onzekere zwangere vlindermama

Discussion in 'Zwangerschap' started by loopy, Dec 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo meiden, ik ben nu 9 weken zwanger en moet nog een week wachten tot de eerste echo. en ik ben zo bang... mijn zoontje bleek met de 20-weken echo ernstig gehandicapt en ik heb die zwangerschap moeten afbreken.

ik durf nog steeds niet blij te zijn, bang dat het niet goed gaat. als ik een kadootje krijg leg ik het in de kast, en durf er ook niet blij mee te zijn, bang dat ik later moet vertellen dat het feest allemaal niet doorgaat.

wie pept me op? wie spreekt me wat moed in?
    liefs, loopy

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Ach lieverd toch, kan me goed voorstellen dat je onzeker bent.
    Maar kom op!! Alles komt goed. Blijf positief denken.... dan weet ik zeker dat je volgende week met een glimlach naar je wondertje kijkt.

3. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dank je wel! ik heb het gewoon effe moeilijk denk ik

4. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    hoi meid,

ik kan me goed voorstellen dat je ongelooflijk onzeker bent. Maar blijf vooral positief! Het is vreselijk wat je meegemaakt hebt, maar je moet vertrouwen hebben in je lichaam en je kindje.

Ikzelf heb vorig jaar een miskraam gehad en ben nu inmiddels bijna 20 weken zwanger. Volgende week de 20 weken echo en ondanks dat ik er zin in heb, ben ook ik nerveus.

Maar vertrouw erin dat het allemaal goed komt, de kans dat het weer mis is, is erg klein. Nu zit je natuurlijk nog wel vroeg in je zwangerschap, maar toch ook al weer dichtbij de magische grens.

Blijf dus vooral positief en houdt in gedachten dat er gelukkig ook heel veel gezonde kindjes geboren worden!

Ook ik heb onzekere dagen hoor, vooral omdat ik het maar heel af en toe voel nog. Maar van binnen ben ik rustig en positief.

Probeer wat meer te genieten, dat komt je kindje ook ten goede, :D

xxx Denise

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is ook niet raar dat je het moeilijk hebt. Voor elke zwangere is het al spannend en zijn er veel onzekerheden. En na zo iets meegemaakt te hebben zal het natuurlijk nog een stuk erger zijn.

Dikke knuffel.. Veel succes bij de echo volgende week!

6. Lieve Loopy,

Helaas is er voor ons als vlindermama geen onbezorgde zwangerschap meer.
    Een hoop zorgen en onzekerheid.Ik had veel mensen om mij heen die zeiden "deze keer is alles goed hoor",gek werd ik ervan.
    Die eerste 20 weken zijn gewoon verschrikkelijk en ik leef dan echt dag voor dag en wil het liefst alles over de zwangerschap stil houden...bang om na 20 weken te moeten vertellen dat het mis is.
    Mischien is het een idee om te vragen of de echo eerder kan?Zo niet dan zou ik echt vertellen aan je gyn over je onrust en angst.

Meid Bas* is dicht bij jou en zal over dit kindje waken.Probeer op de momenten dat je even een goed gevoel hebt over de zwangerschap extra te genieten.
    Over die kleertjes...ik geef je groot gelijk,volg je gevoel daarin.(ik heb vandaag pas voor het eerst 1 rompertje en sokjes gekocht)

7. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey meis,

aub geniet van je zwangerschap!
    Ik was ook bang omdat wij niet hoefde te rekenen op een spontane zwangerschap ivm zaad man maar blijk nu toch zwanger en ja ik was ook bang dat het misgaat maar toen heb ik de knop omgegooid en positief blijven denken ik ben nu zwanger ga er nu van genieten en het blijft lekker zo!

Dus doe dat ook ik begrijp je hartstikke goed hoor.

Liefs sjan

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hey meid,

Ik kan me zo voorstellen dat je je zo onzeker voelt! Het is nu nog 4 dagen tot je echo. Ik geef je van hier een dikke knuffel vol positiviteit!

dikke kus Ylona en Mika

9. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ook van mij een knuffel, ik leef met je mee. De duimen draaien dat je zwangerschap deze keer goed mag zijn.

10. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Oh loopy wat fantasties nieuws meid! Ik ben ontzettend blij voor je, je verdiend het echt. Hoop dat je er snel van kan genieten, echt waar.

Veel liefs!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    loopy, gefeliciteerd!
    ik probeer me voor te stellen hoe het moet zijn voor je, maar dat is heel moeilijk... Misschien proberen de kleine momentjes dat je even je bezorgdheid kan laten varen echt koesteren en van genieten, maar dat ik ook zo makkelijk gezegd.

Iedereen is ook weer anders in hoe ze hier mee om zou gaan denk ik. Ik zou zelf denk ik proberen om van de kleine dingen te genieten. Voor mij zijn de eerste 3 maanden spannend (net als bij iedere zwangere) maar vooral ook de laatste 2 (als ik die haal). Ik vergelijk mn situatie niet met die van jou hoor, maar probeer me op die manier in te denken hoe veel keer spannender het voor jou moet zijn....

Succes en probeer te genieten!

12. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Lieve Loopy,
    genieten gaat nog even niet, dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar toch, neem in ieder geval de veranderingen in je lichaam in je op, maak ze bewust mee.
    Denk erom, er wordt aan je gedacht, en keihard voor jou en je kleintje geduimd!

13. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dank je wel lieverds!
    het gaat alweer stukken beter. had gisteren nog effe een zwak momentje, maar die nerveuze bui is voorbij en ik ga mezelf nu volpompen met positieve gedachten!!!

14. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Hoi Loopy,

Hier ook een onzekere vlindermama. Ik ben nu 8 weken zwanger en de vorige zwangerschap hebben we helaas bij 23,5 week afgebroken omdat hij ernstige afwijkingen had.
    Ik weet exact hoe je je voelt. De enige die weten dat ik zwanger ben is mijn partner en jullie op het forum. Ik durf het zelfs niet aan mijn ouders te vertellen.
    De buitenwereld wil ik het zowiezo pas vertellen na 15 weken. (bij 15 weken krijg ik een uitgebreide echo)

Ik probeer ervan te genieten en dat is ook het enige "advies" wat ik je kan geven.

15. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hey Loopy,

Meisje toch... ik begrijp het heel goed. Probeer inderdaad te vertrouwen op je lichaam. Ga je een nekplooimeting en/of vruchtwaterpunctie doen? Dat kan al snel en wordt je wellicht hierdoor wat meer gerustgesteld...

Liefs en sterkte, Kari

16. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Lieve Loopy

Nog een paar daagjes en dan ga je een bewegend kindje zien !!

Alle dec mama's leven met je mee

en Bas is het beschermengeltje van dit kindje

17. angel 19

angel 19 Lid

Jul 12, 2009
    31
    0
    0
    almere
    hoi loopy,

ik wens je veel succes;) met de echo en probeer toch positief te blijven.
    helaas weet ik wat je doormaakt en ben ook een vlindermama.
    wij moesten ook met bijna 24 weken onze dochter laten gaan door een defectje aan haar hoofd.
    ik heb een vraag aan je.
    lopen jullie niet met deze zwangerschap niet bij een ziekenhuis om het goed in de gaten te houden tot 20 weken?
    wij moeten dat namelijk wel.
    ik blijf positief en hoop dat het deze keer goed gaat.
    keep the spirit good loopy:)!!
    ik denk aan je en ook van mij een grote knuf.

liefs van mij

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    lieve loopy
    ik herken je angst meid
    ik hoop echt dat het deze keer goed gaat en je kindje gezond is.
    hoe gaat het nu met je?
    je had toch bijna de echo?
    ik blijf hier duimen en hopen!
    heel veel succes en sterkte nog met wachten
    weet dat ik aan je denk meid ;)

19. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    #19 pooh76, Dec 28, 2009
    Last edited: Dec 28, 2009
    Lieve Loopy,

wat een goed nieuws dat je weer zwanger bent!!! Van harte!!!
    Ik ken je onzekerheid maar al te goed. We kennen elkaars verhaal (ik ben de mama van Bram*) en zijn zelfs in hetzelfde ziekenhuis bevallen.

Na Bram* hebben we een gezonde zoon gekregen in 2007, maar de roze wolk was tijdens de zwangerschap nergens te bekennen. Naief zwanger zijn zit er nou eenmaal niet meer in, hoe jammer dat ook is.
    Ik ben nu ook weer zwanger, 12 weken. Maar ook nu is het weer zo spannend.... Je raakt dat volgens mij nooit meer kwijt, ook al weet ik nu dat het ook goed kan gaan. Maar ik probeer wel te genieten hoor! Ik weet alleen maar al te goed dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.
    Na een goede 20 weken echo, wordt het wat makkelijker! Misschien kun je je daar aan vast houden...

Ik neem aan dat je ook weer in het ziekenhuis onder behandeling bent? Misschien komen we elkaar nog eens tegen ;)
    Je mag me altijd pb-en, als je ff wilt kletsen!

Heel veel succes! Het gaat je lukken!!!!
    En nog 1 ding... dit kindje heeft met Bas het allerbeste beschermengeltje dat je je kunt wensen!

heel veel liefs,
    Pooh

20. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Dat is onzeker bent en niet kan/durft te genieten is logische denk ik. En dat hoeft ook nog niet. Bekijk per dag hoe je je voelt en waar je wel van kan genieten. Die cadeautjes blijven mooi liggen waar ze liggen. Heel mss dat je na de echo iets maar kan/durft te genieten. Laat het over je heen komen Loopy. Zwanger zijn is iets heel mooie en bijzonders maar soms ook loei zwaar.
    Ik hoop, duim en bid voor een mooie echo volgende week.

Share This Page