misschien een idee om de fles dikker te maken? nog niet met rijstbloem maar met johannusbroodpitmeel? de voeding verzadigde mijn zoon ook niet meer en hij moest zoiezo jbpm om zijn reflux en hij had ineens minder honger bleef lekker in het buikie
Hier hebben we ook een stevige weigeraar gehad met 2,5 maand tm 10 maand. Ik had ook alles gprobeerd bij mijn zoontje was ten einde raad... uiteindelijk dronk hij uit een tuitbeker zonder antilek van difrax met zachte tuit. Die gaat niet zo hele hard en kon ook nog wat sabbelen/kauwen. misschien vind hij koude melk lekkerder? of op pink laten sabbelen en dan met spuitje erin druppelen/spuiten... Hier heb ik het naast me neergelegd op een gegeven moment. Hij heeft van 2,5 maand tm 7 maand bij de oppas helemaal niets tot 30cc op een hele dag binnengekregen. Met als gevolg dat hij aanviel op mij als ik thuis kwam. Hij was bij de oppas helemaal niet vervelend, behalve als zij de fles probeerde. En helaas voor mij haalde hij de schade van overdag s nachts in. Toen hij 10 maand was begon hij ineens uit de fles te drinken, gek he? Maar toen hoefde het natuurlijk niet meer, want meneer kon prima uit die tuitbeker drinken. Succes, maar hoedan ook het komt goed!!
Het komt ook vast goed en ik begrijp hem ook best wel. Mijn oudste dronk vrijwel gelijk uit een fles, maar hem droeg ik ook altijd bij me, 24/7! Als hij sliep, sliep hij bij me in de buurt. Als hij wakker was speelde ik met hem. Ik denk dat het flesweigeren komt omdat ik de jongste veel sneller wegleg. Slapen doet hij in zijn eigen bedje en als hij wakker is, leg ik hem veel sneller in de box. Dat komt omdat ik nog een peuter heb en het huishouden, dus de jongste wil gewoon die kwartiertjes dat hij aan de borst ligt, zeer graag zo houden. Dat zijn zijn momenten van intimiteit. Maar goed er moet wel verandering komen. Dat hij overdag dan minder drinkt is prima en dat hij dat sávonds bij bij mij inhaalt ook prima. Als hij maar niet de hele dag huilt want dat vind ik zo verschrikkelijk...voor hem, voor papa en mijn oudste. Vanmorgen probeerde ik het weer met vers afgekolfde melk, nou...geen druppel! Tepelhoedjes geprobeerd.. geen succes en volgens een vriendin is het niet goed voor de borstvoeding stimulatie. cupjes geprobeerd, maar hij raakt niet verzadigd, slikt het niet goed door en geeft het daardoor veel terug. Ik heb johannebroodpitmeel dus dat kan ik nog proberen, alleen zit ik dan weer met hete dagen...hij moet toch genoeg vocht binnen krijgen, maar dan kan ik nog wat aloe vera sap geven, want dat vindt hij best lekker. is dat eigenlijk wel goed aloe vera sap voor zo'n kleintje? Ik filter het wel en er zit geen toegevoegde gewone suikers in. Mijn borstvoeding vindt hij trouwens heerlijk hoor! Overigens aloe vera sap doet ook wonderen voor de borstvoeding. Als ik daar 1.5 liter van opgedronken heb, maak ik mega veel voeding aan, tip!
zou ik net zeggen! in het ziekenhuis kreeg mijn zoontje Cupfeeding. Omdat ik bv wilde geven mocht hij niet aan de fles. omdat dit zo ontzettend niet op borstvoeding lijkt, lukt dit soms wel.
dan neemt genoegen met dat beetje wat hij drinkt, terwijl hij op hete dagen veel meer vocht verliest.
Maar Aloe Vera sap is ten eerste bijvoeding en ten tweede helemaal niet geschikt voor een baby van nog geen 3 maanden! Het prikkelt nl. de darmen en werkt daardoor laxerend, wordt veel gebruikt om te ontslakken en af te vallen. Niet geschikt voor jonge baby-darmen dus! Als hij echt helemaal niet drinkt, kan je heel eventueel een slokje water geven met dit warme weer, maar hoe meer trek des te meer kans dat hij de fles met bv wel pakt! Ik zou het blijven proberen en niks anders geven behalve live borstvoedng natuurlijk!
Aloeverasap is echt megaslecht voor een kleine baby! Dat moet je gewoonweg ECHT niet geven aan een kind. Staat bijna gelijk aan vergif voor zo'n jonge baby. Sommige kinderen drinken gewoon niet uit een fles. Punt uit. En er komt een moment dat je dat als ouder gewoon maar te accepteren hebt. Je kunt elke dag een fles blijven aanbieden in de hoop dat je kind de slag te pakken krijgt en daar kunnen soms een paar weken overheen gaan, maar een fles is naast een borst echt niet de enige manier om melk in een kind te krijgen. Dat kan ook met een cup, een beker, een voedingsspuitje en zelfs met vingervoeding. Je hebt wettelijk gezien het recht om 9 maanden je kind te voeden. De wet heeft het over het recht om te VOEDEN. Veel moeders vullen dat in door te kolven, maar je mag even goed je kind gewoon live voeden. Dat kun je doen door naar je kind toe te gaan (reistijd is dan wel eigen tijd) of door je kind naar je toe te laten brengen. Als papa thuis voor de kleine zorgt is dat laatste natuurlijk de handigste oplossing. Verder vind ik het wel vreemd dat je in vergelijking met je oudste zo 'hard' met je baby omgaat. Waarom mag je jongste niet gewoon lekker in de draagdoek bij jou of papa? Heeft je jongste dan niet evenveel mamahonger als de oudste toen die die leeftijd had? Wij doen hier thuis aan AP, en dat betekende: veel dragen, op verzoek voeden EN: baby heeft voorrang op oudste (en niet andersom!)
Ja diksmama daar zat ik dus ook vannacht om te tobben... Kindje in de box want peuter heeft zijn tijd nodig.... Ik hoop dat we het verkeerd begrijpen en dat het minder hard is bedoelt dan we denken....
Ik vind het niet heel hard klinken. Ze schrijft toch dat ze samen genieten van die intieme momenten aan de borst? Ze moet hem alleen eerder wegleggen omdat ze nog een peuter heeft rondlopen.
wat ik nog wel wil zeggen is dat mijn zoon bij de oppas thuis super tevreden was (ook zonder melk) helemaal niet huilerig, alleen de fles vond hij gewoon niet leuk. Bij mijn man, dus bij ons thuis, was het wel een drama. Ik denk dat hij wist dat hij thuis was en dat hij gewoon om mij (euhm de borsten) zocht. Het advies wat ik je wil geven is dat je in dit geval (hoe erg het ook is) gewoon moet loslaten... hoe meer je er mee bezig bent hoe meer afkeer hij ervan krijgt. Probeer te regelen op je werk dat je 1 of 2 keer naar huis/oppas kan (of je man brengt je zoontje) En de oppas of je man moet gewoon die andere voedingen maar proberen te geven met een fles, als dat niet lukt, dan lukt het niet en dan drinkt hij later wel bij jou. Ik denk dat jou zoontje in een andere omgeving niet huilerig zal zijn en misschien zelf wel wil drinken uit fles/tuitbeker/beker of wat dan ook. Laat in ieder geval op dit moment de borst een veilige plek zijn voor hem en laat het gewoon een weekje los. Ik denk dat het ook beter is dat iemand anders hem die afgekolfde voeding geeft, want bij jou is het natuurlijk helemaal geen succes..... Hier is het ook goed gekomen, ookal vond ik het veschrikkelijk, maar aan een druk makende mama heeft hij ook niets.
Het klinkt misschien veel harder dan het is. Er is gewoon minder tijd voor spelen en bij mama hangen. Ik heb een (vaak) zieke man, een peuter, het huishouden en...straks weer 4 dagen werken! Het is gewoon eerlijk verdelen op het moment. Natuurlijk krijgt de kleine voorrang..zeker als het om eten gaat. Hij krijgt voeding wanneer hij vraagt en niet op tijden. Ik zal jullie ook even vertellen dat ik er 1 heb van 7.5 kilo, 65 cm en hij is 2.5 maand!!! Dus die krijgt werkelijk niets te kort! Niet meteen veroordelen. Niemand is bij mij thuis geweest. Aloe vera sap zal ik niet meer doen. Overigens geef ik het al heel lang ..druppeltjes dan he, aan mijn vinger ofzo, omdat ik al vroeg zag dat hij het een lekker smaakje vond. En nog wat, mijn jongste heeft geen darmkrampjes, maarrr ik zal het niet meer geven.
Ik ga het ook een beetje loslaten. In het ergste geval moet mijn vriend maar naar mijn werk rijden. Het is een kwartiertje hier vandaan.
Bij een vriendin van mij hielp liedjes zingen...Misschien een tuitbeker met zachte tuit (zeg ook maar wat hoor...heb gelukkig geen ervaring..)
Lijkt dus erg op mijn situatie. Toen de jongste geboren was was ik kostwinner en was ik met 12 weken gewoon weer van 's morgens 7 tot 's middags 17 van huis. We hadden geen auto, werk was 45 minuten fietsen en een intensieve baan. Mijn enige kortere dag was de woensdag (onderwijs), maar dan moesten we vaak vergaderen. Mijn man kwam elke dag met de baby achterop (in een babybike, kunnen ze vanaf 6 weken in) naar school zodat ik tussen de middag zelf kon voeden. Ook toen er sneeuw lag (ze was van oktober). En ja de oudste kreeg minder aandacht. Nou scheelde het wel dat de oudste meestal met me mee ging naar school omdat hij er 4 dagdelen per week op psz zat. Mijn dochter hebben we vrij lang met vingervoeding (melk in spuitje, op papa's duim laten zuigen - diep achterin de mond, en als ze goed zoog melk met het spuitje naast de duim spuiten).
Hier ook een flesweigeraar gehad gedurende twee maanden. Ben terug gaan werken met 4 maanden en met zes maanden gestopt met de borstvoeding.. Als ik thuis was liet ik ze gewoon bij mij drinken.. anders uit de fles. Ook verschillende geprobeert en uiteindelijk is het zo'n goedkope fles van de Hema geworden. Met smalle speen. Een brede speen zoals die van Avent of van Tommietippee wilde ze niet. Ook gaf en doe ik nog steeds trouwens haar fles geven als ze op het voedingskussen ligt. Hier is het na twee maanden dus gelukt,.. kostte me bloed, zweet en tranen, maar 't is goed gekomen.. en de bv kon ik op deze manier picobello afbouwen.
Als het zo erg op je eigen situatie leek, waarom vind je het dan hard? Dat snap ik niet! Enige dat ts zegt is dat ze niet de hele dag met haar baby bezig kan zijn omdat er nog een peuter in huis rondloopt. Is dat zo hard? Volgens mij is ts meer thuis dan jij was toen je kind nog maar 12 weken was! Je vertelt altijd verhalen over AP, de hele dag je kind bij je dragen en voeden op verzoek, maar dat was dus alleen de eerste 3 maanden? Ik vind het hard om een baby van 12 weken oud 1,5 uur achterop een fiets te zetten in de vrieskou omdat waarom? Papa geen fles afgekolfde melk of spuitje kon geven? Beetje te gauw geoordeeld denk ik!