24 weken en al contracties....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ipad, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ipad

ipad Niet meer actief

Tja....gister opgenomen in ZH met lichte weeën, ze kwamen onregelmatig en zat minimaal 10 min tussen...
    baarmoedermond was al verweekt en ik had 1 cm ontsluiting!

Ben weer thuis nu omdat ze nog niet willen of kunnen remmen...thuis veel rust houden....mmmjjja lekker makkelijk met een peuter in huis!

Maar goed...we zien wel....bij mijn zoontje begon dat gedonder ook al op 26 weken en uiteindelijk met 39 weken pas geboren....

Wie ook ervaring?

2. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hier precies t zelfde!

Ik kreeg met 25 weken al vroegtijdige weeën, bedrust gekregen, verschillende keren in t ziekenhuis gelegen...

Nu is het nog steeds hetzelfde, buik is bij de geringste inspanning erg onrustig en zit als ik niet oppas gelijk met weeën om de 3 minuten te kijken!

Maar goed, vandaag 31 weken, had niet gedacht dit te halen toen alle ellende begon, elk weekje is meegenomen!

Succes!!!

3. ipad

ipad Niet meer actief

#3 ipad, 10 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2009
    hoi Miracles

Ja ik hoop ook dat ik net als bij mijn zoontje gewoon mijn zwngerschap mag uitzitten....

Ik heb idd ook bij elke minste activiteit al hardebuiken, echt niet leuk meer.....voel me zo schuldig naar mijn vriend en zoontje toe...."nee,schat,mama kan niet met je spelen" "nee,schat,mama moet nu echt eerst even liggen" en "lieverd, wil jij dit of dat even voor me doen?" zijn hier zinnen die dagelijks door het huis galmen....ik voel me zoooo naar!

Ik snap ook wel dat het voor een goed doel is...maar straks kan en mag ik niks meer.....en ik ben zo bang dat mijn zoontje, Thobias van net 2, me het kwalijk gaat nemen dat ik er niet voor hem ben....ik hoor het me gewoon dagelijks zeggen.....nee, nee, nee.......gvd ik doe het gewoon! ik KOM mijn bed uuit en speel wel even met je.....en een dvdtje is nu ook wel een uitkomst...maar ja....als je als moeder altijd leuk en actief meegespeeld heb (ook al kan hij heel goed alleen spelen, het is toch leuk en leerzaam om ook regelmatig iets samen te doen?) dan is het wel een teleustelling voor hem (en mij) dat ik nu ineens niets meer "mag" en op de bank of in bed moet rusten...
    Dat komt me nu, na 3 dagen, al mijn strot uit....(sorry)

Ik heb vandaag (met tegenzin) mijn oppas opgezadeld met mijn probleem....Thobias mag bij haar gaan spelen met haar en met de andere kindjes....hij is net met papa meegegaan, die hem wegbrengt en hem vanavond (snik) rond 17.00 weer mee naar huis neemt......(nu voel ik me dáár weer schuldig over!) het is zonde dat kind.....van 8.30 tot 16.45 bij de oppas....maar ja, gelukkig heeft Thobias daar eigenlijk nooit last van!!

Genoeg geklaagd...de tranen lopen weeral over mijn wangen....dat zullen wel de hormonsters zijn....maar ik voel me gewoon kut!

Lieve kleine frummel....blijf jij nog maar een week of 10 bij mama zitten....je hebt tot die tijd huisarrest!

4. ipad

ipad Niet meer actief

huh? de tijd klopt niet hoor....6.32....dan lag ik nog te draaien in mijn bed!
    het is 8.32!

5. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    meid maak je geen zorgen over je kleintje.. hij kan lekker spelen vandaag zonder nee of kan niet te moeten horen, daar is hij toch veel meer mee geholpen?? en jij ook trouwens..
    ga lekker op de bank liggen met alles binnen handbereik en doe lekker niks meer.
    je bent tenminste lekker thuis..

6. ipad

ipad Niet meer actief

daarom...Moon...zo dacht ik er ook over....al verveel ik me hier nu stierlijk....hij heeft het daar vast naar zijn zin!
    en...ik mag altijd even bellen....dus dat gaan we straks rond een uurtje of 10 gewoon lekker doen!
    maar eigenlijk weet ik ok wel dat hij het naar zijn zin heeft bij haar (gastouder) en hij heeft daar 2 of 3 leeftijd genootjes waar hij lekker mee kan spelen....ze doet ook veel met de kindjes, dansen op muziek, kleien, kleuren, wandelen...kortom aandacht genoeg!

dank je moon! ;)

7. Islah

Islah Niet meer actief

Vervelend he die verplichte rust! Ik weet er alles van. Ik vraag me wel af waarom ze het niet willen rekken, ze kunnen je toch gewoon meer wee-remmers voorschrijven?

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik heb nog niet echt weeen wel harde buiken die dus voor wat ontsluiting hebben gezorgd.
    Ik moet het nu heel rustig aan doen, 16 september controle of de ontsluiting verder is gegaan. zo niet op deze voet verder, zo ja plat en evt naar het ziekenhuis als ik thuis geen rust neem.

Ik vind het nu al moeilijk, ik ben geen type dat stil kan zitten en ik heb 2 kleintjes rondlopen, daarbij is mijn man als hij niet aan het werk is boven aan het verbouwen....
    Als hij werkt draait hij 24 uurs diensten dus zijn de nachten sowieso voor mij.
    Daarbij ben ik zwanger van een reusje dus als ik maar iets til drukt dat heel erg naar beneden wat ook niet bevordelijk is....

Sorry voor mijn lange uitleg..
    Sterkte allemaal!!!

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi, Betreft je vraag in het buikfoto's forum..

Ik krijg groeiecho's omdat ik nogal grote kindjes afbak.

Mijn dochter was 4785 gram bij 38+3 weken. ik was eerder ingeleid omdat ze zo groot was.

10. ipad

ipad Niet meer actief

hoi elmo...
    dat zijn idd flinke kindjes....
    hoe "groot" schatten ze deze dan al??

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    nu loopt de kleine op ongeveer 28 weken qua groei...

12. ipad

ipad Niet meer actief

jee...das bijna 3 weken voor!

schatten ze hem/haar nu ook zo zwaar tegen die tijd?

in ieder geval...heel veel succes 16 sep! hoop dat er niet veel verandert is en dat je nog "lekker" rustig aan mag blijven doen ipv plat....

13. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Klein Chrisje

Ik kan je gevoel helemaal plaatsen, al heb ik hier geen kleine hummel rondrennen...

Toch voel ik me ook heel bezwaard om maar steeds aan anderen, dus vooral aan mn hubbie en moeder, te moeten vragen om dingen/t huishouden voor me te doen, verschrikkelijk vind ik t!

Ik zit nu dus al 6 weken met 'bedrust' opgescheept en nog zeggen ze steeds dat ik t rustigeren aan moet doen. Heb nu namelijk ook nog hoge bloeddruk en waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes...

Het is ook allemaal zo dubbel, ben t zitten behoorlijk moe en tel de weken van de ene kant echt af, maar van de andere kant, elke week dat die kleine in mn buik zit is weer meegenomen!

Je moet er helaas toch een weg in zien te vinden...

En nog een paar uurtjes, dan is je kleine hummel gelukkig ook weer thuis en dan heeft ie zich waarschijnlijk de hele dag uit kunnen leven bij de oppas(kindjes)!

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen,

Jaja ik ben er vroeg bij.
    Ik had weer erg last van harde buiken, nu zelfs op bed.
    En Renée besloot dat ze om 04.30 klaar was met slapen, zucht.
    Ze wilde nog wel lief op haar kamer spelen maar aangezien de muurtjes nog niet geisoleerd zijn klinkt alles door en hoorde ik Nikki ook al mopperen, dus Renée bij kop en kont gepakt en dan maar naar beneden.

Ze zit nu lekker babytv te kijken, dus kon ik hier even bijlezen.

Hier is Nikki d'r kamertje bijna af.
    Ze heeft er vannacht voor het eerst gelapen, moet nog 1 muurtje behangen maar dat komt mijn moeder maandag doen.
    Liep gisteren in de kwantum en dacht even dat ik weeen kreeg, pfff wat een krampen, vervolgens continu harde buiken gehad.
    Als het aanhoud dan bel ik vandaag de verloskundige toch maar even...

15. ipad

ipad Niet meer actief

Je Elmootje!

Da's weer klote voor je!
    Hoe is je buik nu? Bij mij is het redelijk rustig.....ik heb gister 27 x een harde buik gehad....
    Werkelijk alles veroorzaakt een harde buik...schoenen aandoen, een duw van buitenaf, maar ook een por van die kleine van binnenuit....werkelijk alles is een prikkel om gelijk een harde buik te maken!

Hoe heeft kleine Nikki geslapen in d'r nieuwe kamertje?
    En hoe oud is Renée? Slaapt ze nog smiddags??
    Thobias slaapt op de kop af 2 weken in zijn nieuwe kamer....al zijn het nog wel zijn oude meubeltjes....we wachten nog op zijn nieuwe...moeten nog geleverd worden! over ong. 4 weken....zucht!
    Gelukkig heb ik voor beeb een wieg staan....tja...en als het echt veel vroeger komt...ligt het toch nog een tijdje in het ZH....dus ik verwacht dat het allemaal wel goed komt met die kamertjes.

Succes en je weet het...liever 10 x te vaak naar de VK bellen of gaan dan 1 x te weinig he meid!!

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi, Net bij de verloskundige geweest, wat denk je... ik heb helemaal geen ontsluiting??? wel een mega kind, grootte staat gelijk aan 28 weken en 6 dagen.
    De kleine ligt overdwars. kop ligt onder mijn ribben en de benen liggen ingetrokken bij mijn heup zegmaar.
    Dus mijn buikspieren rekken maximaal uit waardoor mijn baarmoeder ook geprikkeld wordt en die harde buiken geven.
    Ik moet een echte buikband gaan dragen ter ondersteuning omdat ik anders het risico loop dat mijn buikspieren een te grote knauw oplopen.

Maar ik kan dus weer aan het klussen gelukkig.

Nikki is een aantal keer wakker geworden, maar ja het is natuurlijk wennen aan een nieuwe kamer.
    Renée slaapt niet meer s'middags, Nikki wel een uurtje ongeveer.

Sterkte!!!

17. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey dames

frustrerend he dat stil zitten en liggen en hangen en vragen aan iedereen.
    ik ken het hoor ik heb dan gelukkig geen weeen maar bekken probleemen en kramp in mijn benen dat zelfs me tenen automatischie krom trekken.
    Vanaf 18 weken harde buiken die echt verschrikelijk zeer doen en dan toch echt even moet stoppen met waar ik mee bezig ben om weer op adem te komen.
    Dus ook ik heb het advies gekregen geef zo veel mogelijk uit handen want we hebben geen zin in vroeg tijdige weeeen en de eenige die daar voor kan zorgen dat dat niet gebeurt ben jij.:$
    ik dacht toen ook nou leuk amper over de helft en daar gaan we dan zelf nog 2 kleintjes rond lopen van 4 en bijna 3 jaar en we moeten 9 oktober ook nog gaan verhuisen lekker dichter bij school in de buurt dat is dan weer wel super alleen die verhuis zie ik zo tegen op iedereen zegt jah roep jij maar wij werken wel nou jah dan voel je je helemaal zo niet op je gemak:(.

en indd alles aan me vriend vragen want jah traplopen moet ik ook laten zoveel mogelijk en dan heel de dag sgat wil je even de kleine helpen boven wil dan ff dit pakken of dat van boven en dan je eigen ergeren aan de zooi in huis en er aan willen beginnen en dan al gauw merkt dat het overal weer zeer gaat doen en dan als je er mee stopt je manneke verder gaat zo kei sneu voor die mannen :(
    al zegt de mijne bij alles wat ik doet waarom vraag je dat nou niet gewoon even waarom begin je er nou weer aan dus dat is natuurlijk weer kei lief maar toch het blijft frustrerend:x

dus ik weet hoe jullie je voelen ;)

18. ipad

ipad Niet meer actief

Nou Elmo...da's mooi en minder mooi nieuws dan....in iedergeval geen onsluiting! Maar wel een mega beebje...denk je dat je dan ook eerder moet bevallen van de gyn? of zijn de longen en zo op schema?

En Bolleke....tja...das inderdaad niks met 2 kleine kids in huis, en dan zeker als er nog een verhuis aankomt!
    Ik wens je veel succes en vraag gewoon om hulp!
    Dat doe ik nu ook!

Deel Deze Pagina