Hoi meiden, een van mijn vriendinnen vertelde ons dat ze borstkanker heeft, ze is nog maar 23 ! En wij maar denken dat snel de mededeling kwam dat ze zwanger zou zijn... en dan dit. Omdat zij in God gelooft (en ik niet ) ben ik op zoek naar een mooi vers die ik haar kan opsturen. Wie weet er een mooi vers?
Psalm 91; 4 (groot nieuws bijbel) Hij bedekt je met zijn vleugels, onder zijn hoede ben je veilig; zijn trouw is een schild, een pantser. Deut 4,31 Want de HEER, uw God, is een God van liefde. Hij zal u niet verlaten en u niet in het verderf storten. Psalm 23:4 Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar, want u bent bij mij, uw stok en uw staf, zij geven mij moed. Matteüs 11:28: Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven.
wat verschrikkelijk voor je vriendin...... en ook voor jullie! Heel veel sterkte samen. Ik heb een mooie christelijke tekst , althans dat vind ik zelf. " En houd dit voor ogen Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld'' (matteus 28:20b)
Opwekkingslied 488 Houd mij vast, laat Uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dicht bij uw hart. Ik voel de kracht en stijg op als een arend. Dan zweef ik op de wind gedragen door Uw Geest en de kracht van Uw liefde. Prachtige tekst al zeg ik het zelf. Misschien kun je alleen de eerste vier regels gebruiken. Je kunt ook in een christelijke / evangelische boekwinkel kijken naar mooie kaarten. Sterkte meid!
ja idd! je kunt ook opwekkingsliederen gaan zoeken. Dat zijn vaak ook mooie teksten over hoop en liefde.
Dat lied is zoooo mooi!! Die hebben wij gebruikt op onze bruiloft, we kwamen er op binnen en Remco Hakkert speelde het als opening..
dit waren ook de eerste 2 die bij mij opkwamen.. en want ik ben verzekerd dat niets mij kan scheiden van de liefde van God. (da's vrij vertaald)
in assen heb je een cristelijke (geloof ik) boekenwinkel, zij verkopen ook kaarten met div teksten erop.
Volgens mij woont TS in het noorden dus je kunt in Groningen of Delfzijl kijken in de christelijke boekwinkel als je echt iets christelijks wilt hebben.
Ik snap niet zo goed waarom jij haar iets wilt schrijven vanuit het geloof terwijl je zelf niet gelooft. Het kan dus nooit echt vanuit jouw hart geschreven worden. Christelijke teksten zal ze waarschijnlijk zelf wel gaan zoeken. Als jij haar iets wilt geven zou ik dus iets schrijven waar je zelf ook achter staat. Ik zou op zoek gaan naar een ander gedicht/liedtekst waar je zelf ook 100% achter kan staan. Heel veel sterkte voor haar en voor jullie als vriendinnen!
Ik vind het heel lief dat je je in haar in wilt leven en een bijbeltekst voor haar zoekt. Als ik me weer wat beter voel, zal ik uitgebreider reageren.
Persoonlijk zou ik net als een paar voorgangers geen kaartje sturen met een bijbeltekst als jij zelf niet geloofd. Schrijf alsjeblieft iets uit je eigen hart, schrijf op wat je denkt! En denk even goed na over het kaartje wat je wilt sturen, je wilt niet weten hoeveel ongepaste kaartjes je op zo'n moment ontvangt.... (geen sterkte met rouwranden (komt zo lullig over), geen beterschap (want zover is het nog niet)). Wel erg lief dat je een kaartje gaat sturen, het zal haar goed doen dat er aan haar gedacht wordt! Misschien kun je ook een zinnetje richten aan haar partner? Die worden vaak vergeten....
het gaat erom dat ts haar vriendin uit die teksten heel veel kracht haalt en dan maakt het niet uit wie het geschreven heeft en of diegene wel of niet gelooft napoleon ik wil je nog heel veel sterkte wensen meid je hebt al veel voor je kiezen gekregen dit jaar eerst jou eigen moeder en nou je vriendin
Er zijn in psalm heel veel mooie teksten, zoals hierboven al een paar keer aangehaald is. En als je voor een ander mooi gedicht wil gaan dan heb ik deze nog voor je: zon kom op zet je stralen aan stuur de wolken naar de maan schijn een wak in de wolken schijn een gat in de lucht een straaltje zon op mijn gezicht voel ik met mijn ogen dicht zon kom op zet je stralen aan dan kan ik naast mijn schaduw staan
Ik moest denken aan Jeremia 29:11 Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven.
Deze vind ik ook erggg mooi. Werd laatst gezongen op de begravenis van mijn tante. Prachtig! ( maar dan uiteraard wel de hele tekst ) Krijg er nog kippenvel van als ik de tekst lees.
Komt tot Mij allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij; want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. Of iets met het gedicht 'Voetstappen': Voetstappen in het zand.. Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij. We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand. Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop. Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan. Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..." De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..." En ik vond nog dit mooie gedichtje: Met de ogen van Jezus kijk ik op jou neer Ik zie jouw gebrokenheid Jouw pijn en verdriet telkens weer God is jou nabij dat mag je weten In jouw hele leven is Hij jou nooit vergeten Zijn liefde voor jou is onbeschrijfelijk diep God, jouw Vader, die jou schiep Kom met al jouw gebrokenheid maar naar Hem toe ook met wat je ook gedaan heb en wat je nu ook doet Hij is nabij en wil er voor je zijn bij Hem vind je vrede bij Hem is het fijn bij Hem is genade en vind je herstel genezing kun je van Hem ontvangen Ga maar naar de Vader Hij helpt jou wel
Voetstappen in het zand is ook een hele mooie ja! Een gedicht waar ik ook veel aan heb gehad en vergeet hem gewoon Die tekst is ook veel op kaarten enz te krijgen, als je een bijbelwinkel in de buurt hebt, kan je daar eens kijken.. Sterkte ermee!