Hallo, Ik ben 22 weken zwanger en ben ondertussen 7 kg bijgekomen. Ik vind dit persoonlijk al redelijk veel omdat ik vermoed dat er nog een heel pak moet bij komen die laatste maanden... Ik weet ook dat er heel vaak gezegd wordt dat je niet mag gaan diëten als je zwanger bent! En dat is zeker ook mijn bedoeling niet, eventjes ter verduidelijking voor iedereen die het zo zou opvatten! Ik ben wél op zoek naar enkele tips hoe je toch je je gewichtstoename toch binnen te perken kan houden op een verantwoorde manier voor mezelf en de baby. Ik vermoed dat de keuze van voeding heel belangrijk is? Veel groenten en fruit? Veel water drinken? En qua beweging denk ik dan aan zwemmen en fietsen? Ik heb altijd gedacht dat je geen buikspieroefeningen mocht doen en las nu toch ergens dat je dat wel mag doen... Wie weet hier meer over?
Zwemmen en wandelen zijn sowieso goede manieren van bewegen als je zwanger bent . Verder wb eten: Tsja, eet met verstand. Dus netjes je groente, fruit, vis. En als tussendoortjes bv noten/zaden/yoghurt/kwark/crackers. Drink voldoende water (2-3 liter), geen fruitsapjes (bv Dubbeldrank). Op het Voedingscentrum staan ook 'richtlijnen'. Maarja..je bent ook zwanger dus je gaat aankomen. Misschien kan je het met je vk bespreken
Je hoef niet aan te komen als me gewoon gezond leeft en voldoende beweegt. Veel vrouwen gaan al snel meer eten tijdens een zwangerschap maar als je je gewoon je normale eet patroon aanhoudt hoef je niet veel aan te komen. Je kindje zorgt voor extra gewicht. Maar dat is een kilo of 5 6 Ik ben zelf 25 weken en ik val alleen maar af. Nu ben ik geen goed voorbeeld want ik doe niets anders als voor de zwangerschap. En toch is er 12kilo vanaf.
Er bestaat een boek, over zwangerschaps kilo's en geeft een voedingsschema voor tijdens de zwangerschap, tijdens je kraamtijd, en voor na de bevalling. Ook met oefeningen die je kan doen. Ik hoorde dit van een vriendinnetje van mij en de titel is Vet man, zo'n baby! . Ik ga em zeker lezen, alleen na mijn bevalling. Hier ook al bijna 7 kilo eraan bij 24 weken zwanger succes met de kilo's s
De één komt in het begin van de zwangerschap aan, de ander alleen op het eind en je hebt ze die de gehele zwangerschap aankomen. Mijn eerste zwangerschap ben ik 2 kg in de eerste 24 weken aangekomen en na 24 weken nog 10 kg erbij. Nu sta ik al sinds 26 weken stil op 14 kilo. Je moet je niet zo druk maken als je wel gewoon normaal eet. Het kan zijn dat je best wel veel vruchtwater hebt bijvoorbeeld, dat weegt ook veel.
eet je nu nog vaak ongezonde dingen dan? ik ben nu bijna 36 weken en pas 6 kilo aangekomen.. ik denk dat het per vrouw verschillend is, want ik eet soms toch echt wel een lekker broodje hamburger of wat lekkers tussendoor. Zolang je genoeg fruit en groente eet, zou ik me maar niet te druk maken over die kilo's, bij sommige vliegt het eraan terwijl ze niet veel of ongezonde dingen eten. en sommige moeten moeite doen om een kilo aan te komen.
+26 KILO en at de laatste 10w amper vanwege maagzuur Bewegen ging alleen erg lastig met BI Hield enorm veel vocht vast dus je wat is gewicht aankomen Bij mij was er nie veel vet
Hier 36-5 weken en +15kg Ik moet eerlijk zeggen dat ik eet wat ik denk dat ik nodig heb. Sochtends netjes een ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, achterafje. De ene dag eet ik meer dan de andere en heb echt geen zin om honger te lijden of een honger gevoel te hebben. Ik eet vooral crackers, brood, fruit, groente, vlees/vis en drink het liefst aanmaaklimonade maar ik hou ook van een bakje chips bij de film of een stuk chocolade/ijs als ik tv zit te kijken. Ik fiets elke/om de dag ivm bekkenpijn en zwem 1x in de week. Ik ben van mezelf slank en vind mezelf nogsteeds slank ookal heb ik een dikker gezicht, dikkere enkels en dikkere vingers. Ik kan me niet zo druk maken om die kg's die eraan komen, ik eet gezond en beweeg zoveel als kan .
Ik heb laatst het boek "Gezond en energiek zwanger" gekocht, staan ook tips in over eten en over beweging. Ik vind het een aanrader!
Aankomen hoort er m.i. gewoon een beetje bij. Tijdens de zwangerschap van de eerste kwam ik meer dan 20 kg aan. Van 62kg ging ik naar 83kg. Dit ondanks dat ik gewoon gezond at en elke week zwangerschapssport deedt. Ik zie het een beetje als geluk of pech hebben... Heb de pech gehad dat ik veel aankwam, heb daarna wel het geluk gehad dat ik zelfs meer kilo's verloor dan dat ik was aangekomen. Woog voor mijn huidige zwangerschap 58kg. Heb daar niets speciaals voor hoeven doen. Heb wel borstvoeding gegeven, denk dat dat ook wel geholpen heeft. Zwemmen, fietsen, wandelen, zijn allemaal dingen die je tijdens je zwangerschap kunt blijven doen om een beetje fit te blijven en toch wat calorien te verbranden. Volgens mij mag je in de zwangerschap je rechte buikspieren niet trainen, maar wel je schuine. Je zou het voor de zekerheid even bij een fysio of vk kunnen navragen.
Rechte buikspieren mogen tot 12 weken, schuine buikspieren tot 20 weken. Wel kun je andere oefeningen doen waarbij je je buikspieren toch een beetje 'traint'. Dingen zoals op de grond liggen, voeten op de grond en rustig je billen van de grond tillen, 5 sec vasthouden en weer laten zakken op de grond. Of zelfde starthouding (liggen, voeten op vloer) en één voor één je benen optillen. Zijn kleine oefeningetjes (fijn ook voor je bekken) die je gewoon mag doen. Maar wandelen en zwemmen is ook altijd goed.
Denk dat dit voor iedereen heel erg verschillend is. Aankomen doe je meestal toch wel. Als je niet als een dolle te keer gaat met allerlei ongezonde dingen snoepen, dan kan het naar mijn idee geen kwaad. Eet gezond en drink voldoende. En bewegen als dit kan. Maar ga eens na wat je sowieso allemaal meer krijgt, gewicht van het kindje zelf, vruchtwater, meer bloed, baarmoeder/placenta, borsten en in sommige gevallen vocht. Ik zou me er niet te druk over maken, je kunt het er nu toch niet vanaf krijgen.
In gewicht aankomen kan je niet altijd wat aan doen. Bij mn vorige zwangerschap 15 kilo aangekomen met gewoon eten en wekelijks zwemmen. Na de geboorte waren er gelijk 14,5 kilo af. Nu 24 weken en 5,5 kilo aangekomen. Zal straks nog wel wat aankomen maar daar maak ik me niet druk om zolang het van mn gewone eetpatroon komt. En moet zeggen deze keer sport ik niet.
Het is niet zo dat ik heel veel snoep of chips zit te eten... MIjn grote fout is dat ik tegenwoordig, vooral bij de warme maaltijd, veel meer eet dan voorheen. Meestal nog een tweede portie die evenwaardig is aan de eerste . En doordat ik vaak moe ben 's avonds, kom ik er niet altijd toe van gezond eten klaar te maken en is het dan iets ongezonder...
Schijnbaar geb je het nodig... Als je niet heel buitensporig eet is er nika aan de hand.. Het hoort er nou eenmaal bij Ik ben bijna 30 kilo aangekomen en alles is er ook weer af.. Er is dus nog hoop voor je
Ik ga zeker niet lijnen maar wil de gewichtstoename ook beperken tot het normale. Bij de 1e namen we het op een gegeven moment niet meer zo nauw; zomerweer ijsjes... Ik eet gezond, volkorenbrood, 2x fruit, zorg dat ik aan mijn groentes kom. Ik heb wel eens begrepen dat ongezonde dingen in de zwangerschap veel harder aakomen.
Ik vreet (ja vreet) mij helemaal misselijk aan zoete troep en wAterijs en ook een patatje sla ik niet af. Hier wordt ook niet altijd meer even gezond gekookt. Vriend is vaak pas rond 19u thuis dus het komt de laatste tijd ook vaak voor dat we makkelijk eten en vaak is dat iets ongezonds. Ik zit al sinds de 22e week thuis en echt bewegen is er ook niet bij, elke dag even een loopje naar de winkels maar die zitten hier zowat aan de overkant dus eigenlijk telt dat niet Maar ik maak mij er niet druk om, de hele zwangerschap niet gedaan. Ik verbaas mij elke keer weer als ik op de weegschaal ga bij de vk, er is nu 4 kilo bij terwijl ik veel meer had verwacht.
Ik heb er lang over gedaan om de laatste kilo's eraf te krijgen dus zelf let ik echt op. Koop anders wat zakjes rauwkost of wortels, komkommer of tomaat. Voor tussendoor........
Gewoon gezond snacken bedoel je om de kilos binnen de perken te houden. Ik heb hier af entoe ook gewoon trek tussen de maaltijden door. Heb allemaal gezonde snacks ingeslagen waar je behoorlijk volle buik van kan eten zonder dat het aanzet. Komkommers, tomaatjes, wortels, fruit, rijstecrackers, soepstengels, biscuitjes, muisli met yoghurt. Als je dan trek krijgt in snoep of chips en je stopt tomaatjes naar binnen weet je zeker dat je geen onnodige kilos naar binnen zit te werken
Ik ben nooit absurd veel aangekomen, altijd rond de twaalf kilo. Dat was er ook weer met een jaartje ruim vanaf. Dat je kindje, placenta etc misschien in totaal zes kilo is zegt niet dat dat het enige is dat je moet aankomen. Je bouwt namelijk ook vetreserve op voor de borstvoeding. Bovendien verschilt het van vrouw tot vrouw (ben je dun of dik, hou je veel vocht vast of niet). Dat je meer trek hebt betekent dat je lijf dat nodig hebt. Uiteraard is het dan beter te kiezen voor een salade met tomaat, avocado, ei, pijnboompitten etc dan een patatje met als lunch. Allebei erg lekker mjam! En natuurlijk normaal bewegen. Geen buikspieroefeningen maar ook bij gewoon fietsen gebruik je die spieren. Als je toch perse wil trainen dan alleen onder prof begeleiding. Of een zwangerschapscursus...