Hoi meiden, Wanneer hebben jullie het aan de buitenwereld bekend gemaakt? Dus bijvoorbeeld op Facebook? Qua familie doen we wel wat eerder maar vroeg me af wat iedereen doet. Vorige zwangerschap al met 8 weken gedaan (vrij vroeg, geen idee waarom toen haha).
Familie zal het aan 10 weken weten wegens familiefeest en geen zin in smoesjes die dag Collega's aan 11w ook omwille van bedrijfsuitje dat alcohol gerelateerd is helaas & it isn't official until it's on facebook... is na goede NIPT en nekplooi. Dat resultaat hebben we aan +/- 14w. Periode tussen 10 en 14w gaan we wellicht wel de mensen inlichten als een situatie zich voordoet, bvb. als we ergens op bezoek zijn of als er iemand naar vraagt. Maar niet gaan rond appen of zo met opzet.
12 weken de familie ingelicht op moederdag vorig jaar.. lijkt alweer eeuwen terug xD. Werk ook daarna. De rest van de wereld met 20 weken na de echo
Directe familie en een paar goede vrienden weten het al, we wilde het erg graag delen. Ook wanneer het mis zou gaan zouden we dat liever met deze mensen willen delen dus dan nu liever een positieve boodschap. Bij de rest van de familie en vrienden kijken we even hoe het loopt, in ieder geval pas na de eerste echo. Wanneer(en of) we het op Facebook gaan zetten weet ik nog niet, maar als we dat doen toch zeker pas na de 12 weken.
Bij de vorige 2 zwangerschappen rond de 8-9 weken verteld. Bij de eerste met 2e kerstdag, dat vonden we leuk. En de 2e dacht ik dat iedereen het zag ( wat natuurlijk helemaal niet zo was ) Dus toen op de verjaardag van mijn schoonmoeder verteld. Daarna op Facebook gezet. Nu wil ik wachten tot 12-13 weken, en dan wil ik het op mijn moeders verjaardag vertellen. Of we het nu op fb gaan zetten weet ik niet.
Wij hebben het pas vertelt met 15,5 week. Aan iedereen, zowel familie als vrienden en collega’s. Mijn vorige zwangerschap is geëindigd in een miskraam en ik vond het vertellen van slecht nieuws zo verschrikkelijk dat ik dat niet nog eens wilde..
Ehh heel vroeg. Mijn moeder en wat vriendinnen en collega’s wisten het al vanaf de eerste positieve test. We komen uit de mmm dus mensen wisten ook wanneer ik ong kon testen en had ook geen zin om het voor me te houden... de rest na de eerste goede echo met 7+2 want toen hebben we het aan ons zoontje verteld en die mocht het wereldkundig maken daarna ook meteen op fb gezet...
Geen idee! Bij de eerste verteld aan ouders voor de echo al omdat ik zo ziek was, de hele wereld mocht het gelijk na de echo weten met 8+6. Vorig jaar heb ik gelijk tegen naasten gezegd dat ik zwanger was omdat ik wist dat het mis zou gaan. Uiteindelijk bbz geworden en kwam de rest van de familie er op die manier achter omdat ik bijna dood was. En de volgende keer? Geen idee. ligt aan mijn gevoel, wil mensen na de vorige keer niet onnodig opzadelen met extra zorgen. Dus ik wacht wel.
Bij ouders (moeder) en schoonouders (moeder) , zus en schoonzusje weten het al sinds de positieve test. Familie die we vaak zien op pasen verteld, toen was ik 9 weken. En de rest van de familie zal het wel zien op aankomende familie feesten. Zal dan wel rond de 4/5/6 maanden zijn. En fb zal het nooit weten, haha, ben geen socialmedia persoon.
Ik had een positieve test op 18-01-2019 en een dag later op de 19e ben ik getrouwd.. Naar mijn ouders en de ouders van mijn man zijn we meteen, de avond van de test nog gegaan. En de rest van de familie hebben we voor het diner op onze trouwdag verteld dat we niet alleen man en vrouw zijn vanaf vandaag, maar eind september ook mama en papa. Was zo’n speciaal moment dat we het niet anders hadden willen doen.. Al realiseer ik me nu dat 4 weken zwanger zijn wel héél vroeg is haha.
Mijn moeder wist het na de 1e positieve testen, met 4 weken al. Mijn schoonouders en vader met 6-7 weken verteld. De rest krijgt het na de eerste echo met 10 weken te horen. Zie het nut er niet zo van in om super lang te wachten. Mocht het niet goed gaan wil ik dat ook gewoon kunnen delen.
Mijn moedsr en mn beste vriendin heb ik t dezelfde dag dat ik positief getest had, en op facebook (nadat dochter t eerst te horen kreeg) op facebook bekend gemaakt met 10 weken na een goede echo
Bij de eerste twee zwangerschappen wisten onze ouders het ongeveer bij 7 weken, nadat we het hartje hadden zien kloppen, na de termijnecho op facebook voor de rest. Nu wisten onze ouders het al meteen bij 5 weken, een aantal vrienden weten het nu ook al doordat het al zichtbaar is. Vrijdag hebben we een vroege echo en zondag viert onze oudste haar 4e verjaardag en weten veel meer mensen het al.
Bij de oudste met Sinterklaas. Ik was toen pas 5,5 week, maar ouders en broers en zussen waren toen allemaal samen. Was een mooi moment! Goede vrienden na de 8 weken echo en de rest met 12 weken en ook op fb. De 2e wilden we iets langer wachten met vertellen, maar niet helemaal gelukt haha. Mijn ouders gingen een vakantie boeken in de week dat ik ben uitgerekend. Ik weet dat mijn moeder echt niet wil gaan als ze rond die tijd oma wordt. Toen ook net de eerste echo gehad. Was toen 7 weken. Broers/zussen rond 8 weken. Vrienden met 11 weken. Op fb met 15 weken na goede NIPT
Broertje verteld met 4 weken. Moeder + broer op de verjaardag van mijn moeder, ik was toen 7 weken. De rest met 11 weken. Fb/instagram 12 weken.
Ik wilde eigenlijk gewoon wachten en het iedereen vertellen met 12 weken. Maar mijn vriend wil het na de eerste echo wel aan onze ouders, broer, zus en opa's en oma's vertellen. Dan zal ik tussen de 8 en 9 weken zijn. Overige familie, werk en vrienden vanaf 12 weken en ik denk een paar dagen later FB ook.
Dochter is al 1,5 en dat staat nog steeds niet op Facebook . Familie en beste vrienden verteld rond 5 weken. Rest van de wereld rond 8/9 weken na goede echo’s. Mijn eerste zwangerschap was een BBZ waar ik met bijna 9 weken aan geopereerd bent. Dat toen met ieder “moeten” delen zonder dat men wist dat ik zwanger was vond ik heel naar. Ik merkte dus dat ik het juist fijn vind als mensen het al weten mocht het mis gaan. Maar dat is heel persoonlijk. Dus doe gewoon wat goed voelt zou ik zeggen.
Directe familie meteen met 4 weken omdat bij mij bij de 6 weken de HG op komt en ik opgenomen moet worden. En op Facebook hebben we het de vorige keer pas met de 20 weken gedaan en deze keer met de 13 weken