Zoals de titel al zegt zijn hier mensen die overgestapt zijn en hoe is dat jullie bevallen? Heb je er spijt van gehad of juist niet? Mijn zoontje gaat 2 dagen naar een KDV wat erg goed bevalt maar vanwege de kosten is een GO een stuk aantrekkelijker. We zijn al bij 2 Gastouders geweest om te kijken hoe het klikt maar ik vind het zo moeilijk.. Oh en het scheelt ons dit jaar zo een 130 per maand en volgend jaar volgens de huidige kanbinets plannen ongeveer 225 (wij krijgen dan geen vergoeding meer).
Bedankt voor je reactie Jucade! De knoop om wel of niet over te stappen hebben wij gisteren onverwachts doorgehakt.. Ondanks dat het financieel niet voordelig is laten we onze kindje op het kdv zitten. We zijn hartstikke tevreden over de opvang en ook ons kindje heeft het erg naar zijn zin. Ik heb er al zolang mee lopen worstelen en vind het belang van mijn kindje en onszelf zwaarder wegen dan de financien. Gelukkig zitten wij in de positie dat we het op dit moment finacieel nog dragen kunnen.
Hoi wij zijn ook overgestapt. Ook vanwege mijn nieuwe baan en hele dagen kdv waren te duur. Maar wij kenden de gastouder uit de straat en had bij toeval een plekje over, van 1 dag kdv naar 2 1/2 dag gastouder. Het bevalt ons super!! Ik heb geen kdv kindjes type.
Ik ben gastouder en heb ook 2 kindjes die zijn overgestapt van kdv naar mij omdat het te duur werd en ze zijn super tevreden!
Wanneer heb je geen kdv kindjes types?! Wij neigen ook nog wel eens naar overstappen, maar dan meer voor de bacteriën...
Ja wij hebben dat ook gedaan. Mijn man werkt in 5 ploegen en het kdv heeft geen flexibele dagen/tijden. Dus het werd ons veel te duur. We waren verplicht om de jongens minimaal 1 dag in de week te brengen ook al hadden we de uren niet nodig. We hebben er maanden bij gehad dat we 44 uur voor niks afnamen. Ik heb er juist spijt van dat ik ze nooit eerder naar de gastouder hebben gebracht. Natuurlijk was de stap wel moeilijk. Maar wij hebben echt een geweldige gastouder. Zij is zo ongelovelijk goed met kinderen. De jongens waren direct stapelgek op haar en zij op hun. Helaas is vrijdag hun laatste dag daar omdat ze in september naar school gaan. Dus ze zijn maar 8 maanden bij haar geweest.
Ik worstel met hetzelfde dilemma, heb ook geen 'kdv-type' begin ik onderhand te denken. Na ruim een maand wil ze nog steeds nauwelijks eten daar, en is vrijwel zonder uitzondering overstuur als ik haar ophaal na 4 uurtjes. Ook in de avonden en nachten wordt ze gillend wakker, terwijl ze normaal altijd heel rustig is en doorslaapt. Ze is nu een jaar, maar werd wel flink te vroeg geboren. Misschien speelt dat ook mee. We betalen voor 2 hele dagen en ik werk fulltime op die dagen (althans, dat is de bedoeling) dus bij mij begint het nu ook te kriebelen... Maar ja, hoe kom je aan een goede gastouder?
We zijn inmiddels weer even iets verder en ik sta nog steeds achter mijn keuze om hem op het kdv te houden. Ik denk dat beide opvangvormen zo zijn voor en nadelen heeft.. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst alsnog overstappen maar voor nu laten we het zo. Alleen jammer dat het maar duurder blijft worden.. Het wordt je als werkende moeder niet echt aantrekkelijk gemaakt om te blijven werken. Ik ga niet voor de kosten van de opvang werken..