de 2e komt eraan..... en ik zal minstens 3 dagen in t ziekenhuis liggen, mn man is een echte man, werkt veel, niet veel thuis, en die zal t hier dus ff moeten runnen terwijl ik ´weg´ ben, en dat vind ie best eng, vertelde hij gister. we hebben een dochtertje van 21 maanden en ontzettend veel hulp van mn ouders en broer-szus. hij hoeft dus niet aan wasjes/eten koken etc e denken, maar moet wel er voor dochtertje zijn s morgens enzo. nu heb ik een lijstje gemaakt met dingen als de gebruikersnamen en ww van de bankrekeningen, de pincodes van de passen, telefoonnummers van de drukkerij, kinderarts, tandarts etc. de enveloppen van de geb. geschreven en postzegel erop. alles ligt op n plek waar hij t kan vinden. ik heb stapels kleding gemaakt op zijn verzoek, zodat dochter niet met een paarse broek en jurk erover loopt. zijn er nu nog meer tips die jullie even geregelt hadden, zodat daar rust over bestaat? ik weet wel dat de wereld niet vergaat, en dat ie hulp krijgt, maar toch geeft het hem en mij rust dat eea op papier staat, er hoeft niet gezocht te worden. heb trouwens ook een 'normale' dag opgeschreven met een soort schema, zo laat fruit, zo laat slaapje, zo laat beginnen met avondritueel etc. tips welkom!
Hahaha dit dacht ik dus ook Klinkt alsof hij voor het eerst op zijn dochter gaat passen. Anyway,ik denk dat alles wel op rolletjes gaat lopen. Gaat vast allemaal vanzelf. Zou niet weten wat je op het lijstje erbij kunt zetten. Succes voor jullie beide
uhm green tips....alleen sterkte! daarbij 'is een echte man' nee hoor een echtr man weet hoe die voor zijn gezin moet zorgen...sorry
hij redt zich prima, en zorgt ook voor zn gezin, dank je. hij is alleen erg onzeker door zn opvoeding, en werkt lange dagen waardoor hij weinig van de dagelijkse routine meekrijgt. als het hem rust geeft om te weten hoe en wat en waar, dan is t een kleine moeite om t even op papier te zetten toch?
Hij zorgt toch ook voor zijn gezin, heeft normaal gesproken alleen een andere rol dan zijn vrouw... Heerlijk meid zo'n traditionele rolverdeling, maar idd wat een "ramp" dat je straks een paar dagen weg bent. Heb helaas geen tips voor je.
Hier een man die al jaren de huishouding runt (behalve administratie en strijken ) dus hier was het niet echt nodig om hem te vertellen wat er moest gebeuren. Enne... onze oudste is ivm mn ingeleide bevalling een paar dagen uit logeren geweest... dus de eerste dagen hoefde hij niet naar haar "om te kijken" dus was veel bij mij op het "Wochenbedstation" en verder de standaarddingen in huis doen. Hmmmm... tips.... Ik denk dat je al best veel hebt gedaan/opgeschreven en dat je man zich er wel mee zal redden... daarnaast is er altijd nog de telefoon toch? En je bent binnen een week weer terug thuis... dan kun je hem altijd nog "aansturen".
Ach iedere man is anders en als hij zich er prettiger bij voelt met deze lijstjes, dan is het toch goed? Ik denk dat je het zo wel compleet hebt. Hij kan je ook bellen mocht hij iets niet weten of vinden, toch? Mocht me nog iets invallen, dan kom ik bij je terug Mijn vriend vroeg of ik 1 briefje wilde maken.. Met de juiste namen van de baby voor het aangeven bij de gemeente hihihi Hij is een beetje bang dat hij door alles dadelijk verkeerde namen door geeft of verkeerd spelt hihi, de schat!
idd, dit vroeg de mijne ook, vooral bij de naam van de eerste, en omdat ie dyslectisch is. iedere man is idd anders, die van mij kan niet koken (of nooit geprobeert..) maar stofzuigt en dweilt wel hoor, verschoont luiers, maar we hebben idd een traditionele rolverdeling, doordat hij erg veel werkt.
ik vind dat je een mooi lijstje gemaakt heb hoor . en er is idd een verschil zorgen voor een gezin en er alleen voor zorgen . er je er meerdere dagen opeens ff "alleen "voor staat . kan me ook voorstellen dat als je vrouw en nieuwe kindje in het ziekehuiz liggen je veel dingen vergeet succes
Ik herken het Loesje! Die van mij zal alles doen in het huishouden, maar koken; no way! Heeft hij een hekel aan en hij vind t echt verschrikkelijk. Ik vind het leuk om te doen... Daarom mag hij de tuin en de auto's 'verzorgen' hahaha Er is niets mis met zo'n rolverdeling. Die hebben we hier ook. Is maar net wat je zelf het fijnst vind en hoe het allemaal loopt! Je hoeft nog maar eventjes zie ik! Waarom moet je zo lang in het zhuis blijven? Krijg je een keizersnede?
Whahaha (sorry) maar wat bekend!! Hier kan hij wel de was doen en stofzuigen maar verder... Als ik een weekendje weg ben moet ik ook een lijstje met 'taken' maken voor hem en een van de dochters is al eens door hem in pyjamabroek naar school gestuurd omdat ik niets had klaargelegd whaha... Voortaan maak ik dus ook stapeltjes! 1 goede tip die ik hier ook doorvoer: Maak ergens een plekje voor stapeltjes post, bijv "kranten en tijdschriften" " rekeningen" "brieven en kaarten". Hier gooide ie alles in een la waar ik nooit in kijk, gevolg was voor 3 rekeningen een aanmaning. Succes!!
Loesje1982, Nu ik jouw tweede reactie zó lees, begrijp ik het ook wel. Als dat rust geeft en enige zekerheid!! Gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen, het is ook wel een hectiek altijd na zó'n bevalling. Je lijstje is al mooi compleet, wát mij nog te binnen schoot.......hebben jullie afgesproken hoe, wie of wát er versierd wordt?? Weet je man waar de slingers ed liggen? Succes en sorry voor mijn eerdere +1 reactie.
ik heb hier ook een notitieboekje voor manlief gemaakt met alle telefoonnummers en inschrijfnummers erin, dingen die hij moet regelen en bellen na de geboorte etc etc dat zijn zaken die ik normaal gezien regel en hij voelt zich ook zekerder als ik het allemaal even opschrijf voor hem. verder voor ons oudste dochtertje hoef ik niks op te schrijven want ze is alweer 3 en haar ritme begrijpt hij gelukkig wel. succes met alles!
nou sorry hoor begrijp wel dat tie het lastig vind en ik vind het een 'echte man' dat hij eerlijk toegeeft dat hij het eng vindt. Hier ook heel herkenbaar (dan nog niet met kindje) maar zat een paar weken met voet in het gips en kon niks doen. Mn ouders kwamen wel af en toe helpen met het huishouden maar hij moest ineens ook veel dingen doen die hij niet gewend was omdat ik ze altijd doe.. en hij doet best wel wat in het huishouden normaal maar hebben de taken gewoon verdeelt: ik de was, hij het stofzuigen. Dus begrijp goed dat als je dan ineens moet wassen dat onwennig is. Ging ook best het een en ander fout, ach leert hij ook weer van Vind het lief dat je een lijstje hebt gemaakt en het is al een stuk beter voorbereid dan ik zelf had kunnen bedenken. Ik denk dat je het ook een beetje los moet laten. De basis is belangrijk maar ach wat als het broekje verkeerd omzit of de kleurencombo niet past.. vergaat de wereld niet. Als de kleine maar op tijd eten krijgt naar bed gaat en verschoont wordt.. Wel een leuke ervaring zo voor hem en geloof me hij zal jou daarna een stuk meer waarderen (nog meer dan eerst )
fijn, nog een paar begripvollere reacties! ik zie t ook niet zo zwaar in, en al heeft dochterlief paarse maillots met een gele rok aan, ik zal de laatste zijn die me daar over druk maakt. hij wil t alleen graag goed doen. hij waardeert me al heel erg, en geeft ook altijd eerlijk toe dat ik hier alles regel. ook vind ik t wel heel dapper dat ie er eerlijk voor uit komt dat ie t allemaal een beetje eng vind, gezien t gezin waar hij uit komt. qua versieringen, dat regelt mn familie, en hij was net ff bij mn ouders, en die hebben m gezegd dat ze er zijn met alles, dus er is al meer rust. ergens ook el schattig om een kerel van 2m zo te zien. de maxicosi met de kleertjes voor naar huis staat klaar. wij wonen in dld en daar beval je in t ziekenhuis, bent er min. 3 dagen, en hebt geen kraamzorg. de eerste was een horrorbevalling met een spoedkeizersnee die niet later had moeten komen, vandaar dat hij (en ik) de dingen die we wel in de hand hebben, graag geregelt hebben. voor t zelfde geld wordt wel weer een ks en ben ik langer van huis. weet niet meer wie, maar bedankt dat je toch nog even reageert dat je eerste post niet erg aardig was.
ik leg hier een lijstje klaar met dingen die in de tas van de oudste moeten voor de bevalling. Kan me voorstellen dat hij niet echt helder kan denken met een bevallende vrouw in huis en om nu zoonlief zonder luiers ofzo ergens af te geven is ook zo wat. Dus wat er al in kan gaat in de tas en voor de rest is het het lijstje afwerken en in de tas doen. Vind het niet raar hoor, hier werd toevallig vanmiddag ook al gevraagd om een lijstje met telefoonnummers etc. Denk dat veel mannen tot aan de bevalling toch anders met die dingen bezig zijn als wij zwangere hormonsters. Oh ja, hij zal het vast prima redden, ook al is hij het niet gewend. Is hij wel goed op de hoogte van het slaapritueel van je dochter? Als dat een drama wordt zal hij ook niet aan zijn rust kunnen komen. Wens hem succes!