Buiten Baarmoederlijke Zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door whitesaber, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Hoe weet je of je dat hebt?

2. MissT

MissT Niet meer actief

Symptomen
    Wanneer je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, zullen hiervan doorgaans rond de 6e tot 10e week van je zwangerschap symptomen voordoen. Mocht je deze symptomen krijgen, dan moet je dit direct met je arts bespreken. Symptomen voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn:
    Buikpijn aan een van beide zijden
    Vaginaal bloedverlies
    Pijn in de schouderstreek
    Flauwvallen
    Misselijkheid
    Wanneer deze verschijnselen zich voordoen, kan er sprake zijn van een subacute vorm van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vaak kan de betreffende eileider in dit stadium nog worden gered (zie behandeling hieronder). De acute vorm doet zich voor wanneer de eileider barst en gaat gepaard met de volgende symptomen en shockverschijnselen:
    heftige pijn
    bloeddrukdaling
    snelle pols
    bleke huid
    Een acute buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekent dat er onmiddellijk een spoedoperatie moet worden uitgevoerd.

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

In het begin weet je vaak niet dat je het hebt.
    Je heb de zelfde symptomen als een gewone zwangerschap.
    Vaak voel je na een tijdje heftige buikpijn aan 1 kant en je
    heb bloedverlies.
    Op de echo kunnen zien of de innesteling goed is gegaan en
    of het echt in de baarmoeder zit en niet in de eileider ofzo.
    Als je het fijne wil weten moet je even Google dan weet je
    meteen alles er over.

Groetjesss Jetje

4. Tese

Tese Niet meer actief

Vermoed je dan dat je er 1 hebt?

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn onderbuik voelt net alsof het gekneust is
    En meer aan de rechterkant waar ook mijn eisprong was...
    Voelt niet goed,mijn man zegt morgen even een afspraak maken bij de gyn...

Een zwangerschap zou onlogisch zijn
    We zijn 8 okt net voor het echie gegaan,dus symptomen zou het niet kunnen zijn...

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Met een bbz heb je ook gewoon positieve zw-testen. Want je lichaam maakt gewoon hormonen aan en laat het vruchtje groeien. Tot het niet meer past en dan komen de klachten.

Ik zelf had 1 dag héél licht roze verlies. Een dag later af en toe pijn in mijn schouder/nek.
    S'avonds begon ik het gevoel te hebben te moeten poepen, maar het lukte niet (had sochtends nog goed gehad) Wc op en af, de hele avond met buikpijn dus. Eind van de avond een veegje bloed. Maar aan een bbz dacht ik niet. Zo vreselijk erg was de buikpijn niet.
    Toch voor de zekerheid naar de huisartsenpost.
    Daar voelden ze aan mijn buik en keken ze met een eendenbek. Toch een gyn laten komen voor een echo om het een ent ander uit te sluiten.
    Eenmaal wachtend op de echo werd de buikpijn (Bij mij links) erger en erger, maar lopen kon ik nog wel (lekker eigenwijs) Tijdens de echo werd er een bbz vermoed want baarmoeder was leeg. Wel zagen ze een vaag plekje links wat op vocht duidde.

Dus ik moest onder het mes. Tijdens de operatie bleek mijn eileider al te zijn gesprongen en er 300 cc bloed in mijn buik te zitten. Bloed veroorzaakte de buikpijn dus, en daardoor werd het pijngebied groter.

Het is in de praktijk dus best moeilijk om een bbz vast te stellen als het nog pril is. Ik was 5 weken zwanger.
    Maar omdat ik wel positieve testen had namen ze me gelukkig wel serieus in het ziekenhuis.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

pfff... wat een verhaal!

je moet een hoop klachten hebben voor ze aan een bbz denken. toen ik zwanger was verging ik van de pijn bij mijn rechtereileider, soms zo erg dat ik even niets kon zeggen en echt dubbelklapte. maar omdat ik geen bloedverlies had en andere dingen, dacht de vlos niet aan een bbz.

dat was het ook niet, gelukkig. vond het wel raar dat alle pijn zich daar concentreerde.

Deel Deze Pagina