24 weken en ik ben zo op

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje26, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Zo is het vaak, je krijgt snel een stempel, word in het hokje geplaatst "zwak". Eeh vertel eens, hoe doe jij dat je masker minder vaak opzetten?;)
    Soms hoor je hele begripvolle reacties van collega's, maar veel vaker hoor ik dat er niet-begrijpend op gereageert word, en nog veel vaker hoor je dat er achter de rug om van alles word gesuggereert...
    Inderdaad erg jammer dat er nog een taboe van word gemaakt..

@meisje, ben je er al uit hoe je het gaat aanpakken?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Meiden alsjeblieft denk aan jezelf en aan jullie kindjes!!! Niet door blijven lopen als je voelt dat je lichaam niet meer kan! Dat is voor jezelf en voor je kindje niet goed! Laat de omgeving maar lullen. Het gaat niet om hen maar om jullie!

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    goh wat ben ik blij met jullie reacties zeg! eindelijk voel ik me een beetje begrepen, je wilt je niet laten kennen en doet maar alsof alles prima gaat, rozengeur en zonneschijn zeg maar.

ik zie nu in dat ik aan mezelf moet denken, ik ben nu lekker 3 dagen vrij en moet dan weer vier dagen werken, weet nu al niet hoe ik dat ga trekken, maar ben vastbesloten om as maandag een gesprek aan te gaan met mijn baas om minder uren per dag te gaan werken. ben wel erg bang voor de reacties en dat ze me een aanstelster vinden ofzo. maar wat muppet al zegt, je moet nu aan jezelf denken en dat moet nog even doordringen tot mezelf maar ik heb er natuurlijk ook niks aan om straks helemaal uitgeput met verlof te gaan...

liefs en slaap lekker voor straks allemaal!

4. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Heel goed meisje! Vind het dapper dat je een gesprek wil aangaan. Heel erg veel succes!

5. luuus

luuus Niet meer actief

je hoeft je niet te verantwoorden bij je werkgever om halve dagen te werken... gewoon contact opnemen met de arbo en die zijn er heel makkelijk in, zolang jij aanvoeld dat het niet gaat gaat het niet.. hun regelen het verder met je werk.. ze mogen het niet weigeren want er is zelfs een wet voor..

meid ik zou echt luisteren naar je lichaam hoor, en niks zwak je denkt gewoon aan jezelf en aan je kindje..

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Misschien eens laten testen op B12? Als je daar een tekort van hebt dan kan dat vermoeidheidsklachten veroorzaken.
    Veel sterkte iig! En minder werken gewoon doen. Jij en de beeb zijn t belangrijkst!

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee

Tsja, het is niet makkelijk hoor! Maar vertel maar gewoon eens hoe je je echt voelt als er gevraagd wordt hoe het met je gaat!

Dan hoef je niet te antwoorden dat het zo slecht gaat, maar vaak als ik zeg "gaat wel goed", dan is dat al reden voor mijn gesprekspartner om te vragen "oh, wel goed? niet heel goed?". En als ik dan uitleg waarom ik me niet superdepuperdupersuper voel, dan krijg ik vaak hele lieve reacties!

En thuis staat het masker sowieso bij de voordeur, thuis heb ik geen masker nodig. En dat scheelt ook hoor!!

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, laten testen op je ijzergehalte kan ook geen kwaad! Bij mij was deze extreem laag toen ik dezelfde klachten had als jij....

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou ben vandaag langs de ha geweest en bloed laten prikken, ben benieuwd wat de uitslag is, voel me nog steeds lusteloos en heb vaak van die rare tintelende armen.
    ben dus ook niet gaan werken, kan het gewoonweg niet opbrengen, heb net mijn baas een mail gestuurd of ie mij kan bellen want kon hem niet bereiken om de situatie uit te leggen, wordt nu al zenuwachtig van het idee dat ik het dalijk aan hem moet gaan uitleggen terwijl ik zelf niet eens weet wat ik heb precies, maar goed we wachten of tot ie belt...

xx

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goed zo, dat is al stap 1!

Probeer je maar niet te druk te maken, gewoon eerlijk vertellen wat er met je aan de hand is (dat je je niet goed genoeg voelt om te werken, moe en lusteloos). Zie het maar zo dat hij zelfs blij zou mogen zijn dat je zelf al actie hebt ondernomen door bloed te laten prikken!

Vaak zijn ze wel heel begripvol hoor! Het is meer je eigen angst om toe te moeten geven dat je het allemaal niet meer aan kunt, dan dat de angst terecht is voor hoe je werk gaat reageren.

En al reageren ze niet fijn, dan kun je aangeven dat je graag een afspraak maakt met de bedrijfsarts om verder te kijken wat de mogelijkheden zijn.

11. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey

Ik ben al vanaf week 11 super moe, en lusteloos.
    Ik heb dan chronisch vermoeidsheidssyndroom, maar ik snap je beslist.
    Mijn werk heeft vreselijk moeilijk gedaan, mijn bazin valt opzich nog mee..
    Leidinggevenden doen super stom tegen me. Ze begrijpen dat maar niet. "Het hoort er bij" hoor ik de hele tijd..
    Maar telkens als ik me weer ziek moet melden, denk ik aan die kleintje in mijn buik, daar doe ik het voor! Als je lichaam moe is moet je rusten;) Je bent ook maar een mens! Snap dat je zenuwachtig bent, maar weet waarvoor je het doet! Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina