Innesteling gevoeld of een late eisprong?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door NLJH, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi dames,

Ik ben erg benieuwd of de symptomen die ik gister avond/vannacht gehad heb iets betekenen; eerst iets meer uitleg over mijn situatie/1ste ronde.

Sinds 16 november ben ik gestopt met het slikken van de pil (microynon 30), vier dagen na het stoppen kreeg ik mijn bloeding op 20 november.

Ik heb alles via de biologische klok app netjes bijgehouden, volgens de kalender zou mijn eisprong zijn op 2dec. Doordat ik alles bijgehouden heb weet ik precies wanneer we ''geklust'' hebben; november 24/29/30 december;2/3/4/5/6/8 (we waren die week op vakantie haha)

Volgens de app moet ik op 17 december ongesteld worden.

Nu is het zo dat ik sinds gister avond / vannacht enorme krampen/steken en rommelende darmen heb gehad en ook twee keer flink heb moeten overgeven.

Kan het zo zijn dat dit een innesteling geweest is, of zijn het de symptomen van een latere (volgens MBK) eisprong?

Ik ben namelijk nooit ziek en voel me nu op wat lichte steken/krampen na prima.. Uiteraard let je op alles wat je lichaam doet maar ik vond dit wel even het vragen waard..

Thanks alvast voor jullie advies😊

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent net een paar weken met de pil gestopt. Je hebt alleen nog een pilbloeding gehad en weet absoluut nog niet hoe lang je natuurlijke cyclus zal zijn. Daar kan geen app je bij helpen. Die kunnen niet in je lichaam kijken. De meeste vrouwen hebben na pilstop eerst een langere cyclus dan 28 dagen voordat ze voor het eerst weer natuurlijk ongesteld worden.

Dus een antwoord op je vraag: ik denk geen van beiden nog. De meeste vrouwen merken niks van de innesteling of eisprong. Wat wel kan, is dat je het groeien van de follikels voelt. Daarna vind na een paar dagen de eisprong pas plaats.

Je kunt een zwangerschapstest doen en deze over een paar weken herhalen.

Het kan dus erg goed ontpillen zijn helaas. Buikgriep gaat momenteel ook erg rond.

Daar komt bij dat ook de meeste vrouwen in de ronde dat ze zwanger bleken, juist nergens last van hadden. Rond 6 weken zwangerschap krijgen de meeste vrouwen pas klachten.

(Neemt niet weg dat je uiteraard ook een van de gelukkigen kunt zijn die direct na pilstop zwanger is!)

3. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Probeer je niet zo trle focussen op het zwanger worden. Je bent nog maar net gestopt met de pil. Gun je lichaam even de tijd. Ik snap dat het moeilijk is, want als je de keus hebt gemaakt om voor een kindje te gaan, ben je liever gisteren dan vandaag zwanger. Verder sluit ik me aan bij Be Happy.

4. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Dames,

Daar was ik weer op dit topic. Inmiddels weer een tijdje verder, veel ''vreemde dingen'' gevoeld in mijn lichaam. Overgeven, enorme buikkrampen, hoofdpijn steken, spontane netelroos en vandaag dan (helaas) voor het eerst een bloeding.

Ik ging er niet vanuit al meteen zwanger te zijn omdat ik simpelweg niet weet wanneer exact mijn eisprong geweest zou zijn, als ik deze al gehad heb. Maar het zou uiteraard wel super geweest zijn;)! Back to reality haha..

Waar ik nu even nieuwsgierig naar ben is of ik mijn ''normale cyclus'' nu heb? Ik ben op 16 november met de pil gestopt, 20 november bloeding (ontrekkeningsbloeding denk ik), en nu 14 december mijn eerste ''echte'' ongesteldheid, denk ik dan... Ik zit dan op 25 dagen, en dat kan gezien worden als een normale cyclus toch? Maakt het klussen op het goede moment wat makkelijker als ik vanaf nu echt de MKB app en symptomen in mijn lijft kan gaan bijhouden.

Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
    Liefs!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je cyclus van onttrekkingsbloeding/pilbloeding tot eerste natuurlijke menstruatie is nog geen cyclus.

Vanaf 14 december kun je gaan tellen. Dit is je allereerste cyclus na pilstop en je kunt absoluut nog niet weten hoe lang deze zal duren. Kan 28 dagen zijn, kan 30 dagen zijn, kan zelfs nog langer zijn.

Ik zou eerst 30 dagen aanhouden voor de zekerheid en vanaf dag 8 flink gaan klussen.

Succes!

Deel Deze Pagina