Sporten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Milluc, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milluc

Milluc Nieuw lid

16 jan 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even jullie mening.. ik ben ruim 6 weken zwanger, volleybal 2/3 keer per week maar weet niet hoe lang ik hier mee door kan gaan. Op de ouders/zus/broers na weet nog niemand dat ik in verwachting ben. Ik heb het idee dat ik al groei, of zit dat gewoon tussen de oortjes? Kortom, hebben jullie ervaring(en) met zwangerschap en sporten??

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Volgens mij kun je gewoon blijven sporten, zeker als je dat ook al voor de zwangerschap deed, maar ga niet over je grenzen heen of doe het ietsie rustiger aan.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je mag sporten zolang jij het prettig vindt. Volleybal is niet echt een contactsport, dus dat scheelt, maar het risico op een botsing is wel altijd aanwezig. Daar moet je dus wel rekening mee houden als je baarmoeder meer naar voren komt, vanaf een week of 12.
    Daarnaast hebben veel vrouwen op een gegeven moment last van abrupte bewegingen. Maar dat is zeer persoonsafhankelijk.

5. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik zou in ieder geval niet meer duiken naar een bal! :)

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb tot week 32 van mijn zwangerschap nog gewoon sportles gegeven.
    Met volleybal moet je wel opletten qua vallen, en opt laatst met de 'service' omdat je dan je armen boven je hoofd strekt maar bij mij ging het prima.
    Je rechte buikspieren mag je niet meer trainen maar denk dat dat sowieso wel mee zal vallen met volley...sit-ups enz bedoel ik dan.

Suc6

Deel Deze Pagina