zoals de titel al zegt weet ik dat er al veel onderwerpen zijn over buikkrampen maar daar kan ik me niet in vinden, vandaar dat ik hoop dat jullie even met me mee willen lezen. Ik ben nu 28 weken zwanger en heb sinds een paar dagen veel buikkramp. Aangezien ik best veel overgewicht heb, is mijn onderbuik nog redelijk 'zacht' (ik had al een zwembandje van mezelf), mijn bovenbuik daarentegen is vrij hard (die was vrij plat voor de zwangerschap). Ik heb de laatste dagen vooral in mijn bovenbuik veel kramp. Alsof mijn hele buik volgeblazen is met lucht die er niet uit wil... Ik dacht eerst dat ik misschien gewoon naar de wc moest of een scheet moest laten (sorry ) maar dat is het volgens mij ook niet. Het zit dus echt bovenin. aangezien het mijn eerste zwangerschap is waarbij ik tot nu toe echt nergens last van heb gehad weet ik niet zo goed wat dit is....Ik heb er namelijk ook last van als ik gewoon op de bank zit (en dus gewoon in rust ben) of lig in bed (gisterenavond kon ik er bijna niet van slapen). De beeb beweegt heel goed en net zoveel als normaal, ik verlies geen vocht of bloed. Daarom denk ik steeds: ach het zal wel niets zijn. Ik ben onder controle bij de gyn en op de een of andere manier is die drempel om te bellen voor mij hoog. Ik moet volgende week woensdag ook weer op controle dus denk ik steeds, ik wacht wel even. Mijn bloed wordt iedere twee weken geprikt op suiker en dat is steeds prima. Maar ondertussen zit ik mezelf een beetje gek te maken merk ik. Zijn dit de befaamde harde buiken? Of is dit gewoon de beeb die nu hard aan het groeien is? Ik ben de afgelopen dagen ziek thuis geweest met een flinke verkoudheid, maar daar ligt het ook niet aan denk ik. Wel werk ik nog fulltime (nog 6 weken), ik sta voor de klas. Sjesus, wat ben ik toch een twijfelkont sinds ik zwanger ben Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken of niet?
Ik ken dat gevoel wek masr ik ken ook harde buiken en dat voeld bij mij totaal anders! De gyn wist mijn vorige zwangerschap niet wat het was! Hij zij gewoon je baarmoeder die tegen je ribben drukt maar ik zelf denk dat niet t is een moeilijk te omschrijven gevoel! Denk niet dat het harde buiken zijn. Mits die pijn en hardheid komt en gaat maar ik had er constant last van last masr zeggen als ik ging liggen ging het beter! Suc6 maar bij twijfels wel bellen hoor k weet hoe moeilijk het is ik loop ook bij de gyn en durf ook vaak niet te bellen!
het moeillijke vind ik ook het begrip harde buik. Ik heb natuurlijk behoorlijk wat overgewicht en mijn buik is niet heel hard. Ik kan hem ook niet 5 cm induwen maar het is niet zo dat hij super strak staat. En ik weet eigenlijk ook niet of je elk tijdstip van de dag naar de gyn kan bellen? Zal wel want je moet bij spoed toch 's avonds ook kunnen bellen? Ik heb wel zo'n nummer in een boekje staan, ik wacht morgen gewoon even af..