24 weken en buikkramp!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ben 24.1 weken zwanger en heb nu voor de 2x want op 21 weken had ik dit ook, heel veer harde buiken om de 5 a 10 minuten en hele ergens menstruatiekrampen in onderbuik en rug! Geen bloed of vochtverlies maar vervelend is het wel. Toen ben ik op het ziekenhuis geweest en was er niets aan de hand! Maar zou dit ook onschuldig zijn? Of blijven? Wie heeft er ervaring mee?

2. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi Zwangervan2e,

Ook ik heb rond die tijd (tussen 24 wk en 28 wk. heel veel harde buiken gehad en menstruatiekrampen. Die krampen waren bij mij trouwens niet zo erg, maar de harde buiken kwamen bij mij ook regelmatig. naar de VK en die kon niets vinden. Ze drukte me op het hart het echt rustig aan te doen en niet teveel te stressen. Door je angst kun je ook weer harde buiken krijgen en harde buiken kunnen ook veroorzaakt worden door een groeispurt van je beebje. dus: misschien groeit ie wel heel hard! Of je baarmoeder kan erg gevoelig reageren op de aanrakingen de je beebje, dat is bij mij ook wel zo. Maar: wees altijd op tijd met waarschuwen van je VK. Vertrouw je het niet, meteen bellen. Ik dit eerst niet en was op van de zenuwen.... nu bel ik gewoon als er wat is! Schroom dus niet en trek aan die bel!

IK wens je veel sterkte en natuurlijk veel plezier met je zwangerschap. Misschien gaat het over een paar weken veel beter zoals bij mij. Maar ja... elk lichaam is anders he? Scces in elk geval!

Groetjes, Pinda83

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als je twijfelt moet je bellen. Je kan altijd even overleggen met de VK

4. jbl

jbl Lid

5 mei 2008
    51
    0
    0
    ben 23 weken zwanger de hele zwangerschap i.v.m. vleesbomen heb ik buikpijn en harde buiken menstruatiepijn en is mijn baarmoederhals ook nog eens met 20 mm korter geworden (gemiddeld is een baarmoederhals 50 mm).het hartje klopt nog voel de baby soms bewegen... het is zwaar... ik heb het gevoel dat ik 40 weken zwanger ben het voelt zo zwaar alleen liggend verlicht het gevoel.

5. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Heei ik moet zeggen dat liggen het gevoel ook verminderd, maar ik heb behoorlijke menstruatieachtige krampen, en zodra ik mijn buik aanraak word hij Al hard. Ik wil de gyn niet bellen ik heb dit bijna 3 weken geleden ook gehad en toen was het niets en ging vanzelf over, zolang ik geen bloedverlies heb hoef ik me volgens de gyn geen zorgen te maken. De hardebuiken komen soms om de 1/2 minuten soms om de 10 en de kramp is eigelijk constant aanwezig! Ik kijk het wel ff aan, als het zo blijft dan zal het wel oké zijn maar als het erger word dan bel ik de gyn op al ben ik bang dat hij dan weer niets kan vinden. Groetjes.

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou wel bellen als ik jou was. Dit hoort niet bij 24 weken en wat je nu voelt hoeft niet persee dezelfde gevolgen te hebben als 3 weken geleden.. wel raar dat je gyn het niet erg vind zolang je geen bloed of vocht verliest. Als je baarmoederhald verkort of ontsluit hoef je niet persee bloed of vocht te verliezen. En wanneer dat wel het geval zou zijn kan je het bij tijds nog remmen of andere maatregelen treffen. Better safe then sorry... Beter 100 keer voor niks controle en bellen. Succes!
    Hopelijk zakt het af! Het is iig wel een teken dat je rustiger aan moet doen. Ook wanneer je je goed voelt!
    Groetjes

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Bellen! Dat is hier de reden geweest dat mijn kindje te vroeg kwam!
    Je zou jezelf toch voor je hoofd slaan als je te laat bent...

Je kunt beter 9 keer voor niets gaan, dan 1 keer te laat. Mij is deze zwangerschap op het hart gedrukt te bellen bij vocht of bloedverlies, bij verergering van harde buiken. Heb sinds week 17 veel harde buiken, net als jij soms iedere 2 min. Ben naast mijn gewone controles ook een aantal keer naar het ziekenhuis geweest (na tel overleg) ivm de harde buiken. Gelukkig gebeurt er nu niets maar je weet nooit wanneer er wel wat gebeurt. Overleg kan zeker geen kwaad, het is niet goed om nu al zoveel harde buiken te hebben! Succes!

8. jbl

jbl Lid

5 mei 2008
    51
    0
    0
    ben 23 weken zwanger de hele zwangerschap i.v.m. vleesbomen heb ik buikpijn en harde buiken menstruatiepijn en is mijn baarmoederhals ook nog eens met 20 mm korter geworden (gemiddeld is een baarmoederhals 50 mm).het hartje klopt nog voel de baby soms bewegen... het is zwaar... ik heb het gevoel dat ik 40 weken zwanger ben het voelt zo zwaar alleen liggend verlicht het gevoel. wel is het zo zo ik paar keer gebeld voor afpsraak tijdens spreekuur buiten mijn periodiek afspraken ben ook een keer naar de spoed gegaan liever paar onderzoeken en dat het toch goed is dan een keer te laat.onjdertussen meer dan 5 echos gehad maar ik wordt in de gaten gehouden ben ook gewaarschuwd zodra het niet goed bvoelt gewoon bellen hebben ze mij verteld

9. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Dames bedankt! Zoals bij de vorige keer is het ook nu deze vanzelf over gegaan ik blijf het raar vinden het lijken wel aanvallen of zo het komt duurden een dag of 2 en dan is het weer wat rustiger! Nog steeds wel harde buiken maar niet meer zo vaak en ook de menstruatiekramp is verdwenen. Vind het vreemd dat wel donderdag moet ik eindelijk na 6 lange weken weer na de gyn! Eerder vond mijn gyn niet nodig want tussen de 20e en 30e week gebeurde er volgends haar niet veel bijzonders?! Maar ben wel tussendoor geweest voor die harde buiken 3 weken geleden maar toch vind ik 6 wel veel! Nou goed, ben blij dat het weer rustig is in mijn buikie! Bedankt nogmaals.

10. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Wat raar zeg dat je maar eens per 6 weken een afspraak hebt. Sorry maar vind je gyn echt apart... Als je je niet serieus genomen voelt, gewoon een andere zoeken hoor! En waarom loop je bij een gyn? En niet bij een VK als ik vragen mag?
    Nou zijn we niet hetzelfde maar ik heb nu iedere 2 weken een afspraak (sinds week 22!), juist i.v.m. die harde buiken. Zou 6 weken ook erg lang vinden, ook als ik nergens last van zou hebben.

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik vind die gyn ook erg vreemd! Het is niet normaal om van die aanvallen van pijn etc te hebben op dat termijn. 6 weken niet naar de gyn vind ik ook erg apart... En tussen de 20 en 30 weken gebeurd er juist heel veel. Ik heb in die periode om de 2 weken controle gehad! En zelfs een paar keer elke week. Harde buiken zijn wel een teken dat je het rustiger aan moet doen!! Ook nu je je goed voelt.. je wilt echt niet te vroeg bevallen neem dat maar van mij aan. Ik zou een andere gyn zoeken, die er wat serieuzer mee omgaat.. maar dat op basis van wat ik hier lees en weet natuurlijk niet waarom je bij de gyn bent enzo. Succes! En hopelijk blijft het nu weg!

12. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb dit rond 19 weken en rond 27 weken gehad, bij mij zorgde dit voor verweking van de baarmoedermond en zelfs ontsluiting!
    Ik heb vanaf 19 weken daarom rust moeten nemen en vanaf 27 weken plat gelegen.
    Ik kreeg elke week een inwendige echo om te kijken of mijn baarmoedermond niet nog korter werd.
    Bel alsjeblieft je verloskundige bij enige twijfel, beter te vaak dan een keer te weinig!!

13. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Hoi,

Ik snap inderdaad de reactie van de gyn van jou, Zwangervan2e niet! als jij je niet goed voelt, dan moet je echt aan de bel trekken en je niet laten weerhouden door de reactie van je gyn hoor! Ik voelde me ook erg opgelaten als er niets aan de hand bleek te zijn, maar straks ga je/ bel je niet en is er wel iets aan de hand! Ik wil je helemaal niet bang maken en ik heb verder ook geen ervaring met vroeggeboorte of zo, maar je moet echt naar je eigen lichaam en je gevoelens luisteren. En dan maar een keertje te vaak of niets, toch? Misschien moet je ongerustheid bespreekbaar maken bij je gyn., en aangeven dat je je er niet fijn bij voelt (als hier sprake van is) Zij heeft wel de verplichting volgens mij om jou en je klachten/ gevoelens aan te horen! Ik wens je veel succes, ook met die gyn. Ze klinkt mij wel wat laks...

Groetjes!

14. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Je zal het misschien niet geloven dat ik bij een gyn loop vanwege een hoge bloeddruk die ik vanaf he5 begin heb en waar ik medicijnen voor slik! En ik vind het zelf ook niet prettig dat mijn bloeddruk 6 weken niet gemeten word. Maar. Hun zeggen maar zo bij klachten moet je maar bellen, ik heb ook geen vaste gyn maar altijd een andere. Ik loop ook nog eens op een hi-risk spreekuur samen met een internist omdat mijn Schildklier ook niet goed werkt! En daar ben ik ook al 2.5e maand niet op geprikt, ik vind ze ook laks! De ene gyn is heel lief en begripvol en die liet mij na 3 weken terug komen en moest blieddruk tussendoor laten meten bij de ha en nu heb ik dus een gyn gehad die het wel welletjes vind alkemaal maar ja a.s donderdag heb ik al weer een ander! Dus er wat van zeggen gast ook moeilijk! Pffff de harde buiken zijn trouwens ook weer terug masr geen kramp! Ben benieuwd wat ze donderdag zeggen.

15. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Misschien eens een second opion aanvragen in een ander ziekenhuis?
    Ik heb ook veel last van harde buiken en buikpijn, mij sturen ze ook gewoon weer naar huis omdat er met de kleine niets aan de hand is en nog goed zit.

Welk ziekenhuis zit je?

16. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Nou ja dat ze me naar huis sturen met harde buiken vind ik niet erg hoor maar dat ze zo slordig zijn met de controle's en dat ik telkens een andere gyn heb Pffff ik ga naar mst enschede! Het nieuwe vrouw kind centrum! Verder ben ik wel heel tevreden over die afdeling!

17. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Hoi,

Mmmm, toch vind ik het erg slecht dat ze je zo lang door laten lopen (6 weken??), vooral gezien je medische klachten. Misschien is het een idee inderdaad om een ander ziekenhuis te raadplegen, maar dat is ook al zo wat he? Ik woon in dezelfde omgeving als jij, Zwangervan2e, maar hoef gelukkig alleen naar de VK, niet naar een gyn. Lastig voor je hoor, deze situatie. Het is jammer dat je je zorgen moet maken om je controles en je steeds een ander gezicht hebt, terwijl je je juist alleen maar bezig moet kunnen houden met dat kleintje in je buik. Ik wens je succes in elk geval en hoop dat je harde buiken (ik heb ze nu ook weer...) niet teveel terugkomen. En bellen als het je gek wordt he? Moeten die stomme gyns maar eens aan het werk. En als het ze niet bevalt, dan hoor je dat ook wel. Jij bent de patient, niet zij! Good luck!

Gr. Pinda83

Deel Deze Pagina