Klopte jullie voorgevoel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nneah, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

Waar ik eigenlijk best nieuwsgierig naar ben: Hadden jullie tijdens jullie zwangerschappen een voorgevoel dat het een jongen of een meisje zou zijn? En klopte dit?

Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap een heel sterk voorgevoel dat ik een meisje kreeg, zodanig dat ik echt erg had moeten wennen als het toch een jongen geweest was. Dat voorgevoel was toen juist. Nu ben ik weer zwanger, ik heb nog niet echt een voorgevoel, maar ben wel benieuwd hoe dat bij jullie was? :)

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Eerste zwangerschap wel 2de niet. Is natuurlijk 50-50

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik wist zeker dat het een jongetje zou zijn, ook iedereen in mijn omgeving was er van overtuigd. Maar er ligt toch echt een heel mooi meisje hier in de box. ;)

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Mijn gevoel zei een jongen en dat klopte. Ik had dat gevoel niet helemaal vanaf het begin trouwens hoor kwam later pas.

5. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik dacht vanaf het begin al, ik heb een jongen in mijn buik. Gisteren nub gezien, ik weet dag dit geen zekerheid biedt maar het was zo duidelijk voor de dame die de echo deed..een jongen hoogstwaarschijnlijk!

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik was er met dl van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen omdat ik stiekem graag een meisje wilde..
    op de echo bleek ze toch echt een meid te zijn

7. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Bij de eerste dacht ik een meisje en was het ook een meisje, bij de tweede dacht ik een jongen en was het weer een meisje, nu denk ik een meisje en ik ben heel benieuwd wat het gaat worden!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn voorgevoel klopte niet.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja bij beide zwangerschappen.

10. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja, bij beide kinderen.

11. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik stel de vraag omdat ik denk dat je dat op één of andere manier, op basis van hormonen ofzo, wel kan aanvoelen. Maar denk dat het in dat geval moeilijk is om een onderscheid te maken tussen aanvoelen en willen/hopen.

12. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Drie keer fout, los van wat ik hoopte :p Manlief had het drie keer goed!

13. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, een heel sterk gevoel. Zelfs al voordat ik zwanger was riep ik altijd al; wij krijgen een meid!
    Dat gevoel bleef tijdens zwangerschap en klopte ook!

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee hoor, hier klopte er niks van.
    Ik was er echt van overtúigd dat het een meisje zou worden. Alles wees er ook op: de bakerpraatjes, de symptomen, de skull theorie, de nub theorie, de chinese kalender, noem maar op.
    Ik heb zelfs nog heel hard tegen mijn moeder geroepen 'Ja hallo, IK ben hier toch zwanger! IK weet toch zeker wel wat ik krijg?!'
    Whaha, niet dus. Het is écht een jongen! En super blij mee hoor!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    eerste keer klopte het, tweede keer niet. Heb wel een weekje moeten wennen dit keer. Niet omdat een jongen minder leuk is dan een meisje, maar omdat ik afscheid moest nemen van het beeld van 2 kleine meisjes (was namelijk ook wat ik altijd riep: ik krijg eerst 2 meiden, en dan een jongen. Maar omdat we maar 2 kindjes wilden, zou het bij 2 meiden blijven dacht ik :D).

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja vanaf het begin klopte mn gevoel :)

17. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik heb altijd geroepen mijn eerste kindje wordt een meisje. Toen ik zwanger was was ik daar nog steeds van overtuigd. Ik had het ook heel raar gevonden als ze ze zou zeggen het is een jongen :)

18. Angeltje78

29 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1 ste hadden we zelfs alleen een meisjes naam. Na de echo bleek dus dat we deze ook gewoon konden gebruiken. Bij de 2 de voelde ik t niet en hadden we Namen voor jongen en meisje, deze was een meid. Bij deze zwangerschap hadden we dus de jongens naam al, dezelfde die we bij de 2 de al bedacht hadden, en toch was ik ervan overtuigd dat dit toch een meisje weer zou worden. Maar dat gevoel was mis, t is dus toch een jongen :)

19. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik heb twee keer gedacht dat het een jongen zou zijn. Maar het zijn toch echt twee meiden!

20. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allebei de zwangerschappen fout!eerste overtuigd dat we een jongen zouden krijgen. Bij de geboorte bleek het een meisje! Blij verrast.
    Tweede zwangerschap totaal anders, dus toen dacht ik, dan zal dit wel een jongen wordt, maar bij 20 weken echo bleek het weer een meisje.. Nu nog wachten tot de geboorte om zeker te weten datzelfde ook echt een meisje was!

Deel Deze Pagina