buiten adem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Het is echt niet normaal, als ik trappen loop of zo iets dergelijks doe dan ben ik helemaal uitgeput en buiten adem. Dat heb ik normaal echt niet zo. Hoort dit er ook bij, dat je conditie slechter is? Echt waar ik voel me 80!

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Het wordt alleen maar erger :D ik ben helemaal op als ik naar de zolder moet lopen ahah en dat terwijl ik al jaren heb gesport.

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Haha, ja hoor, dat hoort er allemaal bij. Dat heeft mij ook heel erg verbaasd. Maar inmiddels ben ik er al aangewend om het wat rustiger te doen.

4. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    het viel mij ook al op dat ik daar zoveel last van heb, een stukje fietsen naar mijn werk en ben uitgeput!

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja is heel normaal hoor. Bij mij was het in de eerste 2-3 maanden heeeeeeel erg! Ik hoefde maar een trap op te lopen en ik was buiten adem. En dat terwijl ik ook best veel aan sport deed...

Nu gaat het wel ietsje beter moet ik zeggen, maar het blijft veel minder dan dat het voor de zwangerschap was.

Groetjes Miep

6. tjinta

tjinta Lid

3 jan 2007
    46
    0
    0
    zorghulp B
    deventer
    Als ik boven ben moet ik eerst even zitten anders kan ik geen pas meer verzetten! bereid je maar vast voor hahahaha

7. Hester

Hester Niet meer actief

Ja, of alleen al na een beetje dweilen hijg hijg.. niet normaal! Maar bij mij is het gelukkig pas nu gekomen, onhandig!

8. May

May Lid

21 feb 2007
    24
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb het vreemd genoeg alleen met traplopen. De heuvel op fietsen (lang leve gelderland) gaat prima. Is maar goed ook anders zou het eeuwen duren voordat ik thuis ben.

O ja, en het wordt idd alleen maar erger! En na de bevalling duurt het ook weer even voordat je weer adem hebt en dan moet je het nog trainen ook.

Ja, zwanger zijn is best zwaar voor je lichaam en conditie.

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb precies het zelfde, in het begin deed ik bv met schoonmaken de boven en de beneden verdieping tegelijk nou moet ik het gewoon in twee dagen doen anders ben ik gebroken hahaha :)

Dus het word alleen maar erger hoor ;)

10. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja ier nog een ben zo benauwd hoef ik niet eens trappen voor op gewoon lopen naar de plee mijn god

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    jep das ook een van de vele kwaaltjes :rolleyes: woon drie hoog(heb wel en lift) maar om nou niet te lui te worden ahum, neem ik ook wel de trap.
    Maar eemaal boven, lijk ik wel een trekpaard haha, af gaat altijd beter (gek he)

jessica

12. ja heb ik ok wel lastig he ik had telefoon en moest snel naar beneden en kom ff niet praten eerst ff op adem komen

13. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Ja heb het inderdaad met traplopen,

maar een uur streetdancen gaat wel gewoon goed.

Echt gek, maar zolang het bij traplopen blijft.

Groetjes Kim

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kan vrij actief zijn en veel lopen op het werk (soms zelfs een sprintje naar de deur), maar zodra ik dan zit of wat wil zeggen, dan merk ik pas hoe erg het is. Niet altijd handig in het onderwijs, maar gelukkig hebben mijn leerlingen er begrip voor dat ik steeds weer op adem moet komen...

Ook met stijldansen minder energie, maar ik probeer wel het uur vol te maken. Met badminton nu echt gestopt. Nog wel fitness. Ik moet het wel echt rustiger aan doen en dat valt niet altijd mee als je gewend ben actief te zijn.

Succes!

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hijg Hijg

16. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Paar dagen nadat ik positief testte liep ik de trap op en een vriend was een nieuw raam bij ons aan het inzetten.
    Die zei tegen mij "mijn god je bent maar een paar treden gelopen en zo buiten adem" :confused:

17. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Jups ik heb het ook.
    Ook vooral als ik met de hondjes gewandelt hebt en ik kom thuis moet ik echt rusten en op adem komen, want voel het dan ook in mijn rug.

18. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    ja hier idd ook hoor.
    Valt vies tegen de trap op en dan buiten adem boven komen.
    En dweilen is ineens ook een stuk zwaarder.
    Blijkt er allemaal bij te horen.

@irene zo te zien zitten we gelijk met onze zwangerschap, leuk.
    Ben je al bij de vk geweest?
    Ik ga 13 maart waarschijnlijk voor intake.

Groetjes

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Tja, het zal er wel bij horen inderdaad! Wij wonen drie hoog (zonder lift) en ik merk wel dat me dit steeds meer moeite kost. Dan maar gewoon een pasje minder hard. Ook goed voor de conditie ;)
    Ik wandel ook gewoon nog steeds best veel met de honden. Ook dit kost wel wat meer moeite, soms, maar om nou alles maar te gaan laten.....nee, lijkt me ook niet goed. Anders gaat je conditie ook maar achteruit....
    Gewoon een beetje aanpassen, lijkt me!

Deel Deze Pagina