20 weken en ik voel nog niks!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birgitte, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Ik ben 20 weken maar ik voel nog helemaal niks; geen schop, geen streling van een veertje of hoe mensen het ook maar omschrijven. Nu weet ik natuurlijk niet naar welk gevoel ik uit moet kijken want het is mijn eerste....
    Ik heb tot nu toe zoveel ellende gehad met misselijk en moeheid dat ik ontzettend verlang naar een teken van leven. Bij wie duurde het ook zo lang?

2. bij mij tot 21 weken
    tis jammer idd
    en ik heb ook nog steeds niet een echte buik
    maar goed de beeb doet het goed en daar gaat het om ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik voelde mijn eerste ook pas met 23/24 weken hoor.

En dat schijnt ook normaal tijd zijn dus niet te druk maken hoor!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je placenta aan de voorzijde van je baarmoeder zit, dan voel je je kindje sowieso vaak later. En het kan ook zijn dat je beebje juist heel erg richting je rug schopt/beweegt, dat voel je dus niet.

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Kan best hoor, zeker als je placenta aan de voorzijde ligt zoals hopmarjanneke aangeeft. Voel je ook geen plopjes ofzo waarvan je denkt dat het je darmen zijn? Zo begon het bij mij en had pas rond 23/24 weken door dat het niet m'n darmen waren maar de baby! Het kan trouwens ook helpen om lekker te gaan liggen en te ontspannen, een keer diep in en uit te ademen en gewoon eens even de tijd te nemen om je te concentreren op je buik. Voel je het dan niet is er nog steeds niets aan de hand en komt het met een paar weken vast wel hoor!

6. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Bij mijn zwangerschap zat de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde mijn dochter pas met 24/25 weken.
    Probeer je niet teveel zorgen te maken; het is vast dik in orde met je kindje ;).

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voel ik ook nog niks en de placenta zit niet aan de voorkant. Komt vanzelf wel.

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Volgens mij moet ik nog even geduld hebben als ik jullie reacties zo hoor... waarvoor dank overigens! Mijn placenta ligt aan de achterkant, dus gunstig.. ik denk dat ik maar eens rustig ga mediteren zoals Iefie aangeeft... beetje rust kan nooit kwaad:)

9. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    In de 21e week eeeeeindelijk mijn jongens gevoeld. Ik werd gek van alle vragen of ik ze al voelde. Bij de 20 weken echo hebben we 2 drukke mannetjes gezien en dat stelde toch wel erg gerust. Zo gek dat je ze bezig ziet op de echo maar er niets van voelt. Ook bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat het even kon duren, of misschien heb je het wel gevoeld maar niet herkend. Het komt in ieder geval vanzelf... tot je er gek van word! ;)

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Morgen 19weken, maar ook hier nog niets gevoeld!
    Verlang er wel erg naar, dus concentreer me vaak op mn buik :)

11. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Bij mn vorige zwangerschap zat mn placenta ook aan de voorkant hierdoor voelde ik het ook pas bij 22 weken..

12. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Ik voelde mijn dochter pas met 23 weken net zoals happymom2010 kwam dat omdat de placenta vooraan lag.
    Hopelijk mag jij je kleintje snel voelen

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik nog niet dagelijks.... moet het nu bij houden en anders aan de bel trekken maar ben toch niet de enige? of zijn zijn er ook dames met 27a28 weken die het niet dagelijks voelen?

Het begon bij mij ook pas met 24 weken, dus 20 weken ook niks

14. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Vervelend he als je nog niets voelt?
    Maar wees niet bang ik voelde me baby pas vanaf 23 weken.
    Succes en heb geduld :)

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik voelde de baby ook pas na 20 weken, denk dat het 22/23 weken was (weet het niet meer precies) en mijn placenta ligt hoog acteraan. Mijn man voelde de baby pas 2-3 weken nadat ik hem kon voelen.

Ik heb ook een hele rustige baby, voelde hem niet elke dat toen ik iets begon te voelen. Na een poosje voelde ik hem 's morgens even, ongeveer een uurtje nadat ik was opgestaan en 's avonds even. Overdag niks.

Nu met bijna 33 weken zwangerschap voel ik de baby iets meer en kan je ook echt mijn buik zien bewegen. Maar echt schoppen zodat ik beurs voel is er ook niet bij. Niet dat ik op dat beurs gevoel zit te wachten ;) ik heb gewoon een vrij rustige baby. Ergens hoop ik dat dat een goed teken is voor als ie eenmaal geboren is haha. Alhoewel, drukke man, drukke hond, kat kan druk zijn dus er kan nog wel een druktemakertje bij :)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @rica, je moet de baby vanaf 29 weken elke dag voelen. In die zin, dat het vast wel goed gaat met de beeb maar het aantal bewegingen op een dag moet in die laatste weken constant blijven, dat is een teken dat het goed gaat. Maar voel je het niet elke dag (en dat is dan wel gewoon het patroon v/d baby) dan zal je waarschijnlijk een paar keer een ctg krijgen. Dat is niks ernstigs maar gewoon om het kindje in de gaten te houden omdat je het zelf dus niet altijd voelt.

overigens zegt het niks als een baby in de buik rustig is... ze kunnen daarna wel druk zijn en andersom.

17. Mistamar

Mistamar Lid

21 dec 2010
    32
    0
    6
    Moeder, echtgenote en bakker... :-)
    Zuid-Holland
    Hoi!

Sinds gisteren kan ik nu wel zeker stellen dat ik ons Pukkie voel! Ik was gisteren precies 20 weken zwanger. Ik voel soms wat rechts onder mijn navel, ter hoogte van mijn riem. Het voelt inderdaad als iets aan mijn darmen hebben, maar op die plek voel ik normaal gesproken nooit wat, laat staan een paar keer op een dag...
    Super leuk, ik begin ook ineens spontaan te praten tegen die kleine. Niet dat ik het idee had dat hij/zij er daarvoor niet was, maar nu voel ik een teken van leven en wordt het ineens een stuk realistischer. :)

18. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vandaag een echo gehad voor de nekplooi, de arts vertelde me er rekening mee te houden dat de placente aan de voorkant zit en het dus "langer"kan duren voordat ik wat voel, het kan zijn pas met 22 weekjes ongeveer of zelfs later. dt komt doordat het kindje zo sterk moet zijn om eerst tegen de placenta aan te bewegen en dan pas tegen de buikwand. zoalng de plancenta niet voor de üitgang"zit kan het overigens helemaal geen kwaad, alleen duurt het langer voordat je de kleine voelt.
    vond het overigens wel prettig dat hij dit ons vertelde, zodat we ons dan geen zorgen hoeven te maken als k nog niks voel.

Deel Deze Pagina