opzeggen van dierenverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Hallo

Ik heb voor 3 van mijn poezen een verzekering afgeslotenbij Petplan in oktober 2009 voor 5 jaar , echt heel dom van mij!!!
    Betaald per kat 15 euro per maand.

2 van mn poezen hebben nooit iets (thank god)
    eigelijk betaal ik dus voor deze 2, 30 euro per maand x 12 maanden = € 360.00 per jaar voor niks!

Nu heb ik een paar maanden geleden al een mail gestuurd dat ik wil opzeggen, maar hun blijven volhouden dat ik er 5 jaar aan vast zit.

Dit mag toch niet meer? je heb toch altijd een opzegtermijn?
    net als bij een zorgverzekering?

Ik ben me echt al weken suf aan het zoeken op google en de voorwaarden enzo, maar ik kom er geen wijs uit.

Er moet toch een manier zijn om deze verzekeringen te kunnen beeindigen ??

Iemand hier ervaring mee? of iemand met juridische kennis? ;)

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Werk zelf in een praktijk en we hebben 2 verschillende verzekeringen (proteq en petplan) maar ik geloof niet dat die zo werken hoor? Heb me nooit helemaal verdiept in de voorwaarden moet ik zeggen;)

Tip waar je nu niets aan hebt, als je het geld hebt zou ik lekker zelf wat geld opzij zetten. Mocht je het niet nodig hebben gehad kun je het weer ergens anders aan uitgeven:)

3. Engeltje1

ik stuurde een mail om te vragen hoe ik op moest zeggen, of dit echt op een speciaal formulier moest of dat dat ook zo via mail kon en kreeg dit als antwoord

Geachte mevrouw ...... ,
    >
    > U kunt de verzekering beëindigen op de contractsvervaldatum. Bij u is de contractsvervaldatum 01-10-2014. U kunt de beëindiging wel per direct aan ons doorgeven, wij beëindigen de verzekering dan per 01-10-2014.
    >
    > Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    >
    > Met vriendelijke groet,
    >
    > Petplan Nederland (Veterfina BV)

pff wat moet ik hier nou mee... wil gewoon van die verzekering af!!!! gaat dit nou echt niet lukken ?????

dit mag toch niet meer..........

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Volgens mij zit je er 5 jaar aan vast.
    Bij Proteq tenminste wel.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb net even de voorwaarden bekeken op internet en het lijkt er idd op dat je eraan vast zit;)

Je hebt waarschijnlijk gekozen voor 5 jaar omdat de premie dan hetzelfde blijft.
    Je krijgt trouwens wel korting als je meer huisdieren hebt zag ik?

6. brigges

brigges Niet meer actief

Dat je voor niks betaald zou ik niet zeggen.... wat als je dier straks ziek wordt en je voor giga hoge kosten komt?

De laatste dierenarts rekening was bij elkaar 3500,--!!!! Mijn hondje heeft een week op de intensive care gelegen in het dierenziekenhuis in Utrecht.

Gelukkig was ik verzekerd (Proteq) en kreeg ik iets van 2800,-- terug. Je betaald altijd 19% eigen risico.

Dus voor 16,-- euro per maand (dat betaalde ik) hoefde ik maar een paar honderd euro zelf te betalen in plaats van die 3500,--

Het is maar net welk risico je wilt nemen. Als je mazzel hebt blijft je dier gezond, maar als je pech hebt krijg je dus de situatie die ik had. Een ziek hondje op de intensive care en een rekening van 3500,--

7. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    hallo,
    ik zit ook bij proteq en die heb ik via een officiele brief opgezegd,hoor
    het enige dat ik terug kreeg was dat het per kalenderjaar gaat en dus niet elk moment.
    dus ik zou t gewoon s proberen want ze mogen je niet verplichten om zo lang bij ze te blijven.

8. Engeltje1

Ja dat snap ik wel Brigges, daarvoor ben ik ook de verzekering in 1e instantie aangegaan

voor mijn andere kat , die heeft altijd wat, dus ben ik er ook heel blij mee dat ik daar een verzekering voor heb.

Maar voor mn 2 meiden ;) ik vind het gewoon zonde geld!!
    ze hebben tot nu toe (ze zijn allebij 3 en heb ze vanaf kittens) nog nooit iets gehad..

Ik heb nog een 2 andere katten, van mijn moeder overgenomen, die zijn niet verzekerd, het mannetje hiervan, loop ik ook constant bij de dierenarts, gister ook weer, weer 60 euro!

een verzekering overzetten kan ook niet, omdat ze ook speciaal gechipt moesten worden.

ik baal hier zo van, mn eige domme schuld.

Cat: jij zat er dus ook langer aan vast dan een jaar eigelijk ?

9. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Hoi, ik ben inderdaad bang dat je eraan vast zit. Per 1 januari 2010 is het inderdaad veranderd, maar dit geldt niet voor bestaande contracten gemaakt voor 1 januari 2010.

hieronder een link voor algemene informatie over verzekeringen:

Verzekering opzeggen - Verzekeringssite.nl

En zoals Brigges al schreef; nu is er niets aan de hand. Maar je weet nooit wanneer het noodlot toeslaat.

Groetjes,

Eowyne

10. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Looptijd en premiegarantie

U kunt kiezen voor een looptijd van 1 of 5 jaar.
    Bij de aanvullende Sterilisatie en Castratie
    Verzekering is een looptijd van 5 jaar verplicht.

De premies vermeld in op de website gelden
    bij een looptijd van 5 jaar. Indien u kiest voor
    een looptijd van 5 jaar verzoeken wij u om
    een extra bevestiging op het aanvraagformulier.

Het is ook mogelijk om voor een looptijd van
    1 jaar te kiezen. Er geldt dan een opslag van
    3% op de op deze website vermelde
    maandpremies.

Petplan biedt u een premiegarantie. Wanneer
    u geen wijzigingen aanbrengt in het gekozen
    Zorgpakket blijft de instapleeftijd bepalend
    voor de te betalen premie

11. Engeltje1

Dan je wel Eowyne

en er kan altijd iets gebeuren, tuurlijk wel, maar stel dat er niets gebeurd, dan gooi ik zo 1440.00 de lucht in

12. Engeltje1

Dat had ik ook al gelezen Shel :(

13. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ow:(

14. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ja dat is waar. Het is dan zonde van het geld.

Het blijft een moeilijke gok om te nemen. Wij hebben er destijds wel veel aangehad. Ons kat was ook zo gezond als een vis, totdat ie 4 werd en opeens stopte met eten en steeds magerder werd. Hij bleek een vorm van kattenkanker te hebben. Dit heeft ie helaas niet overleefd maar de kosten van alle echo's en onderzoeken zijn wel grotendeels betaald. Dus voor ons was het (helaas) wel goed dat we het gedaan hebben.

15. Engeltje1

:$ ow sorry meis, wat erg! daar heb je indd wel weer gelijk in.
    zover had ik eigelijk niet nagedacht, dat ze echt ziek kunnen worden.

me andere kat heeft ook een verzekering, maar met hem zit ik contstant bij de dierenarts,
    dan weer uit een boom gevallen en looptie mank
    dan heeft wonden van het vechten
    dan kan hij ze staart niet meer bewegen

echt een wildebras dus. maar me 2 vrouwtjes niet. dus ik had echt zoiets van "zonde van het geld"
    en eigelijk niet bij de echte ziektes stil gestaan :x

16. brigges

brigges Niet meer actief

Er is een manier om er vanaf te komen ;)

Je zegt dat je de dieren niet meer in bezit hebt en geeft de naam op van de nieuwe eigenaar. (moeder, vriendin, zus...etc) Een nieuwe eigenaar heeft niet de verplichting om de verzekering over te nemen. En jij bent niet verplicht om een verzekering door te betalen voor dieren die je niet meer hebt.

17. Engeltje1

@ Brigges: haha dat heb ik al geprobeerd, ik heb aangegeven dat ik de poezen niet meer heb omdat ik het niet meer kan betalen, verzekering, eten enzo ;)

toen hebben ze me een afstands verklaring opgestuurd, die ik moet invullen en ondertekenen, maar dan moet ook de chip eruit gehaald worden bij de dierenarts.
    tevens kan ik niet meer bij die dierenarts terecht dan.

want dat zien ze in de computer.

leugentje om bestwil heeft dus niet geholpen :)

best vaag eigelijk want 4 maanden later heb ik een declaratie opgestuurd voor die kat die altijd wat hebt en ze hebben netjes uitbetaald haha zonder bedenkingen van "he? ze heeft ze toch niet meer" :p

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja denk dat je er aan vast zit.
    mijn man had een polis voor zijn hond, elke keer vielen dingen buiten de verzekering, heel irritant....
    ik belde in dec op of casteratie vergoed werd, ja volledig. Dus ik een week later in januari de hond laten casteren. Was hun voorwaarde veranderd in 50%. Was zooo boos, heb echt pissig opgebeld, tja ze kon niet zien dat we gebeld hadden, maar ik had de nieuwe voorwaarde moeten lezen. Nou hun medewerker ook! heb gelijk opgezegd!
    Maar heel irritant dat we dus veel niet vergoed kregen en wel dik 30 euro betaalde.

19. Engeltje1

ja dat is indd ook zo Brenda.
    ik had blijkbaar ook de voorwaarden niet goed gelezen ;)

en heb alle 3 de beessies gelijk laten inenten tegen niesziekte enzo

bleek dat ze daar niet voor vergoed zijn :$ pff

het consult is al 27.50 en dan alle 3 de poezen tegelijk inenten,
    was weer een rib uit me lijf :p

20. tricia82

tricia82 Niet meer actief

een vriendin van mij kon er ook niet vanaf komen.
    ook al ging ze de schuldsanering in dan nog kon ze het contract niet verbreken.

Deel Deze Pagina