Hallo allemaal. Even een vraagje van mijn kant uit. Ik heb met grote regelmaat last van kortademigheid, voel dan mijn hart in mijn keel kloppen en lijk adem te kort te komen. Ik wordt dan ook vaak duizelig of misselijk en vandaag kreeg ik zelfs met vlagen tintelvingers :S Ontzettend moe zijn is vrij normaal geloof ik, om half 9 in de avond gaat mijn kaarsje uit Herkent iemand deze symptomen? Enig idee wat het kan zijn? Ik moet dinsdagmiddag weer op controle bij de gyn. maar wilde even informeren of er meerderen zijn met deze klachten.
Dat van kortademigheid herken ik ook wel zo vroeg in de zwangerschap! Ik kwam helemaal buitenadem de trap op, terwijl ik die normaal rennend nam en dan was er niets aan de hand! Volgens mij komt het doordat je lichaam al wat harder moet werken, waardoor het eerder moe is. Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon even je huisarts of verloskundige bellen!
Ik herken het allemaal, ik ben ook een paar keer flauw of bijna flauw gevallen door de duizeligheid en hartkloppingen.Bij mij bleek me hb veel en veels te laag.Die kan je gewoon laten prikken bij de huisarts doet de assistente meestal en dan weet je of dat het is of dat je het gewoon voorlief moet nemen.
Dank jullie wel voor de lieve antwoorden! Ik zat er ook aan te denken even de huisarts te bellen. Ik deed ook veel aan hardlopen voor ik zwanger werd, maar ik ben voor mijn zwangerschap met griepjes en verkoudheden gaan sukkelen en daardoor holde mijn conditie achteruit. Nu kan ik inderdaad de trap nog niet oplopen zonder op adem te komen... Toch omdat er steeds wat bijkomt, ga ik maar even verder informeren, wil liever voorkomen dat ik straks tegen de vlakte ga! Thxxx alvast! Liefssss
Heel verstandig! Gewoon niet te lang met klachten doorlopen, voor het zelfde geld is er echt wat aan de hand! Ik moest het maar voor lief nemen, aangezien bij HB goed was en het is een kwaaltje van de zwangerschap. Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn! Iedere zwangere is anders. Nog Gefeliciteerd trouwens! Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij