Wanneer de rest vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ailya, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb een vraag...
    Ik heb met 6 weken een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Nu krijg ik volgende week woensdag (9w+4d) weer een echo en als die goed is willen wij het graag de buiten wereld gaan vertellen.
    Ik heb gehoord dat de kans op een miskraam na een kloppend hartje kleiner is geworden en als dan de volgende echo ook goed is zou het toch goed moeten zijn.

Ik weet het het kan de hele zwangerschap nog mis gaan maar moet ik dan echt wachten tot de 12 weken?

Hoe hebben jullie dat gedaan? En wat zouden jullie in mijn situatie doen?

2. Hier wisten mijn moeder en zusje het met 3 weken en 5 dagen, de rest van de familie met 6 weken en 1 dag (na de eerste echo) en de rest van de wereld met 9 weken en 5 dagen ;)

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Je moet natuurlijk niks ;). Ik heb het ook wel eerder verteld hoor, familie, goede vrienden etc. Velen wisten ook wel dat we probeerden zwanger te raken en dan val ik meteen door de mand op het moment dat ik mijn wijntje laat staan ;). Op het werk wel pas met 13 weken, daar ook bewust mee gewacht. Ook pas toen aan anderen buiten die eerste cirkel verteld.

Gewoon doen wat goed voelt!

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Onze ouders en zussen wisten het eigenlijk op dezelfde dag als wij, na mijn positieve test, haha (7+1).
    We zouden met 10+3 een echo krijgen, in de tussentijd hebben we het allebei met 1 goede vriend(in) gedeeld. Na de mooie echo hebben we het onze beste vrienden en familie verteld.
    Met 12+3 weer een hele mooie echo gehad en gelijk de combinatietest laten doen. In eerste instantie wilden we wachten op een goede uitslag, maar we waren zó trots en het voelde allemaal goed, dus die avond hebben we het op Facebook gezet: toen mocht de hele wereld het weten :D
    Het geslacht houden we trouwens niet geheim, maar ik heb het ook niet groots op Facebook gezet. Mensen die het echt willen weten, vragen er zelf maar naar :) hier op t forum ligt het dan weer anders: hier kan ik lekker alles delen hihi.

5. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ..
    ik wilde het na de echo met 8 weken ook aan iedereen vertellen had ook een goede echo met een kloppend hartje.
    een week later begon mijn bloeding en kreeg ik een miskraam.
    Dus een goede echo wil niet altijd zeggen dat het goed zit.
    Achteraf ben ik blij dat nog niet iedereen het wist!!
    Maar zoals ik al zij je moet zelf doen waar je je goed by voelt!
    en natuurlijk hoop ik dat het goed blijft gaan bij je!

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Moeder, schoonmoeder en mijn zusje gelijk na positieve test (ong. 4-5 weken), beste vriendin dag daarop. Familie na goede termijn echo (9 weken) en vanaf toen ook vrienden verteld als we die zagen. Op werk gezegd bij 8 weken (alleen en in vertrouwen bij manager ivm niet meer draaien van nachtdiensten ivm vermoeidheid). Bij 12 weken tegen alle collega's verteld als ik ze zag.
    Nooit iets op facebook ofzo gezet, krijg ik beetje kriebels van....

7. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik moet ook doen wat goed voelt. Ik zit een beetje met het feit dat ik aan sport doe en volgende week laatste les is voor de vakantie. We beginnen pas weer al ik ongeveer 18 weken ben. We hebben voor die tijd ook groot feest in de stad wasr ik dus veel bekenden van die sport zou tegen komen. Vind het een beetje vervelend als ze het dan zien. Wil het liever persoonlijk vertellen. Woensdag echo en vrijdag dus laatste sport dag

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ouders meteen na positieve test gebeld (lag door complicaties in het ziekenhuis). Broers/zussen dag na test gebeld.
    Mensen op het werk die afwisten van onze situatie na ruim 6 weken. 2 goede vriendinnen na 6 weken.
    Rest vrienden en collega's met 12 weken.

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Net wat jezelf wilt.

Mijn ouders en schoonouders hebben we het meteen na de positieve test verteld (zijn langer bezig geweest).
    Familie hebben we het verteld rond de 8 weken. Vrienden na de echo van de 9 weken en de rest van de wereld na de echo van 11 weken.

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben het na de 1e echo met 10.1 weken verteld aan de buitenwereld, familie en goede vrienden wisten het al veel eerder! Je moet het vertellen wanneer jij je er goed bij voelt. :)

11. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh iedereen maakt het al best vroeg bekend. Wij hebben het met 7 weken ontdekt. 8 weken aan ene helft van de familie verteld en 9 weken aan de andere helft (schoonfamilie dus). Voor de rest weet 1 vriendin het. Ik twijfel of we het pas met de 15 weken (omdat we dan ook het geslacht weten) echt aan iedereen bekend maken of misschien toch met 12 weken.
    Vind het eng omdat het allemaal zo kwetsbaar is voor mijn gevoel, maar misschien heb ik dit gevoel ook nog met 20 weken

12. violetta

violetta Niet meer actief

Wij hebben gewacht tot we ook 2 keer goede echo hadden gehad. Was bij 2de echo 10 weken. Toen verteld aan familie en vrienden en collega's. Wilde eerst ook wachten tot 12. Maar had zoiets mis gaan kan altijd en nu 2 goede gehad en moeilijk m'n buik verbergen die opgezet is. En aantal mensen wisten van mmm dus lette zoiezo al op dat ze niks zagen (al rook en drink ik zoiezo niet dus daar konden ze niet aan merken)

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Onze ouders hebben we het verteld toen ik mijn bloedname had gehad en de HCG goed was, dus met 4 weken ongeveer
    Gisteren weer een bloedtest gehad, ben nu bijna 6 weken en mijn werkgever ga ik het ook vertellen (Moet wel ivm planning & vervanging)
    Half juli houd ik een feestje en dan ga ik het mijn vriendinnen vertellen.. En dan stilaan de collega's en de rest denk ik

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij onze 1e echo (8 weken) zijn we gelijk naar familie gegaan. Vrienden die dichtbij staan hebben we rond week 10 verteld en op ons werk in week 11 en de rest daarna.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Tot nu toe aan niemand, en dat vind ik al zo moeilijk. Volgende week eerste echo, en net voor die tijd moeten we het aan iemand gaan vertellen i.v.m. oppas tijdens de echo, nog even dubben wie dat gaat zijn ;) Na de echo zullen we naar onze beide ouders gaan en broers en zussen en mijn beste vriendinnen laten weten. De rest mag nog even wachten, ik denk wel tot 12 weken, tot ik zeker weet dat we alle broers en zussen en oma's hebben gehad, zodat die het niet via via te horen krijgen.

Deel Deze Pagina