@Bloeme,dankjewel voor de grafiek! Ik zit dus best wat boven het gemiddelde, op de rode lijn @Sakinah, ieder pondje gaat door het mondje? dat weet ik dus zonet nog niet Niet in een zwangerschap lijkt me, want al zou je niets eten, in een zwangerschap kom je toch aan....... Dat je gaat aankomen snap ik ook wel, maar in hoeverre heb je dat zelf in de hand? Het heeft in elk geval al opgelucht om het hier neer te zetten, en de verschillende reacties te lezen! Thnx!!!
Ik ben ook al een kilo of 12 aangekomen. Laatst zelf bijna 1 kilo in een week tijd. Ik eet gezond en niet meer dan normaal. Probeer me er niet druk over te maken.
Niet te druk maken hoor! Anorexia overkomen is niet niets... Waarschijnlijk reageert jouw lichaam anders omdat je een lage bmi had voor de zwangerschap? Je lichaam is nu niet alleen bezig met het kindje in je buik maar ook alvast met de komende melkproductie. Je lichaam moet straks rond de 700 kcal aan melk gaan produceren! Mijn vader heeft als huisarts heel wat bevallingen gedaan en zijn ervaring is dat je kan eten/niet eten wat je wilt: als je lichaam het nodig acht komen die kilo's er toch wel bij. Jij hebt waarschijnlijk wat meer vet reserves nodig omdat je ze bijna niet had: vertrouw op je lichaam en niet op je gevoel hierin. Klinkt misschien krom maar je emoties zijn nu niet echt goede raadgevers lijkt me. Geniet van je zwangerschap!
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap zo'n 30 kg aangekomen. En ik dacht pff nooit meer. Uiteindelijk afgevallen en ik had nog zo'n 3 kg te gaan tot aan mijn gewicht voor de zwangerschap, maar dat ging moeizaam af. Nu zwanger van de 2e en ik ben in totaal 4 kg aangekomen tot nu toe. Dus ben benieuwd hoe het over een paar weken zal zijn. Ik eet verder alles hoor, heb overal trek in dus eerlijk gezegd ga ik me niet al te druk maken.. Gewoon lekker van je zwangerschap genieten en de kilo's gaan er wel af na de bevalling. Bij de 1e kost het meer tijd dan bij een ander.. Succes!!
Bij mij loopt het ook zeker niet gelijkmatig op. Ik ben nu 12 kilo aangekomen. In het begin heel lang maar iets van 4 kilo. Sommige weken ineens meerdere kilo's en nu sta ik al twee weken stil. Terwijl ik veel snoep. Probeer je er niet te druk over te maken en te genieten. Je zegt niet veel meer te eten dan voor de zwangerschap, misschien hoort het gewoon bij je.
@Jois, ja misschien moet ik maar weer proberen me erbij neer te leggen. Bij de eerste 2 kindjes was ik ook +25 kilo aangekomen, waarom zou dat nu anders zijn? Probeer nu wel echt op te letten wat ik eet. gezond ontbijt, veel fruit en granen. Natuurlijk eet ik ook wel eens frietjes en chipjes enzo, lijkt wel of JUIST DIE blijven plakken nu
Herkenbaar... Dat hele aankomen is hier ook een drama. Ik sta nu al op + 16 kg. En dat terwijl ik tot 21 weken maar 3 kg was aangekomen. Daarna is het hard gegaan. Ook ik ben niet meer gaan eten dan dat ik deed. Wel minder beweging, dat zal ook wel schelen. Ik had het er vorige week met de vk over. Die zei dat ik ook veel vocht vasthoud. En dat die 12-14 kg een gemiddelde is. De een komt maar 8 kg aan en de ander 20 kg, zo ontstaat een gemiddelde. En zolang je gewoon gezond eet en niet veel snoept kan je er weinig aan doen. Dit riedeltje zit ik dus ook steeds tegen mezelf te zeggen. Als ik los was gegaan met eten (denk aan bakken ijs en zakken chips) dan was ik waarschijnlijk 30 kg aangekomen. Gelukkig doen we dat niet!
Bij mijn eerste heb ik echt zitten schransen. Ijs, taart, chips, noem maar op. 35 kilo erbij. Eigen schuld, dikke bult. Na mijn bevalling binnen en jaar weer op gewicht. Dus bij deze zwangerschap dacht ik: dat gaat me niet weer gebeuren. Nu eet ik gezond, veel fruit en snoep wat ik daarvoor ook deed, dus rustig aan want elk pondje gaat door het mondje. En wat denk je: nu al 20 kilo erbij en moet nog 11 weken.... Dus, eigenlijk kan je er niet zoveel aan doen. En het gaat daarna er ook wel weer vanaf!
@Angel, dus jij zegt ook dat het eigenlijk niet veel uitmaakt wat je wel/niet eet tijdens de zw.schap? Als het aankomen bij je hoort, dan komt het er dus toch wel bij..... Ik heb me er maar bij neer te leggen merk ik al wel.
Hier ook al 10 kilo erbij, ben nu ruim 24 weken.. Baal er gigantisch van, maar er is niet veel aan te doen aangezien ik met bekkenklachten al bijna vanaf het begin van de zwangerschap thuis zit. Wat extra bewegen zit er dus ook helaas niet in. Probeer mezelf er zo min mogelijk druk over te maken maar dat gaat de ene dag beter als de andere dag. Nu nog afleren om elke dag op de weegschaal te gaan staan..
Ik ben stiekem wel een beetje blij met dit topic. Ik had ook stress, want ik ben nu met 24 weken al 8 kg aangekomen. Maar ik lees hier dat meer meiden dat hebben. Ik was bij Sasha in het begin best veel afgevallen (misselijk) dus dan valt het niet zo snel op denk ik. Nu helemaal niet misselijk en de kg's eraan. Ik zie mezelf ook met 20+ erbij :S
Mee eens! In andere topics lijkt het wel een strijd wie de minste kilo's aankomt, terwijl er ook genoeg mensen zijn die meer aankomen, dus ben ook blij met zo'n topic!!
Oh, bij mijn dochter uiteindelijk 20+ ana het einde (durfde niet meer op de weegschaal de laatste weken )! En nu met 23 weken zit ik alweer op +9! Ik groei net zo hard als bij mijn eerste meisje. Ik heb er ook wel met de vk over gehad omdat ik er best wel mee zat. Zij zei dat het heel goed kan dat mijn lichaam die extra kilo's gewoon nodig heeft om mijn meisje straks te kunnen voeden! En daar kan ze heel goed gelijk in hebben! Mijn dochter heb ik namelijk ook ruim 10 maanden bv kunnen geven en binnen 9 maanden zat ik weer op mijn oude gewicht (normale bmi). Ik heb het maar geaccepteerd. Ik groei nou eenmaal!
Als jij gewoon gezond eet en niet elke dag aan de patat en gebak zit dan kan je er gewoon niet zoveel aan doen. De ene vrouw komt gewoon meer en sneller aan dan de andere. Ik heb bijvoorbeeld erg aanleg om snel te zwaar te worden en let als ik niet zwanger ben ontzettend op mijn eten. Maar nu moet ik voor een kindje zorgen wat in mijn buik leeft en eet ik dus gewoon. Tja, en kom dus snel aan. En ik moet ook zeggen: ben meteen gestopt met roken dus dat was al snel 5/6 kilo in de eerste weken! Ach, ik denk dat je beter een kilo-tje teveel kan aankomen dan 1 te weinig. Je kindje heeft toch echt alle voedingsstoffen nodig! En als je daarvoor ook wel eens een koekje at of een stukje taart op een verjaardag moet je dat nu ook gewoon kunnen doen!