25.000 euro voor de gouden tip: flesweigeraar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Iris, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Huhh :(

Zie je...zo gek is het allemaal niet.

Er is voor mij geen andere keuze, punt!
    En geloof me ..ik ben echt een toegewijde moeder hoor.
    Ik ren mijn benen uit mijn lijf, om het iedereen en beetje naar zijn zin te maken.

2. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Ja joh...deze optie zal het worden en het zal allemaal wel loslopen.

Komt goed..komt goed..:)

3. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Anderhalf uur op de fiets in de kou vind ik ook nogal hard voor je baby (en trouwens ook voor je man..)

Helpt het niet om het met een spuitje naar binnen te brengen? Heel gedoseerd natuurlijk.Waarom bel je niet een lactatiekundige of zij wellicht tips heeft? Heb je al verschillende spenen geprobeerd? Met een groter/kleiner gat, bredere/smallere basis?

En ik begrijp het wel hoor dat je jongste iets minder kroelaandacht krijgt door je peuter. Moet je je peuter bijvoorbeeld maar allemaal ondeugende dingen laten doen, omdat je met de jongste aan het kroelen bent? Je doet het hartstikke goed en je moet je niet van de wijs laten brengen door anderen!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is ook een kwestie van peutertemmen hoor!
    Hier kon na even wennen de peuter weer heel goed kroelen TERWIJL baby aan de borst was.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Mama is niet de enige die AP is. Dat kan papa ook heel goed. Daarnaast, als je 4 dagen werkt, ben je 3 dagen WEL bij je kind.
    Papa kon baby heel goed voeden, maar peuter moest tussen de middag ook uit school gehaald worden en papa vond het beter als kind aan de borst dronk. Dus werkte dit gewoon veel praktischer uit. Ook naar werkgever toe (die nog wel eens moeilijk deed). Een kolf kunnen ze vragen of je het wilt uitstellen. Een baby niet.

Het enige verschil is dat onze aanpak van balans baby/peuter heel anders was. Als ik meer tijd aan baby besteedde deed papa leuke dingen met peuter. We hebben die kinderen namelijk samen. Dus ook de zorg- en kroelmomenten.

6. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik dacht dat je alleen beesten deed temmen??

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toddler taming is een vrij bekend begrip in de Engelstalige wereld. Hoort bij de 'terrible two's'.

8. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    #48 Iris, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010

Dat gebeurt hier ook waar mogelijk, dus ook hierin geen verschil volgens mij.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist en dat bedoel ik.
    Waarom een ander beoordelen met termen als "hard" als er met jezelf overeenstemmingen of eventueel "hardere" situaties zijn!
    Beetje jammer vond ik dat.

Iris; volgens mij ben jij een toegewijde moeder! Succes met het aanleren van de fles!;)

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ach ja oordelen over hoe een ander het doet is altijd makkelijk he....als ik lees dat iris met een zieke man zit en de rest lees hoe en wat dan neem ik alleen maar mijn petje af hoor...

het is een vrij logisch iets dat als je 2 kinderen hebt dat je dan niet als wanneer je maar 1 baby hebt dat je dan de hele dag gaat zitten knuffelen..
    ik ben ook hele dagen met louisa bezig, maar ik kan me nog herinneren dat toen de andere klein waren dat ik dan toch ook met regelmaat de baby in de box moest leggen omdat ik tijd te kort kwam on een ondernemende peuter uit de gordijnen te halen bij wijze van...

ik heb 4 kinderen dus weet als geen ander wat een geregel en gepas het af en toe is....

ik is trots op jou hoor iris....

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou ik ook. En een vinger wijst nou eenmaal gauw van zich af .... niks van aantrekken Ier.

xx

12. SymphonyX

SymphonyX Lid

30 sep 2007
    29
    0
    0
    Met een schooljuf discussiëren blijft lastig Iris ;) Ik vind je een kei van een duizendpoot! :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je doet altijd wat je aankunt per situatie. Maar op mij kwam het 'baby moet wachten en huilen, want peuter heeft aandacht nodig' wat hard over. Peuter kreeg namelijk toen ie baby was WEL al die aandacht. Onze keuze was hierin toch meer 'peuter kan wachten, baby gaat voor' dus baby hoeft niet huilend te wachten. En baby zat grootste deel van de dag in draagdoek.

Maar volgens mij gaat het bij Iris thuis niet zo hard aan toe als op mij overkwam uit haar berichtje.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja en jij doet het altijd allemaal beter? Waar lees je in godesnaam dat ze de baby laat wachten en huilen? Waar staat dat de peuter voor gaat? Want dat maak jij er nu van!
    Dat haar baby huilt komt doordat deze niet uit de fles drinkt, NIET omdat hij moet wachten!

Lees dit nog maar een keer:

Jouw peuter kreeg wel die aandacht toen ie baby was? Gek he; hij was de eerste en dus enige in huis! En ten tweede geeft Iris haar peuter meer aandacht dan jij jouw peuter gaf, want zowel zij en haar man zijn (nog) thuis en sturen de peuter niet 4 dagdelen :)$) per week naar de peuterspeelzaal!!!
    Jij ging toen je baby 12 weken was weer 30 uur aan het werk en liet je man met hem achterop 1,5 uur door de vrieskou fietsen. DAT is hard, sorry!

Iris komt op mij over als een moeder met gevoel en niet als iemand die hard is voor haar kinderen!

15. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    #55 Iris, 24 jul 2010
    Laatst bewerkt: 24 jul 2010
    ik voel me gevleid! :)

, maar ik doe gewoon mijn best hoor.. net als iedere andere moeder.
    Situaties veranderen en iedereen moet in *huize irisje* meedoen.
    dus als de baby even weggelegd moet worden omdat...weet-ik-veel-wat dan moet dat..het is niet om te pesten.
    en als Linc (mijn oudste) moet wachten omdat Reece (mijn jongste) aan de borst..dan moet hij wachten.

Als papa geen aandacht krijgt, omdat er 1 honger heeft en een ander zit in de gordijnen, dan wacht papa. Voor mij de normaalste zaak van de wereld.
    Als de hond naar buiten wilt , maar er heeft er 1 honger, 1 zit in de gordijnen en papa wilt zijn verhaal kwijt...dan moet de hond even wachten...ook hij komt gewoon aan de beurt.

Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt....behalve mama ;) :)

16. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    om even terug te komen op flesweigeren, want dat was de vraag..
    het gaat iets beter met de silicone fles van Nuby!

Maandag voor het eerst aan de bak...spannend!

Ze zien er achtergesteld, verwaarloosd of zielig uit toch?

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hey booey,

ben je er weer????

18. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb vanaf 4 weken "geoefend" met de fles, dacht dat ik daarmee problemen kon gaan voorkomen als de kleine naar het kdv ging ( 1 dag per week om te beginnen). Ze dronk altijd super uit haar flesje, eventueel lopend om haar een beetje af te leiden, alleen niet bij mij:D
    Maar sinds ze naar het kdv ging weigerde ze de fles, ben op een gegeven moment haar maar daar gaan voeden!

Nog een paar andere flessen geprobeerd, niets hielp. Nu blijkt dat ze alleen plat liggend wel der flesje drinkt! Dus nu doen ze dat op het kdv...

Ik ben ondertussen sinds een paar weken gestopt met de bv, na 3 dippen was er tijdens een weekendje weg, zonder dochter, niet meer tegenop te kolven... Dit weekend heeft mijn dochter wel goed gedaan om de fles te pakken. Ze had alleen papa en hij heeft rustig de tijd genomen om haar steeds te voeden, heeft gelukkig veel meer geduld dan ik.

Nog steeds drinkt ze de fles alleen plat liggend, het liefst met een hydrofiel over haar hoofdje waar ze een beetje aan kan frutten. Die doek heeft ook mijn geur, misschien helpt dat ook?!

Je hebt hier niet heel veel aan, op misschien een hele andere houding aannemen dan met de live bv, maar is dan ook meer een hart onder de riem van nog zo'n slechte moeder;)

19. adi

adi Niet meer actief

hahahaha klinkt echt geweldig en heel realistisch Iris! Ik kan het ook zo invullen, alleen met nog 1 kindje erbij. En zo zal het in elk normaal huis met meerdere kinderen aan toe gaan. Zolang we realistisch naar onszelf blijven kijken.
    En de laatste zin... zo herkenbaar :).... En helemaal niet goed natuurlijk :)

Fijn dat het met Nuby-fles beter gaat, hopelijk krijgt ie het trucje snel door, dan kun je hem met gerust hart achterlaten.

20. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    vaak hoor je dat als ze eerst de borst hebben gehad ze niks anders meer willen, heb het toevallig bij een vriendin gezien die moest ook weer aan het werken en haar zoontje wou alleen de borst en geen fles, ook geen fles met afgekolft melk.

Deel Deze Pagina