wie heeft er ervaring met Dostinex?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vanesje, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    deze keer geen bv meer voor mij maar gelijk fv. wie heeft er ervaring met het middel dostinex?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb het deze keer gehad. Werkte prima en geen bijwerkingen. Maar daar heb je wel kans op. Gewoon even met je VK bespreken en de bijwerkingen lezen. Kan je kijken of je het wil nemen. Ik had de vorige twee keren zoveel last van stuwing, dat ik graag het risico nam op bijwerkingen van de Dostinex. Maar zoals gezegd, nergens last van gehad.

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ha dat is een goed bericht! Ik neem ook graag de bijwerkingen voor lief dit keer.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is echt troep en wordt volgens mij ook alleen nog maar gegeven in noodgevallen, zoals kindje dood of mama in een psychose.

In 4 van de 10 gevallen werkt het ook niet, zeker als het bij een volgend kindje is en komt de stuwing toch meteen of als het pilletje is uitgewerkt.

En wil je echt de bijwerkingen op de koop toenemen?

Het is een heel zwaar medicijn dat normaal wordt voorgeschreven aan mensen met de ziekte van Parkinson of een prolactinoom (gezwel in de hypofyse).
    De bijwerkingen op korte en lange termijn zijn waarlijk niet mals.
    Ratjes krijgen er tumoren van (is bij mensen nog niet in klinisch onderzoek vastgesteld).

Het is echt met een kanon op een mug schieten. Je creëert er meer problemen mee dan je oplost.
    Stuwing is bij de meeste vrouwen ongemakkelijk, maar niet pijnlijk. Bij sommige pechvogels doet het wel pijn, maar het ongemak duurt meestal 24 uur. Hooguit een paar dagen.

Waarom zou je je gezondheid riskeren met een middel dat in veel gevallen niet eens doet wat je wilt dat het doet, terwijl er veel gezondere vrouwvriendelijkere alternatieven zijn?
    Gewoon elke dag na de bevalling flinke mok saliethee, eventueel homeopatisch middel, en de pijn krijg je weg met ibuprofen (haalt ook de zwelling weg) en koolbladeren uit de koelkast (kool bevat stoffen die stuwing doen slinken).

Bij heel erge last kolf je gewoon de hele boel een keer helemaal leeg. Daar stimuleer je de productie niet mee, maar je slaapt er wel een lekkere nacht op door (als je het vlak voor je gaat slapen doet en regelt dat papa de nachtfles doet).

De universiteit Groningen heeft een heel duidelijke en leesbare brochure over lactatieremmers:
    http://geneesmiddelen.wewi.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/Rapporten/2000/slikkenofstuwen/folderlactatieremmers.doc.
    lees die eens door.

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

idd ik heb salie druppels en saliethee genomen
    en kolfde alleen nog de spanning er af maar meestal deed ik dat maar 3 x op 1 dag
    na een week geen stuwing meer en hoefde ik de salie niet meer te nemen en ook niet meer te kolfen

en ik had echt super veel pijn
    de stuwing was echt niet te harde bij mij!!
    had de dokter gebeld vanwege de stuwing maar kreeg dus niks !

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Voor een volgende keer: combineer paracetamol en ibuprofen. Dan heb je dubbele pijnstilling en de ibuprofen gaat ook de zwelling tegen.

Dostinex en Parlodel helpen trouwens ook niet als je ECHT veel productie of stuwing hebt.

Deel Deze Pagina