24 weken zwanger en al 12 weken (hevig) bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suus20, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus20

Suus20 Lid

31 okt 2010
    7
    0
    1
    NULL
    Lelystad
    Hoi allemaal.

Zoals de titel beschrijft ben ik 24 weken zwanger en heb al 12 weken bloedverlies.

Ik loop al bij de gynaecoloog vanwege een te licht kindje bij mijn 2e zwangerschap nu 9 maanden geleden.

In het begin werd er gedacht dat ik een miskraam zou krijgen maar bij elke echo lijkt er met dit kindje niets aan de hand en het bloeden houdt inmiddels dus al 12 weken aan.

Allerlei inwendige onderzoeken gehad maar ze kunnen niet vinden waar het bloedverlies vandaan komt. Al regelmatig de gyn gebeld maar elke echo gaat alles gelukkig goed met de baby en zien ze wel wat bloed zitten maar kunnen ze daar geen reden voor geven. Ik heb dus ook het gevoel dat het geen nut heeft om nog extra langs te gaan en bel dus al niet meer. (Moet zoizo elke week langs voor een echo)

Afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis om te kijken of dat hielp en het bloeden was wel wat minder geworden maar is helaas inmiddels weer helemaal terug.

Het is echt als een hevige menstruatie en sinds een week ook echt stolsels ter grootte van een paaseitje.

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en wel een gezond kindje hebben gehad? De gyn zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat niets erop wijst dat ik nu al ga bevallen maar ik begin mij steeds meer zorgen te maken dat het niet goed zal aflopen.

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik herken het (gelukkig) niet maar kan mij enigzins wel voorstellen dat je je wel zorgen aan het maken bent..

Toen je in het zh bent opgenomen, was het iets minder, kwam dat denk je door rust die je daar had en thuis wellicht minder?

Ik zou wel blijven langs gaan hoor als het bijv een keer hele heftig is, ookal moet je die week nog langs.. Beter een keer te veel dan een keer te weinig!

Veel sterkte en ik duim dat alles goed is met het kindje en je een voldragen zwangerschap gaat krijgen!

3. Suus20

Suus20 Lid

31 okt 2010
    7
    0
    1
    NULL
    Lelystad
    Bedankt voor je reactie!

In het ziekenhuis was het inderdaad iets minder maar zelf denk ik eigenlijk dat het toeval was.. heb namelijk wel vaker dagen dat het ineens veranderd in een lichte menstruatie maar de dagen erop is het ineens weer terug.

Ben gister naar huis gegaan en heb 17 uur geslapen dus ook echt enorm rustig aan gedaan, maar toch vandaag weer ineens stolsels.

Moet morgen weer bellen dus zal eens vragen wanneer ik nou precies moet bellen buiten mijn afspraken om.

Bedankt en jij ook een fijne zwangerschap verder 😊

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Vreemd zeg die stolsels.. Ik zou ook echt geen idee hebben wat dat zou kunnen zijn :(
    Je hebt nooit bloedverdunners gehad oid? Kan het zijn dat je bloed te dik wordt? Het kan ook geen kwaad voor je kindje toch?
    Een zorgeloze zwangerschap heb je iig niet meer helaas :(
    Meten ze je baarmoederhals? Misschien kan je daar eens naar vragen of ze die in de gaten kunnen houden aangezien je toch wat bezorgd aan het worden bent.. Als zij daar geen aanleiding toe zien kan jij zeggen maar ik wel, als die inkort door dat bloeden en stolsels kunnen we er wellicht op tijd bij zijn..

Vervelend dit en heel goed dat je idd even vraagt wanneer je echt moet bellen, maar blijf ook bij je eigen gevoel. Vertrouw je het niet, gewoon bellen.. Ze snappen wel dat dit veel spanning oplevert bij je :(

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Kan je nog niets vertellen verder hier van 8 weken bloedverlies nu bijna 14 en doe alles op rust gestopt met werken enz. Wordt er ook onzeker van. Wil je succes wensen

6. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Waar ligt je placenta?
    ik neem aan dat daar wel naar gekeken is. Het klinkt alsof je placenta preavia hebt. Dit gaat (vaak) gepaard met bloedverlies.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je angstig bent. Idd, waar ligt je placenta?
    Wordt het bloeden erger als je je druk maakt of druk in de weer bent?
    Pfoe, ik hoop dat je toch kunt vetrouwen op de artsen. Probeer kalm en relaxed te blijven en hoop te houden dat het goed blijft gaan, hoe moeilijk ook.
    Sterkte meid! Komop!

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Spannend joh! Mijn vorige zwangerschap ook veel bloedverlies gehad. Foute pap uitslag en verder nooit oorzaak gevonden. Ik vond het heel spannend. Baby is gewoon gezond en de pap na de bevalling ook weer goed. Het kan dus echt goed gaan maar sterkte want het is echt niet fijn!

Deel Deze Pagina