24 weken en plots vind ik de naam niet mooi meer, HELP!

Discussie in 'Babynamen' gestart door AprilMommy, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Lieve dames,

Vanaf de eerste dag dat wij positief testte hadden we een naam voor een meisje, K.iki. Met de 16 weken bleken we inderdaad een meisje te krijgen dus dat was helemaal makkelijk.
    Maar op de een of andere manier heb ik de laatste tijd mijn twijfels, het klinkt zo hard, het zijn maar 2 letters.. ik weet het gewoon niet.
    E.vy vinden we beide ook een leuke naam maar deze komt al zo vaak voor.
    Mijn man heeft een naam van 7 letters met een Y in, en ik heb een naam van 9 letters met een Q in. Dus eigenlijk vinden we K.iki & E.vy wat te kort bij onze namen.
    Oh ja, de naam mag niet beginnen met een S of een V.
    Heeft iemand van jullie leuke ideeën?
    Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Lfs Aprilmommy

2. misa

misa Niet meer actief

Ik vind Evi/Evy een leuke naam.

Loïs
    Isabel
    Indy
    Nova
    Elin
    Elena
    Norah

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik ben fan van Kiki, ondanks de harde klank.
    Evelyn roepnaam evy?

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik snap je punt maar een nr tien naam kan volgend jaar 30e staan en visa versa. Mijn vriendin noemde jaren geleden haar dochter yara en toen was het bijzonder en nu staat het ook hoog genoteerd. Volg dus gewoon je eigen gevoel 😉. Ps ik vind beide namen leuk, zowel Kiki als Evy.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #5 Kolibrie, 20 dec 2015
    Laatst bewerkt: 20 dec 2015
    Dat had ik dus ook maar dan 4 weken voor m'n uitgerekende datum ;) Wij hadden een naam maar vonden hem toch niet passen. Uiteindelijk zijn we gevallen voor K.yra. We noemen haar af en toe K.iki. Nog steeds heel blij ermee. Je moet 100% achter de naam staan.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Evy vind ik heel leuk :)

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    De namen van je kinderen hoeven toch niet te passen bij je eigen naam?
    Zou mij daar echt niks van aantrekken hoor ;)
    Ik vind Evie(meer letters?) leuk en Kiki vind ik erg schattig bij een klein meisje maar vind het erg kinderlijk voor een volwassen vrouw.

8. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Kiki vind ik leuk!
    Gigi missvhien ook een optie?
    Kiki vind ik leuker dan evi vind ik juist kinderachtiger klinken. Dan zou ik weer eerder gaan voor ivy, klinkt volwassener.

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Kiki vind ik erg kinderachtig, Evi ook wel eigenlijk. Eva vind ik wel erg mooi.
    Zoek je een naam die eindigt op een -ie klank?

Vind je Mirthe misschien iets?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je bent 24 weken zwanger dus je hebt nog wel even, geen stress ;)

Wij twijfelden ook en hebben met 33 weken besloten welke naam het zou worden. Was een andere naam dan we altijd in gedachten hadden.

Ik vind Kiki of Evy niet te kort bij jullie namen, ik vind dat het niet uitmaakt hoe lang de naam van de ouders is.

Ik denk trouwens dat ik weet hoe je weet, beginnend een V en een Q erin en 9 letters kan niet veel anders dan wat ik in gedachten heb denk ik ;)

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind Kiki juist heel leuk! :)
    Maar je hebt nog tijd genoeg om verder rond te kijken. Of je kiest pas als jullie kleintje er is, dat kan ook nog. Volg je hart, dan komt het vast goed.

12. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    @Snoopy1979: Dat is inderdaad niet zo'n kunst he, niet zo slim van me eigenlijk.

Ik vind Kiki ondanks het 'kinderachtige' zoals jullie het noemen nog steeds de leukste naam. Ik vind dat juist helemaal niet kinderachtig maar dat komt omdat ik de afgelopen tijd 2 Kiki's heb ontmoet die beide 30+ zijn. Ik vind het zelf juist een stoere / pittige naam.

Ik ga er nog maar een paar nachtjes (lees 16 weken) over slapen. Bedankt voor al jullie adviezen/meningen zover dames! :)

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind Kiki hartstikke leuk.

Ik wist de naam van dochter ook al voordat ik zwanger was en begin ook plots te twijfelen naarmate de zwangerschap vorderde...gelukkig zijn we niet geswitcht, want mijn getwijfel kwam echt door de hormonen: ik ben super blij met de naam die we haar hebben gegeven!

14. Soesel

Soesel Lid

1 nov 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze dochter heet Evie :D altijd heel leuk op gereageerd en komt niet vaak voor ons volgende kindje gaat lune heten :)

Deel Deze Pagina