Eindelijk is onze grote wens in vervulling gegaan met icxi. Op dit moment ben ik 24 weken zwanger en ik wordt met de week beroerder (dit neem ik nartuurlijk voor lief) Heb het er graag voor over. Maar nu het probleem ik, moet bijna elke dag over geven, of veel moeite doen om het niet te laten gebeuren. Na de dokter gaan voor medicijnen wil ik liever niet, omdat dat liever niet heb voor de kleine. Ik heb me nu al 2 keer ziek gemeld en ook aan me leidingevende vermeld dat het niet gaat. Waarschijnlijk kan ik minder werken maar dat moet eerst overlegt worden met onze eigen arboarts, pas volgende week. Nu ben ik weer dit hele weekend beroerd geweest en liep alles bij mekaar te overgeven is eigelijk voor mij de maat vol. En heb me weer ziek gemeld. Nu moet ik elke dag bellen om te zeggen dat ik nog ziek ben. En ze gaan er van uit dat ik er morge weer ben, Me bekken beginnen ook nog eens te zeuren van het lange zitten op het werk. Ik Wat kan ik nou het beste doen. Ik heb heel veel moeite gedaan om het te proberen maar hellaas gaat het gewoon niet meer. Kan iemand mijn advies geven?\ Ben namelijk er onzeker en bang voor gezeur.
Ik zou gewoon naar de dokter gaan voor medicatie. Is echt volkomen veilig voor de kleine. Wordt echt al jaren voor geschreven. Hier emefasene gehad en dat werkte super goed.
kan het zijn dat je gewoon vaker kleine beetjes moet eten? Dat had ik in mijn tweede zwangerschap, ik liep de hele dag te snaaien, want zodra mijn maag leeg was, kreeg ik zo'n vaag misselijk gevoel. Gelukkig niet zo erg dat ik moest spugen, maar vervelend voelt het wel. Je word er zo moe van... Verder zou ik echt even langs de huisarts gaan. Er zijn best wel middeltjes die je gewoon mag gebruiken en die echt geen kwaad kunnen voor je baby. Anders zit je dadelijk de rest van je zwangerschap thuis misselijk te wezen. Vergis je niet in de hoeveelheid energie het je lichaam kost om steeds ziek te zijn. Dat is ook niet goed voor je baby, toch? Kun je zelf de arboarts alvast bellen voor advies of om je afspraak te vervroegen? Daar heb je gewoon recht op, jij moet overleggen met de arbo, niet je werkgever. Je kunt ook gewoon zeggen tegen je werkgever dat je in elk geval thuis blijft tot je die afspraak hebt gehad. Ook daar heb je gewoon recht op. Dan hoef je in elk geval niet meer elke dag te bellen. Succes! Ziek zijn is niet leuk, al helemaal niet als je zoveel moeite hebt moeten doen om zwanger te raken..
Ik heb op een gegeven moment ook emesafene gekregen... en dat hielp mij net over dat punt heen dat ik me wel weer gewoon kon redden... Ik heb het niet iedere dag gebruikt, maar alleen als ik voelde dat het heel slecht ging... Ik heb van de 20 tabletjes er nu nog steeds een 8-9 over... terwijl ik van week 9 tot week 16 echt heel erg ziek was... Ik had ze echt als back-up bij de hand... En volkomen veilig... anders zouden ze ze echt niet voorschrijven... Ik mag zelfs het lichaamseigen melatonine niet slikken (om wat beter in te slapen) omdat dit niet goed zou zijn ivm zwangerschap maar emesafene dus wel...
Belangrijkste lijkt me dat je vooral aan jezelf gaat/blijft denken en niet aan je werk. Hoewel alle partijen het vast anders hadden willen zien, is het echt niet zo vreemd dat je als zwangere het allemaal niet meer trekt en minder moet gaan werken of zelfs stoppen. Arboartsen zijn vaak heel voorzichtig met zwangere werknemers, ik zou (voor zover nog niet geregeld) zo snel mogelijk een afspraak met arboarts regelen, zodat je samen kunt gaan kijken wat nog haalbaar is, qua tijden, werkzaamheden etc. Je werkgever zal daar in mee moeten gaan, het gaat tenslotte om de gezondheid van jou en jouw kindje. En het UWV betaald je loonkosten als je ziek bent door zwangerschap, dat hoeft de werkgever niet zelf te betalen (itt gewoon ziek zijn). Het feit dat je je zo beroerd voelt betekent waarschijnlijk vooral dat je het echt een heel stuk rustiger aan moet gaan doen. Inspanning maakt eigenlijk alle kwaaltjes erger. Ik zou overigens ook medicatie overwegen, er zijn echt verschillende middelen die zonder gevaar gebruikt kunnen worden (heb zelf emesafene en daarna primperan gehad van 5 tot 18 wkn). Veel beterschap, meid! Laat je niet gek maken, je bent maar 1 keer zwanger van dit kindje.