Men zegt dat vanaf 12 weken het beter zou moeten gaan met de vermoeidheid nou bij mij is het toen pas begonnen En vanaf 20 weken alleen maar erger.. Nu heb ik in korte tijd twee buik griepjes meegemaakt waarvan de laatste een zh opname is geworden I.v.m uitdrogen.. Maar het lijkt niet veel beter te gaan met die vermoeidheid Ik slik zwangerschapsvitamines, hb is goed, suiker is goed, bloeddruk is goed, ik werk minder maar ik blijf zo moe... Herkenbaar voor iemand? En wat tips??
ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad!! Ik had nooit kwaaltjes en moe was ik zelfs in de eerste weken nooit geweest ofzo... Vanaf de 20 weken ongeveer voelde ik mij vroeger moe en ging steeds vroeger en vroeger mijn bed in... De laatste 2 maanden van mijn zwangerschap ging ik om 20u mijn bed in en ik sliep tot de dag erna 14u ofzo...Echt vreselijk!!! Ik sliep gewoon de dagen door en ik had niks meer van mijn dagen want eens ik tegoei op was en gewassen en gegeten had was het al weer avond!! BAH, dat was echt niet leuk
Ik heb het ook. De huisarts heeft bloed af laten nemen en ik bleek bloedarmoede te hebben. Heb nu staal (of is het ijzer) tabletten. Van de verloskundige kreeg ik een vitamine mee voor zwangere vrouwen die bloedarmoede hebben, schijnt sneller te helpen dat die staaltabletten. Zou gewoon even voor de zekerheid na laten kijken. Kan ook gewoon van de zwangerschap zijn he.
Hier nog eentje met extreme (naar mijn idee dan) vermoeidheid. Slik multi voor zwangere van Kruidvat én vit B100 complex (en magnesium tegen de krampen en één extra vit D tablet, omdat ik niet altijd aan m'n zuivel kom), maar krijg er niet echt hernieuwde energie van ofzo... Waar ik wel van op kan knappen is op m'n linkerzij liggen, rainforest muziekje of zee muziekje (van Youtube) op en dan lekker ontspannen, gedachten leeg maken en de baby voelen. Dat doe ik dan ongeveer een kwartiertje. Dan voel ik me best wel weer lekker. Of als ik alles uit doe (tv, laptop, enz) en een boek ga lezen (wat niets met zwangerschap te maken heeft), kan ik er weer even tegen aan. Komt denk ik omdat ik dan m'n gedachten totaal ergens op zet, even niet bezig met de (zorgen van) de zwangerschap. Sounds of the Rainforest - YouTube RELAXATION MEDITATION-Soothing Sounds of the Sea W/O Music-Calming Ocean Waves-Sound of Wind - YouTube En verder moet ik heel eerlijk zeggen dat ik veel slaap overdag. 's Nachts lukt niet zo goed. En ik zit nu al drie weken thuis, en mag niet meer werken tot na m'n verlof. Dus slaap veel overdag. Als je weer bij vk bent, kun je haar misschien om tips vragen? En oh ja, wil niet pessimistisch zijn, maar die vermoeidheid begon bij mij al bij week 10... xxx
Herkenbaar ,hier ook. Hb bleek wat laag maar wel acceptabel nog voor de gyn dus niet aan de staal. Ga hier eens even floradix halen, hielp na bevalling eerste ook zo goed voor vemroeidheid/energie. Eens kijken of dat helpt. Verder helaas geen tips. Is jouw hb geprikt recentelijk?
Ja die was goed geloof dat hij 8.7 was en is laatst nog op verzoek geprikt... Heb wel hier een drukke peuter rond lopen, dat speelt misschien ook mee!