hebben jullie er ook last van dat iedereen denk dat je last hebt van je hormonen nu je zwanger bent. echt he, elke keer die opmerkingen... rustig aan doen met je hormonen....:x:x:x zo last van je hormonen ofzo?....:x:x:x grrrrr, soms heb ik er wel een last van ja, maar niet altijd hoor. soms heb ik misschien ook gewoon even ergens geen zin in, of geef ik gewoon (oke misschien een beetje heel duidelijk) mijn mening. maar blijkbaar kan dat niet als je zwanger bent
Ik herken het vooral uit de vorige zwangerschap. Maar toen was ik wel echt een hormonaal monster. Dit heeft tot zeker 7 maanden na de bevalling geduurd (mede oorzaak een vermoeddelijke PND). In deze zwangerschap heb ik er nauwelijks last van, gelukkig. Het is dan ook een heel stuk gezelliger hier in huis. Ik wil je wel adviseren om het heel erg in de gaten te houden vanwege een (aankomende) depressie.
Ik herken het inderdaad. Heb eigenlijk helemaal geen last van mijn hormonen, maar veel mensen beginnen er steeds over. Vaak als grapje bedoelt hoor, maar grapjes die je constant hoort worden een keer irritant. En als je er dan wat van zegt, tja dan zijn het dus je hormonen he,....zucht
Wat ook opvalt is dat het altijd mannen zijn die het zeggen. En als je niet zwanger bent moet je zeker ongesteld worden. Je zou je bijna afvragen hoe je het moet noemen als zij eens chagrijnig zijn..... Gelukkig krijg ik deze opmerking maar zelden, en altijd van dezelfde personen (en gelukkig niet van mijn vriend).
Ik merk echt wel dat ik af en toe zo vervelend kan reageren. Mijn partner zegt er niets over, maar ik merk zelf gewoon dat ik niet altijd even vriendelijk kan blijven. Nu af en toe ook om onzinnige dingen kan ik al chagie worden. Dus denk dan wel het zouden wel de hormonen zijn. Als me vriend dat zou zeggen heeft ie ruzie hahahaha.
@sweetchocolate, ik heb eerder last gehad van PND maar ik bedoel heel iets anders nou. voorbeeld: mijn moeder maakt mijn 3 jarige helemaal gek van ga je met oma mee, blablabla. een uur later nog hetzelfde en dan ineens zegt ze "dan haal ik je een andere keer op dat je meekan" toen zei ik "hou daar nou een mee op, eerst zeg je ik neem hem mee en dan ineens niet. nou heb ik de hele dag een vervelend kind die erover zeurt, daar heb ik geen zin in", toen wou ze hem dus wel weer meenemen maar dat mocht niet meer van mij. het is namenlijk niet de eerste keer dat ze zoiets flikt, maar nou heb ik gelijk last van mijn hormonen omdat ik het een keer zat ben, altijd maar valse beloftes. een kind van 3 trekt het zich meer aan als zij denkt. verder ben ik ook wel eens mamzilla en heeft manlief hier ook het 1 en ander te voorduren, maar ze proberen nou alles erop te schuiven en dat is gewoon zo akelig.
Ja super irritant! Ik krijg het vooral te horen op mn werk. Maargoed het ligt aan mijn hormonen, niet aan de werkdruk, collega's, kutklusjes en noem maar op. Ik heb het daar ook niet erg meer naar mn zin, tel nu de weken al af tot mn verlof en ga aan het eind van mn verlof lekker op zoek naar wat anders. Wel apart dat ik alleen 'last van mn hormonen' heb op mn werk en bij vriendlief, familie en vriendinnen niet (en dat ga ik de volgende keer ze ook vertellen ook als ze weer zo'n opmerking maken, ofja zo'n opmerking zal dan ook wel aan mijn hormonen liggen )
ja nu wordt het te pas en te onpas rond je hoofd geslingerd he. en soms is het echt lastig ja want die opmerking werkt ook niet echt positief op de homonen hehe
@rozeroos, hihi komt bekend voor. dat is toch hetzelfde als dat jij zegt "goh, wat heb ik een dikke kont in deze broek". dat is geen probleem, maar als manlief dat zegt dan .... @Divatje, mocht je er wat van zeggen dan zijn het idd je hormonen, je collega's doen nooit iets verkeerd en die klusjes zijn alleen kut omdat je zwanger bent en die werkdruk valt ook wel mee hoor niet zo zeuren, nee grapje hoor. geniet straks lekker van je verlof en ik hoop voor je dat je dan een andere baan vind waar je je lekkerder voelt. het is niks om je niet prettig te voelen op je werk, je brengt er toch redelijk wat tijd door
Ooohh ik kan er zo slecht tegen. Ik ben dus sinds de zwangerschap heeeeel rustig geworden. Maak me nergens echt meer druk om en zie wel waar het schip strandt. Ben zelfs de ruzie tussen mij en mijn pa gaan goedmaken (terwijl hij - geloof me - zo ontzettend fout zat en zulke foute dingen heeft gezegd en gedaan). Dus paar weken na het goedmaken komen we vertellen dat ik zwanger ben. Krijg ik te horen: ja dat dacht ik al wel, je had de laatste maanden zoooo'n last van je hormonen! Niet normaal! Euhh... Ik ben 8 wk zwanger (6 'echte' dus). Wtf.... Thuis maar ff lekker gevloekt met vriendlief... Ennnn laten varen... Nog wel vaker van anderen zon opmerking gekregen, sloeg ook nergens op. Vaak zegt 'je hebt last van je hormonen' juist meer over de gedachtengang van de ander dan over mijn hormonen....
JA! Bij mij word ineens alles afgeschoven op mn zwangerschap en hormonen. Word er horendol van! Ook gingen mensen me ineens verbieden om te tillen enzo. Zelfs een boodschappentas vonden ze al te zwaar voor me. Ik ben er nu aan gewend, maar ik was zwaar geirriteerd in het begin. Alsof je niks meer kan als je zwanger bent.
Ook ik herken het. Mijn vriend!!roept het continue!! Trekt daarbij ook lekker de vergelijking met mn vorige zwangerschap en zegt zelfs, dat hij nu wat eerder er iets van zegt om te voorkomen dat het weer zo erg wordt.. Heerlijk dat begrip!! Ik kan het wel hebben hoor, maar vind het af en toe wel strontvervelend!
whwaha same here,ik vertelde op mijn werk dat ik zwanger ben.. is nieuw werk dus mijn collegas kennen me nog niet zo lang. zegt mijn collega: o vandaar, dat waren gewoon je hormonen! ik dacht dat je gewoon af en toe een hele erge bitch was maar nu snap ik het! (ik dacht: nee jij bent gewoon een super irritant kind, heeft niks met mijn hormonen te maken nou goed)!!!!!!
Wat ik heb is dat iedereen alles uit mijn handen wil nemen. Zodra ik iets wil tillen..... he niet doen dat doe ik! of als ik iets van hoog moet pakken... he niet rekken! Opzich allemaal super lief, maar mankeer niks. En heel bijzonder kreeg van de week de vraag of "t gepland was"... hahahahahaha Hoe durf je dat, zo goed als vreemde, te vragen.
Oh die vraag heeft 99% hier gesteld... Zelfs schoonmoeder.... TOEN kreeg ik wel last van mijn hormonen ja..... *jank* Hoe durf je!!!!
die jankmomenten zijn hier ook bekend. en al die ongevraagde hulp. bij 2e zwangerschap had ik heel vroeg een enorme buik in combinatie met BI liep ik ook niet meer lekker. was 24 weken toen iemand vroeg, zal ik u helpen mevrouw, zometeen begint de bevalling. uhmmmm, nee hoor. mijn favo uitspraak tegen bekenden "ik ben zwanger, niet invalide hoor" soms denken ze dat je niks meer zelf kan
Omdat ik al 4 kids heb, vragen mensen om mij heen ook regelmatig of het gepland is of een ongeluk. Terwijl mijn partner en ik super graag een kindje willen samen en daar ook echt de tijd voor hebben afgewacht. Mijn 4 kids zijn namelijk uit een eerder huwelijk en mijn huidige partner heeft nog geen "eigen" kids. Ik kan daar zo kwaad om worden. Mijn kindje is zo welkom