Pff slapen wat een ellende..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loderonde, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, er zal vast al meer over geschreven zijn maar kon het niet vinden...
    Ik ben 29 weken zwanger en slaap zo slecht.. Tot meestal 2.30/3 uur gaat het goed en dan.. Wakker, of door een van de kinderen, een mug, snurkende man, voorbij rijdende auto,maagzuur, plassen. Nou noem het maar op. Om dus vervolgend de rest van de nacht niet meer te kunnen slapen. We hebben er hier nog drie rondlopen dus overdag naar bed is helaas geen optie.. Iemand tips???

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Geen tips... Helaas heeft meer dan de helft er geloof ik last van. Hier is het 2 tot max 4 uur slaap. Je kan het altijd voorleggen bij je behandelaar. Ik heb wel slaaptabletjes gehad maar dit werkt helaas ook nief super.

3. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Hier de laatste nachten precies het zelfde verhaal om 2 uur half 3 schiet ik wakker..en daarna is het bal draaien niet weten hoe ik moet liggen en dat gaat tot s'morgens door en dan komt dochter lief en ben ik kapot.ik hoop ook dat dit snel op houd. En weer eens een paar goede nachten achter elkaar kan slapen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb tot op heden nergens last van want heb chronische vermoeidheid en kan dus altijd slapen maar ik mag toch niet hopen dat ik dadelijk rond de 30 weken ook niet meer goed kan slapen?:$

Moet er echt niet aan denken, natuurlijk werk ik niet en heb geen kinderen dus kan overdag wel slapen maar dat doe ik sowieso altijd al, ook toen ik niet zwanger was, dat is het nadeel van chronische vermoeidheid :x

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier hetzelfde, maar dan begint het rond een uur of half 2. Dan moet ik plassen en slaap ik de rest van de nacht slecht. Buikpijn, 100x draaien, snotteren, snurken, plassen, pijnlijke benen door vocht.. Wat ben ik iedere ochtend weer blij als ik m'n bed uit kan..

6. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan blijven we maar vooral kalm met z'n alle:)
    En hopen dat het een fase is in de zwangerschap die snel overgaat!

7. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook sinds een paar dagen. Ik slaap meestal om de nacht of 2 nachten niet 1 wel.
    en dan lig ik ook echt de hele nacht wakker.
    Volgende nacht slaap ik dan wel weer of na 2 nachten niet slapen, dus als je echt moebent val je vvanzelf in slaap denk ik.

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Herkenbaar, daarom ben ik vannacht opgenomen geweest om een goede nacht te maken met medicijnen, ik voel me als hetrboren, heb in geen tijden zo goed geslapen

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Dit heb ik ook.
    Heel frustrerend, mijn hoofd wil gewoon dan niet in de slaapt stand.

Hopelijk komt de kleine gauw. Want weet nog goed dat ik van de bv heerlijk suf werd en goed kon slapen daarna haha

10. bella013

bella013 Lid

11 sep 2013
    92
    0
    0
    Hier helaas ook slapeloze nachten. Ik begin nu ook wat op te raken. Heb nog een kleintje van 19 maanden hier rond lopen dus overdag rusten zit er bijna niet in. Ze slaapt smiddags nog 1 tot 2 uurtjes maar meestal ben ik dan nog met vanalles bezig of kan ik mijn rust niet vinden. Ik hoop dat het allemaal snel voorbij is. Ik word snachts wakker om helemaal niets en lig dan vervolgens uren wakker. Smorgens val ik meestal dan nog even in slaap totdat mijn dochtertje wakker word. Gewoon nog maar een paar weken geduldig wachten en dan hopelijk weer wat beter kunnen slapen!

11. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Maagzuur; Rennie
    Muggen; anti muggenstekker van de AH (serieus geen mug meer gehoord/gezien en slaap zelfs met het raam en de deur open)
    Kop warme thee of melk voordat je gaat slapen wil ook nog wel eens helpen. Voor de rest, zwanger zijn en slapen is gewoon geen goeie combi ;)

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Heel erg herkenbaar, alleen hier gelukkig pas sinds een week of 3. Ik denk dat er echt niet zo heel veel aan te doen is, behalve de omstandigheden zo ideaal mogelijk maken, zoals Ladebs ook al schrijft. Het hoort gewoon een beetje bij het einde van een zwangerschap vrees ik. Hier moet mn dochter het overdag ook iets vaker met een zombie-mama doen. Hoewel ik eigenlijk behoorlijk anti-tv ben, merk ik dat ik haar nu steeds vaker maar even voor de tv of i-pad zet als ze zich verveelt en ik geen energie meer heb (schaam, schaam ;)). Ergens denk ik maar dat dit een subtielere overgang is naar die eerste weken met zware nachtdiensten dan een hele uitgeruste mama. Dan kan ze er alvast even aan wennen zeg maar. Maar ik kan me voorstellen dat het met 3 kinderen nog heel erg veel zwaarder is. Sterkte!!

13. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me erg zwaar met meerdere kinderen!
    Ik zou dan een oppas inschakelen voor een uurtje (zusje of vriendin)!
    Hoop dat je dan een uurtje kan bijtanken.

Zelf heb ik er ook last van sinds een paar nachten.
    De ene keer houd de baby mij wakker met zijn geschop, de andere keer kan ik mijn draai niet vinden of heb honger.
    Maar het komt ook voor dat ik zo enthousiast aan het nadenken ben over de geboorte en alles daarna dat ik mezelf wakker houd haha!

14. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Wat vervelend hier ook slaap alleen erdoor met emmer naast bed allesreiniger en water erin daar plas ik in moet wel moet soms 10x op een nacht..omeprazol voor ik ga slapen en 2 rennies linkerzij slapen matras omhoog bij het hoofd eind..ik slaap naakt zodat niks me knelt anders krijg ik ook weer maagzuur muggen kan je anti muggenstekker al prikken ze vaak nog en tussendoor dutjes proberen te doen ik slaap om 10 tot 12 of 5 tot 7 en neemt Mijn vriend Alles over zodra hij van werk komt we moeten nog even het is puzzelen

15. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier helaas ook al niet zo goede nachten. Niet elke
    nacht. Maar zeker zo'n 5 nachten in de week wakker tussen 3 en half 5. Wat de laatste nachten alleen hielp was schaapjes tellen...

16. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook... Al weken/maanden last van. Wordt steeds erger, om de anderhalf uur wakker, door plassen, draaien, zeer bekken, man die te dicht bij ligt, baby die gymnastiekt..
    Ben altijd blij dat het morgen is..
    Heb geen tips, tenminste warme melk helpt niet, zijden kussensloop op matras voor beter glijden met draaien helpt wel iets, kussen tussen benen ook....
    Gewoon hier doorheen komen dames! Hoe frustrerend soms ook.

17. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

wat mischien ook kan helpen voor een fijne nacht is een zak hop naast je kussen. het neemt niet je kwaaltjes weg maar het kalmeert wel en je gaat er mischien dieper van slapen:)

18. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Zoals je aan het tijdstip kan zien ook hier een bekend probleem en al weken....nu ook weer klaarwakker. Net even een cracker gepakt tegen de misselijkheid, die zakt nu weer weg, maar ben inderdaad ook weer doodop als het over een paar uurtjes tijd is om op te staan. Bah...
    Volgende week controle in het zkh, dus dan maar eens overleggen. Tot nu toe komen ze alleen met tips als warme melk, warme douche en ff lezen. Helpt allemaal helaas geen ene fluit hier......pffff

19. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar inderdaad. Ik slaap ook al tijden slecht. Hoe verder ik ben in mijn zwangerschap, des te beroerder slaap ik. Helaas schijnt dit er bij te horen, hebben meer zwangere vrouwen hier last van.

Deel Deze Pagina