24 uursdiensten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Yule, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wie heeft er ervaring met 24 uurs diensten en opvang overdag?

Bij ons in de regio is flexibele opvang nauwelijks te regelen. I.p. is gastouderopvang handig bij wisselende roosters, maar ik heb moeite met het gegeven dat je minder goed weet bij wie je je kind achterlaat. Daarnaast hebben we een heel leuk kinderdagverblijf gevonden. Hier zitten we natuurlijk wel vast aan bepaalde dagen en tijden. Als mijn kindje een half jaar is (ik ben nu nog zwanger ;) ) dan moet ik weer 24 uurs bereikbaarheidsdiensten draaien die soms heel druk zijn. Dan ben ik de hele nacht in de weer geweest en moet ik overdag slapen. Als mijn vriend dan toevallig ook moet werken, wordt dat een probleem...

Is er iemand die dit ook heeft en een goede oplossing heeft bedacht?

Alvast bedankt,
    Yule

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    nou ik ben er ook bezig mee in mijn hoofd (allerlei zaken regelen voordat het zo ver is hahah).
    Ik werk 24 uur p/w wisselende diensten, en geen vaste dagen. Mijn vriend die nu zijn eigen bedrijf heeft en van thuis werkt, gaat ook in de komende tijd zoeken naar 24 uur p/w werk, maar dat zou dan vaste dagen zijn..
    Ik heb hem gevraagd om wel te kijken of er misschien een baantje is waar hij dan zijn dagen zelf kan invullen.Maar dat zal er zeer waarschijnlijk niet zijn.

Maar goed, als niet, dan komen we ook idd met het probleem, waar gaat onze kindje heen? nou is het zo, dat wij beiden geen auto hebben, dus komen we snel op gastouder aan huis, of er moet eentje zijn dichtbij in de buurt. Ik hou niet ervan dat een wildvreemd mens in mijn huis zit (en ook met mijn kindje). Mijn vertrouwen is een keer te vaak beschaamd...dus het word wel wat als dat het enige optie zal zijn.
    Mijn optie persoonlijk zou naar Oma gaan. maar Oma werkt nog veel! grrr.. heb oma wel gezegd dat dat mijn wens was, maar ja dat ze gaat minder werken voor mij verwacht ik ook niet.

maar ik ben nog niet zwanger, en weet niet hoe het sraks gaat uitzien, dus ik probeer toch niet dáárover te stressen. minder stress is juist goed om zwanger te worden, en das mijn eerste doel :p
    ps. oke, ik had geen oplossing op je probleem hahaah maar klets lekker mee.

groetjes
    Marisa

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nog even 'up' hoor.

Is er niemand met 24 uursdiensten, bereikbaarheidsdiensten of oproepdiensten, nachtdiensten, noem het maar op?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen met oppas.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Vrienden van ons hebben ook beide wisseldiensten. Zij hadden een aupair en later ook een oppasmoeder. Nu een kdv, ze kunnen hun werktijden inmiddels op elkaar afstemmen.

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn man werkt wisselende diensten. Wij hebben flexibele kinderopvang. We hebben een contract voor 15 dagdelen per maand. Per maand geven we op wanneer we opvang willen hebben.

Als je geen flexibele opvang in de buurt heb is het denk ik het meest praktisch om oppas aan huis te regelen. Maar een echt goede oppas is lastig te vinden.

Pim

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Frank heeft een hele week achtereen 24 uurs bereikbaarheidsdiensten. Normaal is hij op de vrijdag thuis met Nick, maar in de weken dat hij bereikbaarheidsdienst heeft is Nick die vrijdag bij opa en oma. Ik heb zelf wel een vast rooster en Frank werkt maar ca. 1 x per maand een hele week achtereen in de bereikkbaarheidsdienst, dus bij ons is het zo op te lossen. Wij weten ook voor bijna een heel jaar vooruit wanneer hij dienst heeft. En hier zijn de opa's en oma's niet meer aan het werk....
    Overigens gaat Nick op mijn andere werkdagen wel naar een gastouder en dat bevalt prima. Je hebt daar zelf ook wel iets in te zeggen of een gastouder je aanstaat of niet.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    hoi, ik draai slaapdiensten, maar voor mij/ ons is dat dalijk alleen maar ideaal! Dan gaat de kleine om 1500 naar oma en haalt papa haar om 1800 op, en brengt haar de volgende dag om 730 weer naar oma, en haal ik haar om 900 of 1200 op. Ik werk wisselende dagen en diensten, maar zoi lossen we het op. Wij kunnen dus eigenlijk ook niet bij een kdv terecht, dus is oma dé oplossing!

Succes ermee

Deel Deze Pagina