24 weken zwanger buikpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Uiltje84, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik ben 24 weken zwanger van ons tweede kindje.
    Dinsdagavond had ik zeurderige buikpijn in mijn onderbuik. Woensdag overdag was mijn buik geprikkeld en in de loop van de middag ontstond een beetje menstruatie-achtige pijn.
    Gisteravond even mijn urine weg gebracht en hierin bleken leucocyten te zitten. Gisteravond gestart met ab, nu 2 giften gehad. Vandaag heb ik ook de hele tijd die zeurderige menstruatie-achtige pijn en wat pijn in mijn onderrug. De pijn in mijn buik zit vlak boven het litteken van mijn keizersnee.
    Vandaag geen harde buiken en ik voel goed leven.
    Kan dit nog van de blaasontsteking zijn?
    Rond de 6/7 weken heb ik deze pijn ook gehad, toen was het groeipijn. Het voelt nu een beetje hetzelfde, maar ik lees hier alleen over dat je die pijn vroeg in de zwangerschap hebt.
    Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

De blaasontsteking kan inderdaad prikkeling geven aan je baarmoeder waardoor je buikpijn/ menstruatie achtige pijn ervaart. Het belangrijkste hierbij is dat je geen regelmatige harde buiken erbij hebt en dat de pijn niet steeds 'komt en gaat'. Aangezien het dan op weeën gaat lijken. Dus mocht dit wel het geval zijn, of mocht je bloedverlies gaan krijgen of vochtverlies (vruchtwaterverlies) dan altijd direct je verloskundige bellen. Ik verwacht dat op korte termijn deze klachten ten gevolge van de blaasontsteking minder gaan worden. Blijft het aanhouden is het ook verstandig om even te overleggen. Maar de antibiotica moet natuurlijk even de kans krijgen om te gaan werken.

Groetjes Gea

Share This Page