

Share This Page