24 weken bijna en borsten niets gegroeid hoe doen met BV?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen stuwing krijgen is iig geen straf, als de BV verder wel loopt... Als ik de foto's terugzie.... 't ziet er niet uit: jonge vrouw met postuurtje maat 36/38 met een stuwing van hier tot Tokio :D (Tijdens de zwangerschap van B naar E en die dagen stuwing waren ze echt helemaal ongelovelijk huge :().

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, die stuwingsboobs, die zien er niet uit :$ :D Dat is gelukkig maar van korte duur. Heb later ook wel stuwing gehad, maar in de kraamweek was het historisch qua grootte. Leek wel of ik er een heel grote tros druiven ingepropt had. En AUW.

3. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Nog even een tip: Als je naar die BV cursus/info-avond gaat, neem dan je partner mee. Klinkt misschien stom, maar ik was zo ontzettend blij de eerste nacht, dat hij ook een idee had hoe dat voeden moest. Ook al die houdingen die je leert, onthouden en op moment supreme je herinneren :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

aaaaah en zo pijnlijk die stuwing he......ze ontploffen dan bijna.....en ze zijn zo zwaar hhahahaha....dan ben je blij als je mag voeden!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Even afgezien dat dat niet gaat omdat we ons zoontje nog hebben die dan lekker ligt te slapen, denk ik niet dat ik hem kan motiveren om naar die avond te gaan hihihihih...

Hij zal zeggen let jij maar goed op..

Ik zal in het ziekenhuis bevallen dus ga ervanuit dat ze me daar op weg helpen?

Vroeg me af, ik weet niet hoe het loopt hoor, maar ik heb zwangerschapsdiabetes (kon niet uitblijven, overgewicht, 2 ouders met diabetes, en ik hashimoto, meerder miskramen gehad, allemaal dingen die ervoor zorgen dat je meer kans op zw diabetes hebt) dus kans op een keizersnede is aanwezig..zeggen ze, ook al is de baby kwa maat nog keurig zoals het hoort (snap dat niet zo) kan je na een ks direct aan bv beginnen?

Ga er niet vanuit dat het een ks zal worden, maar ze hadden het erover.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij een KS moet je nog wel extra je best doen voor de BV, door de pijn, de verdoving en je beperkte houding is het wat lastiger. Toch kan je met de goede begeleiding wel succesvol voeden! Ik zou er niet vanuit gaan dat ze in het ziekenhuis verstand hebben van borstvoeding tenzij ze een borstvoedingscertificaat hebben! Ze weten er vaak bar weinig van af, smeren je snel bijvoeding ( = flesje ) of een tepelhoedje aan. En als je kindje lage bloedsuikers heeft, dan moet je wel bijvoeden op advies van kinderarts, probeer dan zo snel mogelijk te gaan kolven zodat je niet of zo min mogelijk met kunstvoeding hoeft bij te voeden. Alles wat je kindje niet bij jou drinkt, is namelijk nadelig voor je borstvoeding op gang te helpen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

idd wat suusjeh zegt...helaas moet je zelf goed opletten dat ze niet zomaar fv of iets anders geven....

Naast mij lag een mevrouw die het toch wat moeilijk had met de bv en al gelijk een kloof had...verkeerd aangelegd dus...en daarom blijkbaar slecht begleid....en ach baby 1 dag oud...doe maar fv hoor...is veeeel makkelijker. Helaas vondt mama dat goed..

Ik had trouwen ook een kloof door het zk want ze doen niet zoveel moeite voor je...zo jammer vindt ik dat hier in nederland!

8. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Als ie toch ligt te slapen, zou je partner misschien juist wel mee kunnen, toch?

Voor het slagen van BV is het essentieel goed voorbereid te beginnen. En dat je partner je steunt en helpt, waar hij kan.

In het ziekenhuis is de hulp vaak erg beroerd. Omdat ze vaak met nog 20 andere dingen bezig zijn en dus niet de tijd kunnen nemen je te ondersteunen bij het opstarten van de BV. Zeker bij een ks, loop je zelfs het risico dat ze je kindje gewoon een flesje geven, omdat je lag te slapen. En dan moet je partner daar dus op ingrijpen.

Als je het echt graag wilt geven, zou ik echt aandringen bij je partner. Wie weet ,vind ie het eigenlijk ook wel leuk er zo bij betrokken te zijn... (dat vond mijn man in ieder geval)

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kan mijn partner niet meenemen en ons zoontje alleen laten thuisliggen ;)

Ga alleen. Mijn man is bezig met de boeken die ik heb gekocht over BV en bevallen. Hij leest zich wel goed in moet ik zeggen.

Inmiddels heb ik uitgeplozen dat ze daar een bv certificaat hebben in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. En lactatiekundigen die er dus werken. Das wel erg mooi!! Ben ik blij om.

Ga het ook van te voren duidelijk aangeven.

Wie weet komt het niet tot een ks maar alleen een inleiding, ligt aan de grootte van het kindje tzt.

Ben ook zelf boeken aan het lezen over BV. Heel leerzaam moet ik zeggen, komt heel veel bij kijken, poeheeh.

Maar ik weet het nu 200% zeker, ik ga BV geven, en wil daar niets tussen laten komen. Ga alle hulp inroepen die er is.

Mijn huisarts is ook pro bv, komt ook wel goed uit, die doet de nacontroles thuis, als ik geen ks krijg uiteraard.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ukoldaatje: hebben ze ook gezegd vanaf welke grootte ze in willen gaan leiden dan? Want daarin verschillende meningen van gyns nogal... daar zou ik me ook goed op inlezen en een keuze maken voor wat je zelf graag wilt.

BV kan door een ks wat lastiger op gang komen, maar het kan allemaal gewoon wel :) Idd belangrijk dat je man erop let dat jullie zoontje geen fles van de verpleging krijgt, (want ook in een ZH met BV-certificaat lopen zat verpleegkundigen rond die gewoon hun eigen plan trekken als ze de kans krijgen).
    En voor jouzelf handig om je even goed te verdiepen in andere voedingshoudingen dan de madonnahouding, omdat juist die (meest gangbare) houding, het litteken van een ks erg belast.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Deze dingen moet je vooral goed bespreken met je vk bij het bevallingsgesprek, EN het is handig om het op te nemen in je bevallingsplan. Ik had trouwens onverwacht tijdens de bevalling nog een ks boven het hoofd hangen, het kan altijd ;) Ik ben gewoon bevallen hoor :) Bovendien kan je zelf ook aangeven dat je liever natuurlijk wil bevallen en alleen een ks wil als het echt niet anders kan. Bv geven na een ks is prima mogelijk, vereist misschien wel wat meer begeleiding en er zit mogelijk meer tijd tussen bevallen en aanleggen dan je idealiter zou hebben. Dit zijn allemaal dingen die je op een voorlichtingsavond voor bv kunt vragen!

Je kunt expliciet aangeven dat je kindje geen fv mag, en dat ze jou zsm laten aanleggen. Weet je al waar je zou bevallen? Je zou zelfs kunnen zoeken naar ervaring met bv-begeleiding in het betreffende zh. Ik had zelf een zeer goede ervaring met het zh waar ik van de eerste bevallen ben :)

Met zoveel motivatie als je hebt om het te doen komt het echt goed hoor meid! Uiteindelijk zijn er maar heel weinig vrouwen die echt geen bv kunnen geven (fysiek gezien), en zijn er met de juiste begeleiding oplossingen voor een hoop problemen die je kan tegenkomen.

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook weinig om mee te pronken enkel als ik hele flinke stuwing heb is het net acceptabel ;) maar inmiddels al bijna een jaar bv zonder enig probleem. Ze zijn dan misschien niet groot maar functioneren prima!! :D

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Evenstar:

Ja ik weet waar ik ga bevallen, en zij hebben een bv certificaat en lactatiekundigen in huis. Ze geven ook bv cursussen kwam ik gisteren achter. En voorlichtingsavonden voor zwangeren en partners. Ook over de bevalling trouwens.....lijkt me wel handig om allemaal es te doen.

Nou kom ik uit een streek waar ze allemaal erg conservatief zijn, zonder negatief te bedoelen, maar waar bv hoog in het vaandel staat zeg maar. Daar ben ik dus ook net achter gekomen. Het is een gelovige gemeenschap waar de vrouwen niet werken of heel weinig. Nou lijkt het alsof ik alle vrouwen over 1 kam wil scheren, maar ik bedoel het niet negatief hoor.

Man heeft het eerste boek inmiddels uit en hij heeft een relax stoel boven op de kinderkamer neergezet, uit de woonkamer vandaan hahaha...voor de borstvoeding..is dat niet lief?

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Loki: en daar gaat t om, als ze het maar doen waar ze voor gemaakt zijn he ;)

Deel Deze Pagina