Meiden, Vraagje ik ben nu 4,5 week zwanger en zojuist toen ik naar het toilet ging had ik een beetje bloedverlies... volgens de huisarts kan dit voorkomen maar is er niet gelijk reden tot paniek! Ik dus wel in paniek!! Wat denken jullie.. kan dit inderdaad gewoon,, zonder dat het fout gaat.. Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw!! Dank jullie wel!!! Liefs, x
Geen paniek hoor, dit is volkomen normaal. Het innestelen kan gepaard gaan met een gesprongen adertje. Of er kan wat oud bloed in je bm zitten.
Was het echt helder rood? Of meer bruin? Het hoeft niets te zijn.... Ik had van week 6 t/m 10 dagelijks een beetje bloedverlies en ben morgen 26 weken zwanger. Als het niet een maandverband vol is en je hebt geen buikkrampen hoeft het niets te zijn! Maar garantie heb je nooit, hoever je ook bent.... Het is moeilijk maar het enige wat je kan doen is afwachten.... Succes
Overleg anders eens met je VK of als je er nog geen hebt, zoek er eentje uit en overleg met diegene? Zij kunnen toch wat gerichter vragen beantwoorden dan een huisarts.
Geen paniek, had met 7 weken helderrood bleek er gewoon een adertje zijn gesprongen ofz..? even aankijken hoe het verloopt meer kan je niet doen en je vk ook niet.
Er kunnen veel onschuldige redenen zijn voor bloedverlies: adertje, seks, poliepje, goed doorbloede slijmvliezen. Het hoeft dus niets te betekenen. Zonder erge krampen is het meestal onschuldig...Sterkte hoor! ik begrijp je paniek heel goed en had er ook last van...
Bij mij betekende dat drie keer dat het niet goed zat rond die tijd, maar het zette ook drie keer vrij snel door en werd dan gewoon ongesteld. Misschien kan je een zwangerschapstestje doen, die van mij bleven duidelijk heel licht waaraan ik ook wist dat het niet goed zat. Krampjes had ik niet echt last van. Bij bloed kan het helaas twee kanten opgaan en het blijft altijd afwachten. Maar als je testjea donkerder worden en het bloed verder wegblijft dan zal het vast wel goed zijn.
Hier ook op week 6 en week 11 bloedverlies gehad. En daarbij bedoel ik redelijk heftig bloedverlies. Dus wel een aantal inlegkruisjes vol. Bij mij hebben ze de echte reden nooit gevonden, bleek achteraf wel dat ik een laagliggende placenta heb...wat een eventueele oorzaak 'kan' zijn.
heb het bij de eerste ook gehad. maar ik begrijp dat het enorm eng is. probeer toch je niet te druk te maken. meestal is zoiets niets. komt zelfs bij 1 op de 3 voor heb ik gelezen
Ik ken beide kanten helaas......tot 4 keer aan toe bloedverlies gehad.....3 x een miskraam geworden en nu weer zwanger ( hopen dat het nu goed blijft gaan ) Dit is overigens wel de eerste keer dat we een kloppend hartje hebben gezien, dus voor nu heb ik goede hoop. Ik wens je heel veel sterkte, want ik weet hoe moeilijk en zenuwslopend het is. Ik hoop dat dit een goede zwangerschap voor je mag zijn.
Herkenbaar! Ik heb kramp en bloedverlies gehad bij 6 weken zwangerschap.. ik schoot meteen in paniekmodus. Meteen vk gebeld en die zei ook; kan voorkomen, waarschijnlijk innesteling of een adertje.. maarja, dat geloof je natuurlijk never nooit! Toen het bij mij aan bleef houden een aantal dagen heb ik weer gebeld en ik mocht diezelfde dag voor een echo.. We hebben het hartje zien kloppen en ondertussen ben ik alweer 21 weken zwanger. Mocht het bloedverlies met krampen worden, bel dan gewoon nog een keer! Het is niet abnormaal in deze fase van de zwangerschap maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt!
Twijfel enorm of het goed zit... Bloed verlies heeft de hele dag aangehouden... Geen buikkramp... Me gevoel zegt aan de ene kant dat Alles nog gewoon goed is en dat ik nog zwanger ben.. Aan de andere kant ben ik veel te bang dat het fout is... Hopen op een goede nachtrust...!
Het is afwachten meid, blijf positief en hoop houden, zolang je geen krampen voelt, zal t wel goed zitten. Heb zelf met 7 weken ook bloedverlies gehad, maar mijn gevoel zei gelijk dit zit fout en volgende dag verloor is stolsels in combi met krampen en wist ik klaar.. Kon toen bij verlos terecht en die bevestigde dat ik het vruchtje verloren heb. Maar met 4.5 week kunnen ze ook weinig zien.. Ik hoop dat je de komende 1,5 week 'overleeft' en vraag om een vervroegde echo ter geruststelling! Telefonisch overleg/advies is altijd mogelijk! Hopelijk is t een onschuldige bloeding.
Straks even naar de dokter... Hopen dat zij me gerust kan stellen... verlies nog steeds bloed.. en het is bijna net zoveel als tijden menstruatie dus volgens mij is het niet goed.. We zijn vandaag 1 jaar getrouwd.. het had een leuke gezellige moeten worden.. maar heb helemaal nergens meer zin in.. zou me het liefst verstoppen onder me deken! Sorry moest het even van me afschrijven..
Ik wilje niet ongerust maken. Maar opmdit termijn hoef je bij een miskraam geen kramp te hebben.meestal is het een soort menstruatie alleen dan e erger en houd het langer aan. Ben bang voor je dat het niet goed is. Sterkte
Fifty-fifty. Bij mij betekende bloedverlies beide keren wel dat het niet goed zat. Omdat het nog vroeg was (1x met 5wk en 1x met 4wk) was het weinig meer dan een fikse menstruatie. Geen krampen, ook nooit een vruchtje gezien. Bij de keer met 5wk na een paar dagen wel een soort vezels, misschien was dat het vruchtje. Maar het komt ook vaak zat voor dat het niks is. Enige wat je kan doen is afwachten, hoe rot ook... Pas met 6 weken kunnen ze een echo maken om te kijken of er nog wat zit/ of het schoon is. Zelf kun je dmv zwangerschapstesten soms wel enigszins een idee krijgen of je hcg nog stijgt of juist daalt. Maar dat biedt geen 100% zekerheid. Sterkte!