24 weken bijna en borsten niets gegroeid hoe doen met BV?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Oh wat herkenbaar! Hier ook een bescheiden cupmaatje (70B) Merk wel dat iets voller zijn, maar echt niet super gegroeid ofzo. Ik vond alleen beugel bh's niet lekker meer zitten, dus heb nu zonder beugel maar nog steeds in dezelfde maat als voorheen.
    Ik ga ook proberen bv te geven. Hoop dat het lukt, maakte me ook een beetje zorgen omdat ze nog amper gegroeid waren :) maar wat ik hier lees zijn de zorgen voor niks. Gelukkig maar :)
    En dat gefriemel hou ik ook niet van, ben heel benieuwd hoe het strakjes gaat allemaal. Ik kijk er wel heel erg naar uit.

De intake met de kraamzorg heb ik toevallig gisteren gehad. Er is wel gevraagd naar of ik bv of fv ga geven en daar krijg ik dan begeleiding in. Volgende week weer controle bij het vk en ga dan eens vragen voor zo'n bv avond. Is wel nuttig denk ik :)

2. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zit nu met 34 weken nog steeds met mijn cup a (heel klein beetje voller als normaal) maar begin nu al te druppelen, dus dat zal heus wel goedkomen hoor ;)
    Ik zat van de week op een site ( weet even niet meer welke) met foto's van verschillende houdingen dat je kan borstvoeden, en daar stonden ook foto's van vrouwen die met liggend voeden te veel in moesten draaien om de tepel bij de mond te krijgen door een kleinere borst, en die loste da dan op door een kussen of een arm onder de kleine te leggen. het is dus gewoon mogelijk, en je kraamverzorgster gaat je daar zeker nog mee helpen

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Manonii...pff gelukkig maar zeg.....sja je denkt er toch aan, en ik durf het niet in mijn omgeving bespreekbaar te maken zeg maar, ook niet met mijn moeder bv. Dan was ik ms allang gerustgesteld geweest.

Wel heel blij om te lezen dat ik niet de enigste ben hierin hihi..omdat je dit dus weinig leest, ga je denken dat er iets niet in orde is met je lijf haha..

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Meis maak je niet druk. De grootte van je borsten zegt helemaal niets over het wel of niet kunnen geven van borstvoeding.

Probeer een voorlichting van LLL of VBN bij te wonen. Daar komen dit soort dingen ook aanbod en je gaat na zo'n voorlichting goed voorbereid je kraamtijd in.
    Die voorbereiding scheelt vaak al het halve werk omdat je al op de hoogte bent van bepaalde dingen.

Succes en ik weet zeker dat als je deze motivatie vast houdt dat je over 16 weken je kindje kan voeden!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dan is voor jou zo'n BV-voorlichtingsavond echt wel goed lijkt me. En idd je borsten hoeven nu nog niet te veranderen. Bij de ene worden ze voller bij de ander niet. Ook hoef je niet te "lekken" vooraf hoor. Dat heb ik ook niet gehad.... maar wel goede BV naderhand.
    Je lijf moet het "leren", je kindje maar ook jij. Pas na ongeveer vier dagen krijg je echt stuwing... dat herken je ook echt wel :D als het zover is.

Maar het komt echt wel goed hoor schatje ;)

6. Alita

Alita Niet meer actief

oh dacht dat je bedoelde het intake gesprek bij de kz;)
    Vondt het al vroeg hahahaha...maar daar idd goed aangeven dan krijg je iemand met verstand van bv namelijk;)

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Ukoldaatje daarom is dat forum zo fijn hier kun je alles vragen en er zitten een hoop deskundigen hier...

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik heb mijn bescheiden a-cupje bv voor wel een drieling gehad.
    Size doesn't matter!!!

Belangrijk voor succesvol bv-geven.
    RELAX
    volg een cursus
    Kijk de eerste weken niet op de klok maar naar je kind, bij de eerste hongersignalen lekker aanleggen.
    ( mijn jongste was nogal aangeslagen toen ze met een geplande ks op de wereld was gezet de eerste dag, zo zit je binnen en zonder enige waarschuwing ben je in de boze buitenwereld. Kind heeft amper in haar wiegje gelegen maar vooral op of aan mijn borst)
    Lees je goed in hoe je problemen signaleert en op tijd in de kiem smoort.

Ga vooral niet twijfelen of je melk wel genoeg is of van de goede samenstelling. Juist stress maakt dat het niet goed loopt. En luister ook niet teveel naar adviezen van mensen van buiten af en schakel een laktatiedeskundige in als je toch twijfelt.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook een a cupje iets voller geworden niet gegroeit.
    Alleen de borst die geopereerd is geeft af en toe een drupje melk.
    Denk dat het voornamelijk belangrijk is om voldoende en goed te eten en drinken.
    Heb een boekje van kraamzorg gehad over bv, moet die nog lezen haha.
    Maar ook vrouwen met kleine boobies kunnen het. Misschien worden onze borsten na de bevalling wel heeel mooi. (hoop ik maar).
    Ergens zie ik er ook tegen op dat iemand continu aan mn boob zit. Maar aan de andere kant lijkt het me zoo mooi en intiem, mijn mooie prachtige kindje die groot wordt op mama's melk. Enige wat ik eng vind is, straks is groeit de baby niet goed en dan ? Ik wil niet stoppen. Als ik weer aan het werk ga moet ik al deels stoppen (ga niet kolfen op werk).

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik geef nu bijna 3 jaar borstvoeding en heb een kleine b cup , ik kan niet kolven en toch drinkt mijn meisje nog steeds bij me.
    de 2e straks ook hoop ik :)

ze heeft 6 maanden alleen maar borstvoeding gehad en dat ging prima!
    de grote maakt dus helemaal niks uit

11. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap is mijn boezem gegroeit van c naar grote d.
    En mijn bv kwam niet goed opgang en had niet genoeg(heb haar wel 13 maanden bv gegeven maar wel tobbe enzo.

Bij de 2e werden bij boezem ook niet groter maar heb toen fles gegeven

Nu ben ik zwanger van de 3e en ben nu 17,3 weken en er zit nog niks aan bij mijn boezem.
    Ik ga het het wel weer proberen.

Maar maak je geen zorgen ik ken iemand die heeft kleine A.
    En heeft 3 kinderen groot gebracht met bv.:D

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zeker een Bvinfo bijwonen, dit is echt onmisbaar als je BV wilt geven maar er nog niet heel erg veel vanaf weet. Ze leren je echt van alles, over aanleggen, over vraag en aanbod, waar je moet zijn voor hulp en advies!

Borstvoeding werkt niet op formaat van de borsten, ik heb zelf heel grote borsten, heb een cup H gehad, toen een borstverkleining en nu een cup D. Door de verkleining is er bij mij veel klierweefsel weggehaald en zijn mn tepels verplaats waardoor borstvoeding voor mij heeeeeel moeilijk geweest is bij mn dochter. Ik heb het toen na 10 dagen opgegeven, maar bij ons 2e kindje ga ik er wel weer voor de volle 100% tegenaan!

Doordat we tegenwoordig niet zoveel borstvoeding meer zien ( Bij moeder, zussen, vriendinnen, op straat ) weten we er niet zoveel meer vanaf. Vroeger zaten alle meiden thuis tussen de moeders en tante's met babies aan de borst en wist je er veel meer vanaf ( ook bijvoorbeeld dat kleintjes heel vaak per dag mogen drinken ) dus nu moet je jezelf veel actiever informeren over borstvoeding. Borstvoeding.com is een heel goede website en een bv info avond is echt onmisbaar! En geef bij verloskudnige en kraamzorg aan dat je het graag wilt, maar onzeker bent!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hey meiden,

Dank jullie wle voor jullie reacties.

Ik heb volgende maand idd die voorlichtingsavond, duurt een paar uurtjes, heb me er vorige week voor opgegeven.

Denk dat het wel verstandig is om daar goed op te letten.

Maar ik leer dus nu al dat size doesn't matter...en daar ben ik heel blij om.

Ik werk 2 nachten in de week in de gehandicaptenzorg. Dus overdag hoef ik niet te kolven.

Kolf ik dan in de nacht voor de nachtvoedingen van ons zoontje neem ik aan?

Ik wil er helemaal voor gaan, vind het zo bijzonder dat ik ook zwanger heb mogen worden, en dan wil ik het beste geven aan ons kindje wat ik kan, en dat lijkt mij idd bv.

Als ik zie hoe ondervoed ons zoontje uit China kwam, geen BV gehad, en amper flesvoeding (ja water en net genoeg scheppen voeding om in leven te blijven) hoe hij nu de gevolgen hiervan nog dagelijks meeneemt..doet me zoveel verdriet voor ons zoontje uit china, wil ik voorkomen bij ons andere zoontje straks.

Voel me ook wel schuldig hoor, dan denk ik, ik kan dit kindje in mijn buik wel alles geven wat hij nodig heeft, en ons zoontje uit China heeft zoveel moeten missen die belangrijkste eerste 2 jaren uit zijn leventje..(alleen maar in een bedje zitten met 4 andere kindjes in hetzelfde ledikantje, flessen zelf drinken, niet op dan pech, fles weg...alles alleen moeten doen..)

Hoop dat ons zoontje uit China het allemaal gaat begrijpen straks. Een baby in de buik, een baby aan de borst..

Arm kind, hij loopt een jaar achter kwa taalbegrip nu. Ik kan m ook zo weinig uitleggen nog.

Maar goed, ook dat gaat goed komen, ik ga hem overal bij betrekken. Lijkt me zo super intiem, baby aan de borst, en hij erbij gewoon lekker meekroelen.

14. me83

me83 Niet meer actief

heey meis.. maak je niet te druk over je size hoor.. ik heb ook bescheiden boobjes.. maar toen ik zwanger was waren ze iets gegroeit.. zat toen op ongeveer jou maat nu.. normaal ben ik nog wat kleiner..

toen ik was bevallen(ons kindje leefde niet meer met 17 weekjes) kreeg ik daarna last van stuwing.. en geloof me! leken wel siliconen tieten hoor! ze deden erg pijn maar trots was ik er zeker op!

wacht maar tot je bent bevallen.. en kan gaan borstvoeden.. dan worden ze vanzelf groter omdat ze dan daadwerkelijk vol gaan lopen met melk..

komt goed meid! lekker genieten!:D

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dank je wel..

Wat ontzettend verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie kindje. Vreselijk.

Ben al zo opgelucht van dit topic, en zo blij te horen dat ik niet de enigste ben die hier over nadenkt..

En te horen dat ook vrouwen met kleine borsten heel goed een kindje kunnen voeden.

Ik ga er gewoon voor!! Heb er zin zo schrijvende al zin in gekregen moet ik zeggen, minder eng dat huid op huid contact gevoel/gefriemel.

Fijn hoor, zo even ervaringen uitdelen!

16. me83

me83 Niet meer actief

tnx meis..

als jij straks je kindje in je armen hebt vind je het vast fijn om hem/haar op je blote buik te leggen... je moet er altijd even naartoe groeien want je hebt immers je borsten altijd gebruikt als een sensueel iets..en nu mag je ze gebruiken waar ze voor gemaakt zijn!
    tis even wennen maar als het lukt vind je het vast heel fijn om zo close te zijn met je kindje..

hopelijk snapt je andere kindje het dan ook een beetje voordat die een hap probeert te nemen uit je borst hahahahah;)

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    haha dat zie ik ook wel gebeuren hoor, dat de grote broer ook wil hahaha..

Ga wel op zoek naar boekjes over babys in de buik van mama en hopelijk bestaan er ook boekjes waarin babys drinken aan de borst van mama..dat ik hem uit kan leggen dat het voor babietjes is, ipv voor hem.

Idd nu gaan we de boobs gebruiken waarvoor we ze hebben, en dat lijkt me wel super bijzonder.

18. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoe oud is je zoontje nu? Het boek Mama, wat heb je in je buik van A. Cocovini vind ik erg leuk.
    Een leuk borstvoedingsboek voor kinderen is Mama tovert melk van Mia Verbeelden en Ilheim Adbel-Jelil. Dit is een boek met allemaal korte verhaaltjes (over dezelfde hoofdpersoon) Persoonlijk vind ik dit boek geschikt voor kinderen die 3+ zijn.

Voor jezelf is het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen echt een aanrader.

19. Alita

Alita Niet meer actief

aaah niet schuldig voelen jij hebt de zorg van dat kindje op je genomen met je man....weet je hoe bijzonder en mooi dat is!! Respect hoor!

Daar zal hij je later ontzettend dankbaar voor zijn en niet boos zijn omdat hij niet je bv heeft gehad wat niet eens kon;)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    toen ik zwanger was van onze dochter groeide ze niet tot na de bevalling twee dagen erna was ik pamela anderson :p maar die verdwenen na een dag weer..
    Ik gaf trouwens geen b.v daar had ik zo mn redenen voor.. Maar grote schijnt daar niks mee te maken te hebben..
    Nu zijn ze ook nog niks gegroeid...

Deel Deze Pagina