25 kwebbels 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Diligo Ergo Sum, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Kel,
    Dat klonk erg neerslachtig meid! Kom op! Iedereen op z'n tijd! Komt helemaal goed!!! Onze tijd komt nog wel

Engeltje,
    Oeeeeeeeeeeeh ik vind het allemaal leuk!!!! :p Haptonomie klinkt ook geweldig :p

2. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Diligo, SORRY :) Voel me ook beetje neerslachtig... Denk door dat ik die clomid slik, zijn bijwerkingen er van en dan ben ik al uit mijn doen, omdat ik me voor mijn gevoel verslapen heb. Al heb ik vakantie...

Haha die cursus zijn ook leuk... ik wil na de geboorte baby massage gaan doen...

3. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Meid niet zo streng voor jezelf. je hebt vakantie, hoeft nergens voor op te staan...geniet ervan! Je zal het nodig hebben gehad, een beetje extra slaap...

Pfffff....dames wat ben ik zenuwachtig voor morgen...

4. Infantem Amor

Ik snap helemaal dat je zenuwachtig bent joh... pfff...

Ja dan ben ik uit me ritme :p Stroom is hier uit gevallen dus dan werkt de wekker niet meer ;)
    Wilde om 8.00 eruit en dan meteen boodschappen gaan doen, nu waren we na de middag pas thuis van boodschappen doen...

5. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Oeh Diligo spannend hoor ...
    Kel, om 8 uur opstaan tijdens je vakantie? Geniet lekker van je vakantie meid.

6. Infantem Amor

hihi, ja ben beetje gek, stap op vrije dagen altijd om 8.00 uit mijn bed

krijg hele erge hoofdpijn als ik na 9.00 uit bed kom. Helaas...

7. Peacock87

Peacock87 Bekend lid

8 jan 2012
    622
    0
    0
    Engeltje, pfff ik wist ook niet dat er zoveel cursussen waren!
    Gym en zwemmen lijkt mij idd ook erg leuk! :D
    Goed dat je extra kraamzorg krijgt.. kan je man idd ook papa zijn! :cool:
    Vallie, wat fijn dat de uitslag goed was! Gewoon morgen aan je eigen HA vragen of je ook ffies goed nagekeken kan worden, is voor jezelf ook wel zo prettig denk ik?
    Ia, kop op meid, probeer idd lekker van je vakantie te genieten , die heb je zeker verdiend na al het harde werken van de afgelopen weken!
    baby massage.. heb ik nog nooit van gehoord! :) waar is het goed voor?
    Yasmijn, jeetje 20 weken alweer.. wat vliegt de tijd zeg! super leuk dat jullie een meisje krijgen , hebben jullie ookal een naam in gedachte?
    Sum, ppff ik was ook zo zenuwachig! ben sochtends heel men huis gaan poetsen zodat de tijd wat sneller ging.. misschien moet je ook iets gaan doen zodat je niet zolang hoeft te wachten morgen? Of heb je sochtends de afspraak?
    All, hier was de uitslag ook goed :D
    Op de echo was niks speciaals te zien en men bloeduitslagen waren ook goed. Ook kon hij daaraan zien dat ik een eisprong heb gehad.
    Die had ik afgelopen cyclus zelf niet ontdekt omdat ik geen ovu testen had gebruikt en men temp verschikkelijk heeft geschommelt.
    Hij adviseerde om 2012 nog zelf te proberen , mocht het dan nog niet gelukt zijn mochten we januari terug komen.
    Ik ben zo blij met die uitslag... haha gewoon weten dat het van binnen in iedersgeval goed zit en dat ik een eisprong heb :)

8. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Nancy,
    Ooooh meid wat fijn! Nou gewoon nog even zelf proberen dan! Ik ben hier allemaal boeken op bol.com aan het zetten :) Hihi ik heb wat gevonden. Manlief is lekker met z'n broer en een vriend aan het Mountain Biken...dus die heeft ook zn afleiding.

9. Infantem Amor

Nancy, haha ja dat heb ik mee mogen maken met een vriendin van mij, het rare is dat haar kindje zo rustig er op reageerde. Was een huilbaby en sindsdien niet meer. Zwangerschapsyoga en babymassage - Babymassage

Nog even lekker genieten van 2012 dan ;)
    Komt vast wel goed enne fijn dat alle uitslagen goed zijn meis...

Diligo, lekker even afleiding inderdaad... Mijn duimen draaien...

10. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    He meiden
    ja ben wel blij met de uitslag:) het nadeel is dat ik nu nog meer denk dat t aan mij ligt.. als mn vriend zo'n "goed zaad" heeft waarom ben ik dan na bijna 2jr nog niet zwanger??
    er staan nog wel vreemde termen op de uitslag die ik niet goed op internet kan terug vinden..dus ik hoop dat de HA die morgen kan uitleggen.

@nancy, wat fijn dat de uitslag goed was! wel een geruststelling voor je dat je iedergeval een eisprong hebt toch :)

Weet iemand wat een Sperma vcm waarde is??

11. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Geeeeeeeeeen idee! ;)

12. Infantem Amor

Wat is de VCM waarde? Boven de 10?

13. Infantem Amor

VCM zijn de overgebleven beweeglijke zaadcellen na het "wassen" zeg maar.

Concentratie. Dit is het aantal zaadcellen per milliliter zaadvocht. Normaal is 20 tot 225 miljoen zaadcellen per milliliter zaadvocht.
    Beweeglijkheid - Mobiliteit. Dit is het percentage zaadcellen dat onder de microscoop goed lijkt te bewegen. Normaal is dat minimaal 50% van de zaadcellen een normale beweeglijkheid vertoont.
    VCM-score. Dit is Volume x Concentratie x Motiliteit, en een weergave van het aantal beweeglijke zaadcellen in het zaadmonster. Wanneer de VCM boven de 10 miljoen is, is dat goed, wanneer het tussen de 1 en 10 miljoen is, is dat twijfelachtig en moet het onderzoek herhaald worden.

VCM = aantal x (goede) beweeglijkheid. Het aantal kun je berekenen door het volume x aantal/ml (concentratie) te doen..

14. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Hmmm oke ja er staat:

sperma vcm waarde: 47 maar niet of dat miljoen is of wat dan ook alleen 47

weet je toevallig ook wat agglomeraten zijn? daarachter staat weinig

15. Infantem Amor

47 is perfect, moet meer dan 10 zijn...
    10 = 10miljoen zaadcellen dus
    47 = 47 miljoen zaadcellen...

16. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Thanks kelly!
    Als ik dat agglomeraten intik op google dan kreeg k zelfs dingen over chocolade! Hahah
    Ben benieuwd of we sommige dingen goed hebben begrepen en dat de ha het ook super zaad vindt!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ nancy: wat fijn dat je uitslagen goed waren meis en een hele opluchting dat je dus toch gewoon een eisprong hebt!

@ vallie: gaan ze t bij jou niet verder onderzoeken dan? Misschien gaan ze ook nog een samenlevingstest doen ofzo?

@ infantem: meis, je bent al een keer dik zwanger geweest en je hebt net nog een vmk gehad, zwanger worden kan je dus echt wel! Misschien moeten ze zich nu wat meer gaan focussen waarom je lichaam t beebje niet vast kan houden ofzo? Meid wel moed houden hoor! Knuf!

@ sum: ben je nu nog steeds van plan om ze allemaal te gaan doen?

Pfffff ben nu wel ff uitgepuft voor vanavond ;)
    Heel eerlijk gezegd vonden we de cursus een beetje tegenvallen en t was best zwaar voor mn bekken om lang stil te zitten op een flutstoeltje. Was blij toen we ff gingen gymmen, maar dat was maar een half uurtje van de 2,5 uur.
    Vanavond info gehad over voeding tijdens de zs.....misschien hebben mensen hier wat aan die net zwanger zijn, maar wij hebben niks nieuws geleerd. Verder een voorstelronde gehad, leuk om naar anderen te luisteren en ervaringen te delen, maar vind t niks om dan zelf aan de beurt te zijn haha.
    De vrouw die de cursus geeft is echt een geitenwollensokken typje, erg zweverig, net ff te voor ons. Maargoed de andere stellen zijn leuk, hele verschillende koppels! 1 stel woont gewoon achter ons, dus dat is wel heel leuk! Zij hebben ook vlak na ons de intake van de kraamzorg gehad vanmorgen en we hadden hem net gemist vanmorgen bij de vk. Hij is namelijk brandweerman en had net een brand geblust bij de vk, we vonden t al stinken hana

18. Infantem Amor

Agglomeraten (ook wel ophoping), houdt in dat het sperma geen groep vormt maar een eigen weg gaat. Het "klontert" niet samen , dus dat is ook goed dan.

19. Infantem Amor

Haha Engeltje... Meestal zijn dat van die geitenwollensokken vrouwtjes... Wel fijn dat je een fijne groep hebt...

Pff ik heb zo'n raar gevoel... Net alsof ik op een schommel zit. En het met tijden gloeiend heet... Blij met mijn laatste 2 tabletten clomid, bah bah!!!

Ik overweeg trouwens om acupunctuur te gaan doen. In de hoop er wat mee op te schieten ;)

20. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

7 nov 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    goede avond dames,

Wat een leuke topic! ik zou graag meekletsen.
    Ik heb een poosje in een andere topic gekletst, maar jullie lijken mij veel aardiger en gezelliger ;)

Ik ben Schaapje, 24 jaar... ik wordt jaar ook nog 25, dus ik hoop mee te mogen "kwebbelen"?

:D

Deel Deze Pagina