24 weken, en nu al +10 kilo

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mispoes, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dag dames,

Ik ben 24 weken zwanger van nr 3, en nu al 10 kilo aangekomen!:$ Dat lijkt me erg veel is het niet? Ik wil niet weer ruim 20 kilo aankomen, en ik eet toch echt niet heel anders/meer als voor de zwangerschap......:( Het lijkt me dat ik vanaf nu alleen maar nog meer en sneller ga aankomen, toch?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het hoeft niets te zeggen, je kan nu ook stabiel blijven qua gewicht, het kindje pakt over het algemeen wel wat hij nodig heeft. Als je op je eten let, dan kan je er verder weinig aan doen. Wellicht kom je ook wat aan in vocht. Bovendien kan het de ene week erg verschillen met de andere. ( Ik was eerst 10 kilo afgevallen, toen langzaam zo nu en dan een kilo erbij, toen kwam er ineens 4 kilo in 2 weken bij! Maar al met al zit ik nu 4 kilo boven 't gewicht van voor mn zwangerschap )

3. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Misschien houd je wat meer vocht vast dan je vorige zwangerschappen?

Ik ben nu 27 weken zwanger en 9 kilo aangekomen.. Ik zou je er tijdens je zwangerschap niet teveel zorgen overmaken.. Je kan er op dit moment heel weinig zelf aan doen! Gewoon goed en gezond blijven eten, dat is echt heel belangrijk hoor!!

Na de zwangerschap, gaan de extra kilo's er wel weer vanaf! Vooral met 3 kleintjes ;)

4. Tese

Tese Niet meer actief

Bij mij zit er nu ook al 17 kilo bij. Ik ga me er maar niet druk over maken. Vorige keer ben ik geëindigd op 23 kilo

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk niet dat je er veel invloed op hebt, behalve goed blijven eten. ik at alles wat los en vastzat en kwam maar 11 kilo aan, merendeel vocht. een kennis die tegelijk zwanger was, at normaal en kwam 30 kilo aan. soms is het niet anders.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ben ook al 8 kilo aangekomen *zucht* maar ik kan ook gewoon niet van de lekkere dingen afblijven, en bewegen doe ik bijna niet ivm bekkenklachten..
    Ach ja, als het goed is is dit de laatste zwangerschap... kan ik hierna keihard aan de gang om weer een goed figuur te krijgen ;)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben in totaal 25,5 aangekomen in mijn zwangerschap. At normaal, maar zat met 20 weken al volledig thuis ivm BI.
    Daarvoor altijd veel wandelen met de honden, op mijn werk veel trappen lopen, en dat was in 1x allemaal weg.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik ben aan het begin van mn zwangerschap redelijk snel aangekomen nu begint er weer wat bij te komen in totaal al 15 kilo maar het zit allemaal in mn buik :D ewn beetje lovehandles

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik was rond die tijd ook zoiets aangekomen...had er al wat topics over geopend. Ik kan het nu gelukkig iets meer loslaten. Ik ben 34 weken zwanger en ben ook al 15 kilo aangekomen, erg!! Had het zelf graag anders gezien, maar helaas is het niet anders. Hopelijk kan ik het met 20 kilo in totaal redden. ;)

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier nu ook 10 kilo eraan zitten! Probeer me er ook niet te druk over te maken, maar toch vind ik het wel vervelend.
    Eet ook niet echt overvloedig ofzo, maar zit dus ook al een zo'n 4 weken thuis vanwege BI.

11. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik denk dat je er weinig aan kunt doen om te voorkomen .
    Ik ben nu ook van de derde zwanger en bij nr 25kilo!!! aangekomen nr 2 13 en nu gaat het ook harder als bij nr 2 dus zal ook wel meer aankomen.
    Wat bij mij helpt is niet op de weegschaal gaan staan dan maak je je er ook niet druk over ik heb nu 2 keer meegemaakt dat t er ook weer afging dus dat zal nu ook wel zo zijn

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Meiden het is toch heel normaal om gewoon aan te komen? Of ben ik nou gek? Er groeit een kind in je buik om maar niet te spreken van de placenta en het vruchtwater...

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    troost je ik ben nu inmiddels 21 kilo aangekomen, en denk dat er nog een paar kilootjes bijkomen. bij de eerste ook 23 kilo aangekomen en makkelijk er weer af gegaan, hoop dat dat nu ook weer makkelijk gaat haha.

14. liebrando

liebrando Niet meer actief

de eerste had ik er 30 kilo aanzitten. In 10 weken al 15 kilo eraan pfffffff! Was echt tonnetje rond, heb het er nooit weer afgekregen helaas. Bij de 2e en 3e maar 14 kilo aangekomen gelukkig die zijn er wel al af maar de overige van de 30 helaas nog niet!! Maar het hoort erbij komt wel weer goed, je krijgt er iets super moois voor terug!

15. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    meid,

maak je daar niet druk om. Heb ik ook gedaan en het is echt zinloos, want die kilo's blijven toch wel komen. Probeer trots te zijn op je lijf, je bent een kind aan het maken, dat is knap! Als je daar wat meer kilo's voor nodig hebt, so be it. Laat het los. Dat doe k nu ook en geeft meer rust en liefde voor mezelf en ons kindje in mijn buik.

Liefs Selma

16. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dames, ik ben ook ontzettend trots op m'n buik hoor! Dat is zeker zo! Maar die billen, die lovehandles en die bovenbenen, daar ben ik minder blij mee....:S Misschien moet ik erbij vertellen dat ik sinds een jaar pas uit een kliniek ben ontslagen waar ik zat omdat ik anorexia had. In die tijd is ook kindje nr 2 gekomen, maar toen had ik er dus wel begeleiding bij...... Das het verschil. Ik kan het goed aan hoor allemaal, maar schrok er vandeweek wel van. Tuurlijk gaat het om het kindje en daar wil ik alleen het beste voor maar dit zit me gewoon even dwars. Na 2 zwangerschappen weet ik ook wel dat ik het weer kwijt raak (op een deze keer WEL verantwoorde manier) Ach het lucht al op om het even van me af te schrijven hier ;)

17. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja idd, die feestmaanden zijn ook weer bijna zover! November stikt hier ook van de verjaardagen ;) Nougoed, eigenlijk WIL ik er helemaal niet op letten, en gewoon genieten zoals bij de 1e (toen kon die 25 kilo me niets schelen) maar tis makkelijker gezegt als gedaan. Voorlopig maar proberen me niet te willen wegen, en dat ding in de kast te laten voor wat het is!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier ook 24 weken en 7 kilo aangekomen. Ach ik ben dan weer iemand die me daar helemaal niet druk om maakt.

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ben ook al 11 kg aangekomen. maak me er eerlijk gezegd wel zorg om.. waarom weet ik eigenlijk niet. Vorige keer was mijn moeder mee naar de VK en ik moest op de weegschaal.. ik kon wel door de grond zakken toen ik mijn gewicht hard op moest zeggen..
    maarja het hoort erbij.. sommige dagen vertel ik mezelf dat ik me niet zo veel aan moet stellen en andere dagen zit ik er mee. natuurlijk krijg je er iets prachtigs voor terug.. maarja.. girls will be girls ;)

ga er naar mijn zwangerschap gewoon hard tegenaan (heb ik mezelf voorgenomen :))
    vorige keer duurde het ong. een jaar voordat alles eraf was.. miss iets langer.. en toen was ik weer zwanger (waar ik heeeeel gelukkig mee ben natuurlijk)

maar soms denk ik.. waar komen die kilo's vandaan? zo veel eet ik toch niet? maarja.. blijkbaar dus wel want elk pondje gaat door het mondje ;)

komt goed dames

als de baby's er zijn gaan we met zijn allen lekker lijnen ;)
    (of niet ook niet erg!)

20. pijman

pijman Niet meer actief

Hier kun je zien of je gewicht dat je bijkomt binnen de normale normen ligt.
    Als je al wat overgewicht had: http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve%20BMI%20tussen%2026%20en%2029.pdf
    Als je startgewicht een gezond gewicht was (BMI lager dan 25)
    http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve%20BMI%20tussen%2026%20en%2029.pdf

En als je er toch buiten valt en je gezond eet, naar behoefte, dan is het jammer maar helaas gewoon zo. Je doet er verder niets aan en lijnen is ook ongezond voor de beeb. Je weet ook niet of het vet is of vruchtwater, ander vocht dat je vasthoudt etc.

Deel Deze Pagina