Hoi meiden, Ik ben nu ruim 19 weken zwanger van de tweede. Nu had ik vorige week harde buiken en veel bandenpijn. Rustig aan doen en minder werken hebben de harde buiken goed gedaan. Die zijn bijna weg. Maar nu heb ik wel nog steeds heel erg last van mijn banden onderin. Plus dat ik eind van de dag zo'n zeer lichaam heb. Zere onderrug, kramp naar rechterheup. Ik ben bekaf als ik ook maar iets ondernomen heb. Ik moet dan echt naar bed om bij te rusten. Maar ook dan kan ik niet lekker liggen. Omdraaien, opstaan, bukken, tillen doet allemaal zeer ( niet heel praktisch als je in de kinderopvang werkt). Zelfs normaal lopen is ongemakkelijk. Ik ben op de helft maar voel me hoogzwanger! Nu is mijn vraag aan jullie, herkennen jullie dit? Hoort dit allemaal bij de bandenpijn? Of moet ik aan wat anders denken? Liefs Rach
Het zouden ook bekkenklachten kunnen zijn, bij mij begonnen die ook rond die periode (je baarmoeder maakt namelijk tussen de 18 en 22 weken een flinke groeispurt). Bekkenklachten geven ook pijn aan onderrug en trekken vaak door naar je bil benen. Je zou ook voor de zekerheid een testje moeten laten doen voor blaasontsteking want daardoor kun je je ook niet lekker voelen, harde buiken krijgen en een pijnlijke buik hebben. Bij zwangere hoeft het namelijk niet gepaard te gaan met pijn bij het plassen, zo heb ik ook al twee keer een flinke blaasontsteking gehad. Succes!!!!
klinkt eigelijk meer als BI zal even je HA bellen of een Fysio enne natuurlijk ff de urine naar laten kijken op blaasontsteking.
Ik herken het allemaal: harde buiken, bandenpijn (liezen, heupen, buik) en borsten doen ook pijn en mijn onderrug ook. Ik ben pas 5 weken en 1 dag zwanger. Mijn vk heeft verteld dat dit normaal is en dit ieder lichaam anders reageert. Je kan voor de zekerheid even met je vk bellen, omdat je al veel verder bent dan mij. Bij mij heeft het voornamelijk te maken met de voorbereiding: dus groeien van de baarmoeder
Bedankt voor de snelle reacties. De banden kunnen idd de groei van m'n baarmoeder niet bij benen. Blaasontsteking zou kunnen. Maar mijn urine ziet en ruikt niet anders. Ik heb toch maar even een afspraak gemaakt bij de fysio. Heb haar m'n klachten uitgelegd en ze kan me zeker helpen. Eerst de spieren los maken en daarna wat oefeningen geven. Ik ben benieuwd, dinsdagochtend ga ik! Zijn jullie klachten wel afgenomen?
Ik had dit soort klachten ook en bij mij bleken dit bekkenklachten te zijn. Ik had vooral steken/pijnscheuten in mijn heupen en ook pijn in mijn onderrug/stuit wat jij beschrijft. Ik ben toen gelijk 50% gaan werken (met 16 weken) en merkte dat dit voor veel verlichting heeft gezorgd. Gun je lichaam rust dan merk je dat het mischien wat afzwakt. Fysio kan je zeker wel verder helpen denk ik.
ik heb diezelfde klachten, gaat wel beter nu met oefeningen. En als je weet hoe je bepaalde dingen moet doen: tillen (bepaalde manier je onderbuik intrekken), opstaan, zitten, liggen,rechtop staan. En tussendoor rust nemen.