Onzeker vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ly1, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo dames, ik ben nieuw hier.

Heb gelijk even een vraagje, of nouja ik zoek even een bevestiging/een geruststellend antwoord.

Heb vanochtend positief getest heel erg duidelijk. Mijn vriend en ik konden het eerst niet geloven dus vandaar dat ik later op de dag nog een test gedaan heb (na veel water drinken) gewoon even voor de bevestiging. Deze test gaf ook een plusje aan. Toen ik de beide testen net weer pakte (ongeveer 3 uur later) was de eerste van vanochtend nog zichtbaar, niet zo duidelijk meer als vanochtend, maar nog wel normaal te zien. En op de andere test was het plusje verdwenen.

Nu lees ik overal dat je de test na 10 minuten niet meer als geldig mag beschouwen. (dus had ik dat misschien helemaal niet moeten doen) En de urine was natuurlijk erg verdunt door al het water dat ik gedronken had.

Ben nu bang dat ik te vroeg gejuichd heb.. Maar mijn gevoel zegt dat ik wel zwanger ben... En denk dat die eerste test ook gewoon betrouwbaar genoeg is, maar wilde even jullie bevestiging hebben.

Liefs Ly1

2. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Welkom op het forum!

Ik herken je verhaal, heb zelf precies hetzelfde gehad. Had ook aan het einde van de dag nog een test gedaan omdat we t niet konden geloven en die werd niet eens positief. Dus ten volgende ochtend test gedaan en die was gewoon weer plus! Denk dus dat je wel goed zit :)

En anders voor je eigen gemoedsrust morgenochtend nog eens testen ;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Gefeliciteerd....onwerkelijk he?

Als je binnen de afleestijd een duidelijke plus hebt gezien, even breed als de controle lijn, ben je gewoon zwanger hoor....

En idd in het begin kan je concentratie hcg nog wisselen in je urine waardoor de ene test duidelijker kan zijn dan de andere.

Welke test heb je gedaan?

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Bedankt voor de snelle reactie! Ben zo zenuwachtig voor morgen, wil even een clearblue digital halen, dan staat het gewoon letterlijk op het scherm. en kan ik het ook niet anders interpreteren.

Denk dat het wel goed zit, maar word er erg onzeker van.
    Vind het allemaal erg spannend!

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb de kruidvat gedaan, de "luxe" met een paars dopje. Lees je veel verschillende verhalen over. Dus morgen even de clearblue digital halen!

Erg onwerkelijk, en heel erg spannend! ben gelijk benieuwd hoe lang ik het ben, want heb een onregelmatige cyclus hihi spannend!

6. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik herken je gevoel. Had dit ook toen ik de eerste keer positief testte en eigenlijk heb ik het nog altijd. Ik kan het niet geloven en vrees soms dat nog zal blijken dat ik alles verkeerd begrepen heb. Hoewel dit egenlijk niet kan want had tig positieve testen en een positieve bloedtest :) ;)

De testjes vervagen met de tijd een beetje en de hcg hoeveelheid in je urine kan ook verschillen van moment op de dag

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik gebruikte de goedkope Kruidvat tests. (2 voor 5 euro). Zijn goedkoop en betrouwbaar. Als je een klein laagje blanke nagellak over de streepjes doet, kun je de rest bewaren. (geldt natuurlijk niet voor n digitale! ;) )
    Succes! (en alvast gefeliciteerd!)

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren de streepjes van beide testen (2 ochtenden na elkaar) 's avonds weer verdwenen, Denk wel dat je zwanger bent hoor als je 2 keer positief hebt getest, dat ze na verloopvan tijd vervagen zegt niets!

9. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    Gefeliciteerd met je positieve testen! Een streepje is echt een streepje! Helemaal als je test vrij duidelijk was. Dat ze lichter worden of verdwijnen komt doordat het papier en de lijntjes opdrogen, elke knaltest die ik heb gehad heb ik bewaard en ze zijn allen een heel stuk lichter geworden, toch ben ik al 14 weken zwanger ;).

10. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Het beste is te testen met ochtend urine, maar als er een positief was dan was hij zeker niet negatief. En na 10 min. moet je het ook niet meer aflezen.

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Vanochtend weer positief getest met clearblue! Ben ontzettend blij!

Bedankt voor alle reacties! Ze hebben me gerustgesteld!

Liefs

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Gefeliciteerd!!
    Ik durfde het ook pas te geloven toen ik daadwerkelijk ZWANGER zag staan. :D
    Geniet ervan.

13. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Erg onwerkelijk, maar toch echt waar! Heel erg spannend, ben jij op dit moment ook zwanger? Zo ja, hoelang?

Liefs x

Deel Deze Pagina