Hallo allemaal, ondanks goede voorzorgsmaatregelen is mijn vriendin toch flink verkouden tijdens haar zwangerschap. Hoe erg is dat? En wat kun je er op verantwoorde wijze tegen doen?
ik heb vorige week de griep gehad... heb alleen maar op de bank gelegen en geslapen... gewoon uitgeziekt... nu nog erg neusverkouden en hoesten... neusspray met zeezout oplossing gekocht (xylometazoline mag niet!) en tussistin van vsm als hoestdrankje....
Dank je, ja ik ben met je eens dat rust altijd goed werkt, ook als je niet zwanger bent. Tussistin is een goede tip, dank je wel!
Stomen boven heetwater eventueel met kamille. Een doorgesneden ui om de neus open te houden. Paracetamol om de temp niet te hoog te laten worden. Lekker onder de wol en uitzieken.
Dat neusspray met xylometazoline niet mag is niet altijd helemaal waar... andere (waaronder ook verloskundige) zeggen dat het wel mag indien nodig, maar wel met mate...
Hoi, Ben in de laatste 2 maanden dat ik werkte ook erg veel verkouden geweest. Gewoon uitzieken is het beste. Veel fruit eten (sinaasappels uitpersen deed ik elke ochtend), zoutoplossing voor in je neus (gewoon lauw water met een schep zout en dan opsnuiven hielp bij mij geweldig, doet wel een beetje zeer maar mijn neus ging er wel van open!), en inderdaad stomen met kamille. Op zich kan verkoudheid tijdens je zwangerschap geen kwaad, het is vaak ook een beetje een teken dat je het wellicht een wat rustiger aan moet doen (was bij mij in ieder geval wel zo). Succes.
Hier nog iemand bij wie de verkoudheid is toegeslagen. Ik voelde het al een paar dagen aankomen, af en toe niezen en last van mijn keel. Dat bleef even weg, tot ik gister blijkbaar te laat naar bed ging en die avond teveel gepraat had. Mijn voelt snijdend/brandend aan en mijn neus lijkt steeds voller te worden. Gelukkig is het zaterdag en ga ik zo even bij de drogist langs. Voor het idee doe ik vandaag maar een sjaaltje om mijn keel. Wat warmte kan het ergste ook verlichten.
Ik loop al vanaf het begin te niezen, of het nou werkelijk verkoudheid is vraag ik me eigenlijk wel af. Ik ga er niks voor gebruiken in ieder geval, het is allemaal troep.
Bij een verstopte neus heeft een doorgesneden ui perfect geholpen!!! Alleen een beetje jammer dat je slaapkamer de volgende ochtend ernaar ruikt maar je moet iets over hebben voor een open neus haha En een goed warme douche hielp ook wel aardig! Was iig lekker voor mn rug haha