32 weken en waarschijnlijk vruchtwaterverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door demi123, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar meiden die een beetje hetzelfde hebben meegemaakt als ik.
    Al een aantal weken heb ik last van vochtverlies waarvan ik dacht dat het urineverlies was (en het ging de helft van de tijd ook om urineverlies). Zo af en toe verloor ik vocht waarvan ik niet helemaal zeker was dat het urine was, het voelde anders op een een of andere manier. Ik kon ook niet zonder maandverband omdat ik anders door mijn ondergoed heen lekte en het ook regelmatig aan de buitenkant van mijn broek te zien was. Maar ja ik had ook last van meer afscheiding dan normaal zoals zoveel zwangere vrouwen, ik maakte er dus niet zo heel veel van.

Na een paar weken haalde mijn vriend me over om toch de vk te bellen. Ik moest proberen wat vocht op te vangen en naar de praktijk komen voor een echo. Wonder boven wonder lukte het me om onder de douche wat vocht op te vangen in een bakje. Dit had ik niet verwacht omdat ik af en toe druppeltjes verloor meer niet echt.

Maar goed, ik dus naar de vk. De echo was prima, kindje deed het super en was lekker druk. Er was ook meer dan genoeg vruchtwater in de baarmoeder aanwezig. De vk dacht ook aan urineverlies. Op het laatste moment, wij waren inmiddels al helemaal gerustgesteld, deed ze toch nog een testje met een al-sense maandverbandje. Hiermee kunnen ze op vruchtwater testen. Ze goot mijn opgevangen vocht erop en jahoor het kleurde meteen blauw, dit betekende zeer waarschijnlijk vruchtwater. De vk dacht aan een hoge vliesbreuk/scheur omdat ik steeds een klein beetje verloor en ik nog wel genoeg vruchtwater in mijn baarmoeder had.

Meteen door naar het ziekenhuis en aan de ctg voor de baby, ik was immers nog maar 32 weken. Gelukkig was met de baby alles goed en had ik geen weeen. In het ziekenhuis hebben ze nog meerdere pogingen gedaan om vocht op te vangen maar dit lukte niet. Ze konden het vocht dus ook niet testen onder de microscoop. De gyn was er niet zeker van of mijn vliezen gescheurd waren maar vond het wel oke dat ik weer naar huis ging.

Regeltjes mee gekregen voor het geval dat er echt een scheurtje in de vliezen zitten. Niet in bad, niet zwemmen, geen gemeenschap en een beetje rustig aan doen. Verder moest ik direct aan de bel trekken als ik koorts of verhoging krijg, als ik ineens veel meer vocht/vruchtwater ga verliezen of als ik iets van weeen krijg.

Ben er nogal ondersteboven van... Vandaar dat ik zo vroeg aan aan het typen ben ;). Ben er constant over aan het malen.

Nu las ik op internet dat de uitslag op zo'n maandverbandje ook positief kan uitslaan bij een vaginale infectie, maar heb verder geen klachten die daarop lijken.

Is er iemand die een beetje hetzelfde heeft meegemaakt?

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Jeetje meid heftig! Als je nu zelf wat vocht weer op kan vangen, kunnen ze het dan niet in het zh testen? Heb je zekerheid!

3. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ja dat zei mijn vk ook al inderdaad. Mocht het lukken om weer wat op te vangen dan wilde ze inderdaad even langs het ziekenhuis voor controle. Vind het zo irritant om het niet zeker te weten he... Ik heb ook veel last van buikpijn, toch best wel vaak harde buiken en ook hele felle steken vlak boven mijn schaambot. Iedere keer twijfel ik of het wel of niet iets betekent...

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Had je die klachten ook al toen je in het zh was? En zo ja, heb je dat bespreekbaar gemaakt?
    Anders wel zh even bellen hoor. Sowieso bij twijfel bellen, daar zijn ze voor;)

5. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    In het ziekenhuis is er vrij weinig besproken eigenlijk. Ze hebben me aan de ctg gelegd en verder alleen gelaten. Later moest ik een glaasje voor onder microscoop in mijn onderbroek doen om eventueel wat vruchtwater op te kunnen vangen. Toen dat nagekeken was kwam de gyn nog een echo maken om te kijken of de kleine genoeg vruchtwater had. Hij zag dat ze nog genoeg vruchtwater had en dat er ook om het hoofdje heen vruchtwater zat. Hij dacht daarom dat ik geen vruchtwater verloor, anders zou ik meer verliezen zei hij... Beetje vaag vond ik dat omdat de vk het had over een hoge vliesscheur waardoor je alleen maar druppeltjes verliest steeds. En daarbij had ik een knalpositieve test voor vruchtwater bij de vk...
    Omdat het niet gelukt is vocht op te vangen in het ziekenhuis heeft hij niet kunnen checken of het echt om vruchtwater ging en vond hij het wel veilig om me naar huis te sturen. Nu ben ik ook wel heel blij dat ik thuis ben hoor maar ben constant aan het piekeren... Neem steeds mijn temp op en let steeds op of ik de kleine nog goed voel. Word een beetje gek van mezelf...

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik las ergens dat iemand een boterhammenzakje in de onderbroek legde om wat 'vruchtwater' op te vangen.. Misschien een tip?

7. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16

Ja dat is misschien ook nog wel een idee. Ik had ook al even gezocht of ik die testmaandverbandjes niet zelf kon kopen ergens. Maar die kosten 45 euro voor 5 stuks:$ Dat vond ik toch een beetje te duur. Op het moment gaat het redelijk. Mijn buik is rustig, kindje beweegt goed en heb geen verhoging. Verlies alleen nog wel steeds druppels af en toe. Het is ook moeilijk te zeggen wat het is elke keer omdat ik ook een beetje last heb van urineverlies kan het tussendoor ook urine zijn. wanneer is wat wat dan he...

8. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Demi,

Hier een soortgelijk verhaal, maar hier viel pas achteraf het kwartje. Vanaf 30-32 weken verloor ik ook constant vocht met natte plekken in mijn broek. Ook veel last van regelmatige, harde buiken. Ik dacht dat het normaal was en dat ik urine verloor en veel last van afscheiding had. Op de controle-echo's bij de gyn was er ook voldoende vruchtwater te zien. Vanaf 36 weken kreeg ik heel veel harde buiken (achteraf gezien waren dit al lichte wee-en) en bij 36+6 verloor ik hetzelfde vocht, maar dan in grotere hoeveelheden. Nog steeds dacht ik dat het afscheiding/ urine was.
    Die nacht braken mijn vliezen echt. Ik herkende direct de geur van wat ik al weken verloor. Hier heeft er waarschijnlijk ook voor langere tijd een klein scheurtje in de vliezen gezeten. Ik ben met exact 37 weken bevallen. Het heeft hier dus wel voor een wat vroegere geboorte gezorgd, maar niks extreems. Ons meisje had wel wat opstartprobleempjes, maar doet het nu hartstikke goed. Ik kan je verder geen tips geven, maar het is hier in ieder geval helemaal goed gekomen!

Heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje nog even zitten.

Liefs Trees

Deel Deze Pagina